02753-2018-0001
Технически редакции | ||
![]() |
||
05.10.2018 16:37 ч. : | 05/10/2018 16:32 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
Технически редакции | ||
![]() |
||
05.10.2018 16:37 ч. : | 05/10/2018 16:32 | промяна преди публикуване |
![]() |
||
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
38. Електронно управление...
І: Възложител
Публичен
BG411, АГЕНЦИЯ ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ, ул.Софроний Врачански №104-106, За: Стефка Захариева, България 1233, София, Тел.: 02 9318095, E-mail: ahu@mlsp.government.bg, Факс: 02 8324162
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://ahu.mlsp.government.bg/home/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://ahu.mlsp.government.bg/home/.
Национална агенция/служба
Социална закрила
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Пряко договаряне
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
“ Общосистемно решение за административно и социално обслужване на хората с увреждания и свързаните с тях административни услуги, чрез създаване и управление на профил на хората с увреждане ”
• Разработване на Профил на хората с увреждания, в информационна система на АХУ, по структура, съдържание и характеристики съответстващ на индивидуалната оценка на лицата за определяне на индивидуалните медицински грижи и социални потребности • Надграждане с нови функционалности на информационната система на АХУ, необходими за работа с Профил на хората с увреждания и разширяване на обхвата от данни с данни от услугите на МЗ, НЕЛК, НЗОК, НОИ, АСП, НАП, АЗ, МОН и др.; • Интегриране на информационната система на АХУ с хоризонталните системи на електронното управление – системата за еАвтентификация • Публични справки достъпни от гражданите, свързани с информацията от Информационната база данни на хората с увреждания в средата на сигурно еВръчване • Разработване на техническа и експлоатационна документация и обучение • Гаранционна поддръжка на системата.
НЕ
НЕ
НЕ
Предметът на поръчката не предполага разделяне на обособени позиции
НЕ
V: Мотиви
Агенция за хората с увреждания (АХУ) има нормативно задължение да поддържа информационна база данни за хората с трайни увреждания съгласно чл. 9 от Закона за интеграция на хората с увреждания. В тази връзка през 2011 г. беше разработена и внедрена информационна база данни за хората с трайни увреждания с цел проследяване на броя и анализиране на социално-икономическия статус на хората с увреждания и за планиране на дейности, свързани със задоволяване на потребностите от образование, медицинска и социална рехабилитация. През първите дни на м. юни 2018 г. започна протест на майките на деца с увреждания под наслов „Системата ни убива“ като безсрочен палатков лагер до парламента в София и други градове. С цел намаляване на общественото напрежение премиерът Бойко Борисов се ангажира с решаване на най-наболелите проблеми и искания на хората с увреждания. Взе се решение за изграждане на Профил на хората с увреждания, който да обхваща цялата информация за правата и възможностите им за социално включване. Това решение бе взето както в отговор на представените искания, така и съгласно предвидения в Проекта на закон за хората с увреждания метод за индивидуална оценка на потребностите на хората с увреждания, чрез изграждане на Профил на хората с увреждания. С Решение по Протокол № 31 от заседанието на 08.08.2018 г. МС одобри План за изпълнение на интегрирано решение за административно и социално обслужване на хората с увреждания (Плана) и свързаните с тях административни услуги чрез създаване и управление на профил на хората с увреждания. С протоколното решение се възлага на министъра на труда и социалната политика чрез изпълнителния директор на АХУ в срок до 15. 11. 2018 г. да се създаде Профил на хората с увреждания в информационната система на АХУ, съответстващ по структура, съдържание и характеристики на индивидуална оценка на лицата за определяне на индивидуалните медицински грижи и социални потребности и който да се достъпва от всяко заинтересовано лице. Предвид кратките срокове, в които следва да се изпълни Плана и да се разработи Профила на хората с увреждания, който да се достъпва от заинтересуваните страни, не биха могли да се използват останалите, предвидени в ЗОП състезателни процедури, включително тези, при които се използват съкратени срокове. АХУ извърши всичко необходимо, но по независещи причини не може да се обяви конкурентна процедура в рамките на оставащото време и крайния срок от ангажимента по протоколното решение на МС от 08.08.2018 г., особено отчитайки технологичното време, необходимо за самото изпълнение по изграждане на Профила. Налице са изключителни обстоятелства, които не са по вина на възложителя и при които се отчита неотложността и големия общественозначим интерес. Това налага преработване на съществуващата към момента информационна система с включването на модул за визуализация на персоналните данни за хората с увреждания от първичните администратори на същите, както и за акумулиране на справки и статистическа информация от институциите, чрез които да се влияе върху правилната политика за хората с увреждания. Неизпълнението на сроковете, поставени с Решението на МС от 08. 08. 2018 г., ще доведе до голямо обществено неодобрение, вследствие на което ще възникне нарушение на обществения ред от заинтересованите страни. Ползите от изграждането на информационна система, в т.ч. Профил на хора с увреждания биха били многократно повече от евентуалните вреди от избраната процедура. Видно от гореизложеното, изборът на процедура, а именно пряко договаряне по реда на чл. 182 ал. 1, т. 1 от ЗОП е единствената алтернатива да бъде изграден Профил на хората с увреждания.
На основание чл. 65 от ППЗОП, във връзка с чл. 182, ал. 1, т. 1 от ЗОП за изпълнител е избрано„ИНФО-ЛОГИКА” ООД, гр. София, ЕИК 121792044. В срок до 15.10.2018 г. дружеството следва да представи в АХУ оферта, придружена с изискуемите по ЗОП документи.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл.197 ал.1 т.5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на решението.
05.10.2018 г.
VIII: Възложител
Минчо Боев Коралски
Изпълнителен директор