РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
„Рехабилитация на улична мрежа гр. Монтана”
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане
Място на изпълнение:
гр. Монтана
Код NUTS:
BG312
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Настоящият проект обхваща система от обекти на интервенция със важно стратегическо значение, които оформят основните места са движение и са публична общинска собственост. Очакван ефект е подобряване на градската физическа среда.
Проектът концентрира въздействието си върху обекти, обхващи ключови за град Монтана улици, които оказват пряко и косвено въздействие върху големи групи от граждани, бизнеса и оказва положително въздействие върху трафика в централната градска част.
Предмета на обществената поръчка обхваща строително ремонти дейности на отделни улици от уличната мрежа на град Монтана, в изпълнение на пътни основи, асфалто-бетонови изкърпвания, преасфалтиране, ремонт на отоци и ревизионни шахти. Подмяна на бордюри и тротоарни настилки. Оформяне на зелени площи и озеленяване.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45233000
Описание:
Строителни работи по изпълнение на основа на пътна настилка и настилка на пътища
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Предмета на обществената поръчка обхваща строително ремонти дейности на отделни улици от уличната мрежа на град Монтана, в изпълнение на пътни основи, асфалто-бетонови изкърпвания, преасфалтиране, ремонт на отоци и ревизионни шахти. Подмяна на бордюри и тротоарни настилки. Оформяне на зелени площи и озеленяване.
Прогнозна стойност без ДДС
1665000 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
1. Гаранция за участие
Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 16 500.00 лева (шестнадесет хиляди и петстотин лева).
Гаранцията за участие се превежда от участника по банкова сметка на Община Монтана: “Инвестбанк” – клон Монтана, IBAN: BG40 IORT 8266 3301 7222 01, BIC: IORTBGSF или се представя безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от банка в полза на Възложителя със срок на валидност и условия, които да отговарят на тези по приложения в документацията примерен образец на Банкова гаранция за участие /Приложение № 7/. Банковата гаранция или съответния платежен документ, доказващ внасянето на гаранцията, се представят в оригинал при подаването на офертата за участие в настоящата процедура.
2. Гаранция за изпълнение на договора
Гаранция за изпълнение на договора е в размер на 3 % от стойността на договора и е със срок на валидност, надвишаващ с 30 дни срока на приключване на строежа.
Гаранцията за изпълнение на договора се превежда от участника по банкова сметка на Община Монтана: “Инвестбанк” – клон Монтана, IBAN: BG40 IORT 8266 3301 7222 01, BIC: IORTBGSF или се представя безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от банка в полза на Възложителя със срок на валидност и условия, които да отговарят на тези по приложения в документацията примерен образец на Банкова гаранция за изпълнение /Приложение № 8/. При внасяне на гаранция, в платежното нареждане изрично се посочва процедурата, за която се внася.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
Реализирането на ремонтните дейности на пътната инфраструктура се финансира със собствени средства на Община Монтана, при осигурено финансиране.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1) Подробен списък, изчерпателно изброяващ документите, поставени в офертата, подписан от представляващия участника. Списъкът следва да съдържа броя на документите, които са представени и номерата на страницата/ите, на която/ито се намират;
2) Копие от документа за регистрация или Единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице;
3) Доказателства за изпълнение на икономическите и финансовите изисквания към участника, съгласно Раздел ІІI. Минимални изисквания за икономическото и финансово състояние на участниците;
4) Доказателства за изпълнение на изисквания към участника техническите възможности и/или квалификация, посочени от Възложителя в настоящата документация - Раздел IV. Минимални изисквания за технически възможности и квалификация;
5) Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 9 от ЗОП - Приложение № 2
6) Декларация за липса на свързаност по чл. 56, ал. 1, т. 6 от ЗОП - Приложение № 3;
7) Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП – Приложение № 4;
8) Декларация за ползване на подизпълнител/и - Приложение № 5;
9) Декларация – съгласие за участие на подизпълнител - Приложение № 6 (когато е приложимо);
10) Документ за гаранция за участие в процедурата съгласно обявлението за обществена поръчка и условията на настоящата документация - оригинал;
11) Документ, удостоверяващ регистрация на участника по ЗДДС /при налична такава/ или еквивалентен; При обединение - копие от документа се представя /при наличие/ от всеки член на обединението поотделно.
12) Оферта за изпълнение на предмета на обществената поръчка (без посочване на определящи показатели относими към Плик № 2 и Плик № 3) – Приложение № 1;
13) Нотариално заверено пълномощно на лицето, което е упълномощено да представлява участника в настоящата процедура. Този документ се представя, когато лицето, представляващо участника, не е законен представител на участника, съгласно официалните документи за регистрация на участника. При обединение - ако в споразумението няма посочено лице, което да е упълномощено да представлява всички членове на обединението, тогава се изисква нотариално заверено пълномощно от всеки член на обединението, което да упълномощава същото лице да представлява участника в настоящата процедура;
14) Документ за упълномощаване при наличие на представителство;
15) Споразумение за създаване на обединение за участие в обществената поръчка - съгласно изискванията на указанията (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице) – нотариално заверен препис.
16) Списък – Декларация на основните договори за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години - Приложение № 9;
17) Списък - декларация за ръководните и технически лица, включително на тези, отговарящи за контрола на качеството - Приложение № 10;
18) Образец на автобиография - Приложение № 11;
19) Декларация за разположение на експерт - Приложение № 12;
20) Декларация за приемане на условията в проекта на договор - Приложение № 13;
21) Проект на договор;
22) Декларация, съдържаща описание на техническото оборудване и маханизация - Приложение № 14;
23) Други документи и информация, изискуеми съгласно условията, посочени в обявлението и документацията за участие.
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Копие от документа за регистрация или Единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице
3.Документ, удостоверяващ регистрация на участника по ЗДДС /при налична такава/ или еквивалентен; При обединение - копие от документа се представя /при наличие/ от всеки член на обединението поотделно
4. Участникът трябва да притежава валидна застрахователна полица за „Застраховка за професионална отговорност в проектирането и строителството” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която да отговаря на категорията строеж на обекта (IV група, първа категория строежи или по голяма), със срок на валидност не по-малко от 60 (шестдесет) дни след изтичане на срока на валидност на офертата, която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им.
5.В процедурата могат да участват лица, които имат достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент, с който участникът разполага, в размер на 25 на сто от прогнозната стойност на настоящата обеществена поръчка или в размер не по-малък от 500 000 лева (петстотин хиляди лева) с ДДС. Достъпът до ресурсите по предходното изречение трябва да бъде безусловен, с изключение на условието участникът да бъде избран за изпълнител.
В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението, а при участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно вида и дела на участието им.
Участниците доказват наличието на изисквания финансов ресурс с един или няколко от следните документи: 1. Удостоверение от банка; 2. Годишен финансов отчет за последната приключена финансова година или някоя от съставните му части, освен ако са публикувани в публичен регистър и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
6. Документ за упълномощаване при наличие на представителство.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да притежава валидна застрахователна полица за „Застраховка за професионална отговорност в проектирането и строителството” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която да отговаря на категорията строеж на обекта (IV група, първа категория строежи или по голяма), със срок на валидност не по-малко от 60 (шестдесет) дни след изтичане на срока на валидност на офертата, която застраховка следва да покрива вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им.
2. В процедурата могат да участват лица, които имат достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент, с който участникът разполага, в размер на 25 на сто от прогнозната стойност на настоящата обеществена поръчка или в размер не по-малък от 500 000 лева (петстотин хиляди лева) с ДДС. Достъпът до ресурсите по предходното изречение трябва да бъде безусловен, с изключение на условието участникът да бъде избран за изпълнител.
В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени общо от обединението, а при участие на подизпълнители изискването се прилага съобразно вида и дела на участието им.
Участниците доказват наличието на изисквания финансов ресурс с един или няколко от следните документи: 1. Удостоверение от банка; 2. Годишен финансов отчет за последната приключена финансова година или някоя от съставните му части, освен ако са публикувани в публичен регистър и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. През последните 5 (пет) години (2009, 2010, 2011, 2012 и 2013 г.) участникът да е изпълнил успешно договори за строителство на обекти, сходни с предмета на поръчката на обща стойност не по-малко от 2 000 000.00 (два милиона) лева без ДДС .
2. Участникът трябва да разполага с квалифициран персонал за изпълнение на строителството, отговарящ на изискванията на Възложителя, както следва:
2.1. Ръководител на екипа - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство – 1 брой със стаж не по малко от 10 години
2.2. Технически ръководител - технически правоспособно лице съгласно чл. 163а от ЗУТ – 3 броя със стаж не по малко от 5 години
2.3. Специалист – контрол на качеството - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство, притежаващ Удостоверение/Сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност – 1 брой със стаж не по малко от 5 години
2.4. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд – строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство, притежаващ удостоверение (сертификат) за завършен курс за длъжностно лице по здраве и безопасност /ЗБУТ/ – 1 брой със стаж не по малко от 3 години
2.5. Специалист по опазване на околна среда - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство – 1 брой със стаж не по малко от 3 години
3. Участникът следва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите, която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка (IV група, първа категория строежи или по голяма) или еквивалентен документ за вписване на чуждестранните участници в съответен регистър на държава-членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Представя се копие от Удостоверението за регистрация и талона към него или еквивалентни документи за чуждестранните лица.
4. Участникът следва да има въведена интегрирана система за управление на качеството, здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда и социална отговорност, съгласно съответните системи:
4.1. ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качество с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалент;
4.2. OHSAS 18001:2007 за внедрена система за управление на здравето и безопасноста при работа с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалент;
4.3. ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалент;
5. Участникът трябва да разполага със следното минимално техническо оборудване за изпълнението на поръчката:
5.1. Багер (колесен или верижен) – 3 броя
5.2. Самосвал – 6 броя
5.3. Миничелен товарач – 1 броя
5.4. Валяк – 4 броя
5.5. Машина за рязане на асфалт – 2 броя
5.6. Асфалтополагаща машина – 2 броя
5.7. Виброплоча – 2 броя
5.8. Водоноска – 1 броя
Минимални изисквания: 1. През последните 5 (пет) години (2009, 2010, 2011, 2012 и 2013г.) участникът да е изпълнил успешно договори за строителство на обекти, сходни с предмета на поръчката на обща стойност не по-малко от 2 000 000.00 (два милиона) лева без ДДС.
2. Участникът трябва да разполага с квалифициран персонал за изпълнение на строителството, отговарящ на изискванията на Възложителя, както следва:
2.1. Ръководител на екипа - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство – 1 брой със стаж не по малко от 10 години
2.2. Технически ръководител - технически правоспособно лице съгласно чл. 163а от ЗУТ – 3 броя със стаж не по малко от 5 години
2.3. Специалист – контрол на качеството - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство, притежаващ Удостоверение/Сертификат за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение в строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност – 1 брой със стаж не по малко от 5 години
2.4. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд – строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство, притежаващ удостоверение (сертификат) за завършен курс за длъжностно лице по здраве и безопасност /ЗБУТ/ – 1 брой със стаж не по малко от 3 години
2.5. Специалист по опазване на околна среда - строителен инженер с образователна степен „магистър”, ПГС, транспортно строителство – 1 брой със стаж не по малко от 3 години
3. Участникът следва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите, която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка (IV група, първа категория строежи или по голяма) или еквивалентен документ за вписване на чуждестранните участници в съответен регистър на държава-членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Представя се копие от Удостоверението за регистрация и талона към него или еквивалентни документи за чуждестранните лица.
В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, както и в случаите, когато се ползва подизпълнител, удостверението се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, както и за подизпълнителите, пряко ангажирани със строителството.
4. Участникът следва да има въведена интегрирана система за управление на качеството, здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда и социална отговорност, съгласно съответните системи:
4.1. ISO 9001:2008 за внедрена система за управление на качество с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалент;
4.2. OHSAS 18001:2007 за внедрена система за управление на здравето и безопасноста при работа с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалент;
4.3. ISO 14001:2004 за внедрена система за управление на околната среда с обхват на дейностите по предмета на поръчката или еквивалент;
5. Участникът трябва да разполага със следното минимално техническо оборудване за изпълнението на поръчката:
5.1. Багер (колесен или верижен) – 3 броя
5.2. Самосвал – 6 броя
5.3. Миничелен товарач – 1 броя
5.4. Валяк – 4 броя
5.5. Машина за рязане на асфалт – 2 броя
5.6. Асфалтополагаща машина – 2 броя
5.7. Виброплоча – 2 броя
5.8. Водоноска – 1 броя
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Показатели, посочени в документацията, спецификациите, в поканата за представяне на оферти или за участие в договаряне или в описателния документ
Показател: Искан размер на авансово плащане; тежест: 30
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 20
Показател: Гаранционен срок; тежест: 20
Показател: Ценово предложение; тежест: 30
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
27.03.2015 г. Час: 17:00
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
30.03.2015 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 31.03.2015 г. Час: 14:00
Място
Заседателна зала на Община Монтана
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители с нотариално заверено пълномощно от участниците.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
Жалба може да подава всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното решение или действие, а ако не е уведомено - от датата на узнаването или от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкуренцията, Бул. Витоша №18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ