РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
„Осъществяване на строително-ремонтни работи по проект „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец”.
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
Място на изпълнение:
Изпълнението на СРР/СМР е за два обекта в населени места от община Лясковец, както следва:
- Обект I: „Изграждане на комплексен център за културни и спортни дейности на открито в с. Мерданя“ – в УПИ I, кв. 115 по Подробен устройствен план – План за регулация (ПУП - ПР) на с. Мерданя.
- Обект II: „Изграждане на център за отдих и спорт в с. Драгижево“ – в УПИ III, кв. 32 по Подробен устройствен план – План за регулация (ПУП - ПР) на с. Драгижево.
Код NUTS:
BG321
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Строително-ремонтните работи (СРР/СМР), предмет на възлагане с настоящата поръчка, са част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект: „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец”. Проектът е финансиран по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 41/3/3210627/21.03.2014 г., по мярка 4.1 „Прилагане на стратегии за местно развитие от програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 година, който се осъществява с финансовата подкрепа на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони”.
Обществената поръчка включва изпълнението на строително-ремонтни работи (СРР/СМР) за изграждане или реконструкция на спортна инфраструктура, включително:
- изкопно-насипни земни работи и благоустройствени дейности за вертикална планировка на терена на спортните площадки;
- направа на тревни настилки и настилки от каучукови и бетонови/каменни плочи;
- доставка и монтаж на спортно и парково оборудване;
- озеленяване на паркове и обществени пространства.
Настоящата обществена поръчка за строителство включва изпълнението на СРР/СМР на два обекта в населени места от община Лясковец, както следва:
- Обект I: „Изграждане на комплексен център за културни и спортни дейности на открито в с. Мерданя“ – в УПИ I, кв. 115 по Подробен устройствен план – План за регулация (ПУП - ПР) на с. Мерданя.
- Обект II: „Изграждане на център за отдих и спорт в с. Драгижево“ – в УПИ III, кв. 32 по Подробен устройствен план – План за регулация (ПУП - ПР) на с. Драгижево.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000
Описание:
Строителни и монтажни работи
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Обемът на обществената поръчка е подробно описан в Техничиска спецификация - Приложение 2, а количеството строително-ремонтните работи (СРР/СМР) е съгласно количествената сметка (Образец № 3А) от документацията за участие.
Прогнозна стойност без ДДС
76388.03 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Гаранция за участие: гаранцията за участие е в размер на 760 лв. (седемстотин и шестдесет лева).
Гаранцията за участие се представя в една от формите съгласно чл. 60, ал. 1 от ЗОП:
- оригинал на безусловна и неотменяема банкова гаранция, издадена от българска или чуждестранна банка, в полза на Община Лясковец, със срок на валидност 120 (сто и двадесет) календарни дни, считано от крайния срок за получаване на офертите.
- парична сума, преведена по банкова сметка на Община Лясковец: BIC: IORTBGSF, IBAN: BG 11IORT80433300180001, Търговска банка „Инвестбанк” АД - гр. Велико Търново.
Гаранцията за участие се задържа и освобождава по реда на чл. 61 и чл. 62 от Закон за обществени поръчки.
Гаранция за изпълнение: Гаранцията за изпълнение е в размер на 2 % (два процента) от стойността на договора без включен ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Условията и сроковете за задържане и освобождаването й се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
Средствата за заплащане на поръчката се осигуряват от Държавен фонд „Земеделие” - Разплащателна агенция, по Договор № 41/3/3210627/21.03.2014 г. за отпускане на финансова помощ за проект: „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец” по мярка 4.1 „Прилагане на стратегии за местно развитие от програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 година, който се осъществява с финансовата подкрепа на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони”.
Общият финансовият ресурс за реализиране на обществената поръчка с предмет: „Осъществяване на строително-ремонтни работи по проект: „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец” е до 76 388.03 лв. (седемдесет и шест хиляди триста осемдесет и осем лева и три стотинки) без включен данък върху добавената стойност (ДДС) или 91 645.64 лв. (деветдесет и една хиляди шестстотин четиридесет и пет лева и шестдесет и четири стотинки) с включен ДДС.
Съгласно Договор № 41/3/3210627/21.03.2014 г. за отпускане на финансова помощ за проект: „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец”, одобреният финансов ресурс по обекти и дейности е както следва:
- Обект I: „Изграждане на комплексен център за културни и спортни дейности на открито в с. Мерданя“ – в УПИ I, кв. 115 по Подробен устройствен план – План за регулация (ПУП - ПР) на с. Мерданя - в размер до 43 151.90 лв. без включен ДДС.
- Обект II: „Изграждане на център за отдих и спорт в с. Драгижево“ – в УПИ III, кв. 32 по Подробен устройствен план – План за регулация (ПУП - ПР) на с. Драгижево в размер до 14 929.56 лв. без включен ДДС.
- Доставка и монтаж на оборудване в размер до 15 402.50 лв. без включен ДДС.
- Непредвидени разходи в размер до 5 % (пет процента) върху стойността на СРР/СМР по проект: „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец”, но не повече от 2 904.07 лв. без включен ДДС.
Възложителят превежда по банкова сметка на изпълнителя аванс в размер на 20% (двадесет процента) от стойността на договора, в 60-дневен срок от получаване на изрично писмено уведомление от страна на ДФЗ, с което се разрешава разходването на получените плащания.
Авансовата сума се приспада пропорционално при всеки акт за действително извършена работа.
Извършените видове и количества СРР/СМР ще се изплащат поетапно от възложителя на изпълнителя, на база действително извършени разходи, по предложените от него единични офертни цени. Дължимата сума се заплаща в лева по банкова сметка на изпълнителя, посочена в договора, с платежно нареждане след представяне на фактура от страна на изпълнителя.
Възложителят разплаща на изпълнителя извършените СРР/СМР след съставяне на Констативен протокол за приемане на изпълнени СРР/СМР, подписан от изпълнителя и възложителя, в срок от 60 дни от подписване на протокола за приемане на извършените работи.
ІІІ.1.4)
Други особени условия
Съгласно Договор № 41/3/3210627/21.03.2014 г. между Държавен фонд „Земеделие” (ДФЗ), Сдружение „Местна инициативна група Лясковец – Стражица” и Община Лясковец, изпълнението на поръчката ще се извърши при спазване на следните специфични условия:
1. Възложителя има право едностранно без предизвестие да прекрати договора за възлагане на обществена поръчка поради невъзможност за осигуряване на финансирането му, в случай че ДФЗ прекрати действието по Договор № 41/3/3210627/21.03.2014 г.
2. Възложителят няма право да извършва никакви платежни операции към изпълнителя на поръчката до получаване на изрично писмено уведомление от страна на ДФЗ, с което се разрешава разходването на получените плащания.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Съдържание на плик № 1 „Документи за подбор”:
1.1. Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника;
1.2. Административни сведения (Образец № 1);
1.3. Документ за закупена документация за участие – копие;
1.4. Документ за гаранция за участие – оригинал;
1.5. Копие от документ за регистрация на участника или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Неперсонифицираните дружества по Закона за задълженията и договорите следва да представят копие на документ за регистрация съгласно чл. 3, ал. 1, т. 6 от Закона за регистър БУЛСТАТ (ЗРБ), както и нотариално заверено копие на договора (споразумението) за учредяването си.
1.6. Документ за регистрация в съответната териториална дирекция на Националната агенция по приходите, документ за регистрация по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) или декларация, че участникът не е регистриран по ЗДДС;
1.7. Декларация по чл. 47, ал. 1 от ЗОП (Образец № 4);
1.8. Декларация по чл. 47, ал. 2 от ЗОП (Образец № 5);
1.9. Декларация по чл. 47, ал. 5 от ЗОП (Образец № 6);
1.10. Доказателства за икономическо и финансово състояние на участника съгласно чл. 50 от ЗОП.
1.11. Доказателства за технически възможности и квалификация на участника съгласно чл. 51 от ЗОП.
1.12. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП за спазено изискване за минимална цена на труда (Образец № 11);
1.13. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП за наличието или липсата на подизпълнител / подизпълнители (Образец № 12);
1.14. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител (Образец № 13).
1.15. Проект на договор (Приложение № 4);
1.16. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП за запознаване с обстоятелствата, които биха повлияли при изготвянето на офертата и приемане на условията в проекта на договора (Образец № 14);
1.17. Каталози или снимки за всеки от материалите и конкретното оборудване, които ще бъдат вложени при изпълнение на обществената поръчка, описани в Образец № 2А, заверени и преведени на български.
1.18. Документ, доказващ, че са изпълнени изискванията към техническите характеристики за всеки от материалите и конкретното оборудване, които ще бъдат вложени при изпълнение на обществената поръчка, описани в Образец № 2А Техническо описание на материалите и оборудването. За материалите и оборудване, които ще бъдат вложени при изпълнени на обществената поръчка, трябва да се представи минимум един от следните документи:ЕО декларация за съответствие със съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти, доказваща, че са изпълнени изискванията към съответните технически характеристики, както и информация за дълготрайността на съответния строителен продукт като цяло;ЕО сертификат за качество, доказващ, че са изпълнени изискванията към техническите характеристики на материалите и оборудването, както и информация за дълготрайността на съответния строителен продукт като цяло; Протокол за изпитване доказващ, че са изпълнени изискванията към техническите характеристики на материалите и оборудването, както и информация за дълготрайността на съответния строителен продукт като цяло; Друг документ, доказващ, че са изпълнени изискванията към техническите характеристики на материалите и оборудването, както и информация за дълготрайността на съответния строителен продукт като цяло;Документи, доказващи клас на пожароустойчивост за изкуствени настилки, детски съоръжения и парково оборудване и др. материали, които се влагат. За всеки от материалите и конкретното оборудване да се представи указание за полагане, експлоатация и поддържане.
2. Съдържание на плик № 2 „Предложение за изпълнение на поръчката”:Техническо предложение (Образец № 2);Календарен план - график; Обяснителна записка; Образец 2А - Техническо описание.
3. Съдържание на плик № 3 “Предлагана цена”: Ценово предложение– Образец № 3; КСС (Образец № 3 А); Анализи на единични цени.
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.10.1. Копие от годишните финансови отчети за последните 3 финансови години (2011 г., 2012 г., и 2013 г.), съдържащи счетоводен баланс, отчет за приходите и разходите и справка за приходите на строителство, заедно с копия на одитните доклади от експерт – счетоводителя, заверил финансовите отчети за последните 3 финансови години.
Ако участникът не подлежи на одит, следва да представи декларация за това обстоятелство в свободен текст. В случай, че участник е регистриран по Закона за търговския регистър, той може изрично да посочи в декларация единния идентификационен код, който му е определен от Агенцията по вписванията и да декларира, че е заявил и представил за обявяване в търговския регистър финансовите си отчети за съответните години, съгласно чл. 40 от Закона за счетоводството.
1.10.2. Справка – декларация за общия оборот и оборота от строителство за последните три финансови години (2011 г., 2012 г., и 2013 г.) - Образец 7.
1.10.3. Копие на застраховка за професионална отговорност съгласно чл. 171 от ЗУТ със срок на валидност, равен на срока на валидността на представената оферта.
Забележка:
При сключване на договора за обществена поръчка, изпълнителят е длъжен да представи застраховка по чл. 171 от ЗУТ със срок на валидност, съвпадащ със срока на договора.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да е реализирал минимален оборот от строителство за последните 3 (три) финансови години (2011 г., 2012 г., и 2013 г.), в размер на не по-малко от трикратния размер на прогнозната стойност на обществената поръчка или не по-малко от 229 164.09 лв. (двеста двадесет и девет хиляди сто шестдесет и четири лева и девет стотинки) без включен данък върху добавената стойност (ДДС).
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.11.1. Списък на основните договори за строителство, изпълнени през последните пет финансови години (2009 г., 2010 г., 2011 г., 2012 г. и 2013 г.), включително стойностите, датите и възложителите / бенефициентите, придружен от препоръки за добро изпълнение (Образец № 8).
1.11.2. Списък, съдържащ образование, квалификация и професионален опит за техническия и ръководния персонал, който ще бъде пряко ангажиран с изпълнение на поръчката (Образец № 9).
1.11.3. Списък - декларация на техническото оборудване (механизация), което участникът ще осигури за изпълнение на обществената поръчка (Образец № 10).
1.11.4. Удостоверение за вписване, придружено с валиден талон по чл. 23, ал. 1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, или представи валиден аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
1.11.5. Заверено копие на валидно удостоверение и/или сертификат и/или лиценз за притежавани от участника ISO 9001:2008 – система за управление на качеството или еквивалентен и ISO 14001:2004 - системи за управление на околната среда, издадени от акредитирани организации или еквивалент, както и други доказателства за въведени еквивалентни мерки за осигуряване качеството или за опазване на околната среда.
Сертификатите следва да бъдат с обхват на дейностите, предмет на настоящата поръчка.
Минимални изисквания: 1.Всеки участник трябва да е изпълнил за последните 5 (пет) финансови години (2009 г., 2010 г., 2011 г., 2012 г. и 2013 г.) най-малко един договор за строителство или рехабилитация на спортни площадки, включващо строително-монтажни работи, сходни с предмета на настоящата поръчка – изграждане или реконструкция на спортна инфраструктура, включително изкопи/насипи и благоустройствени дейности за вертикална планировка на терена на спортните площадки; направа на тревни настилки и настилки от каучукови и бетонови/каменни плочи; доставка и монтаж на спортно и парково оборудване и/или озеленяване на паркове и обществени пространства.
За доказване съответствието с поставеното от възложителя минимално изискване, всеки участник е длъжен да представи към офертата си:
а). снимков материал от изпълнения обект/обекти;
б). документи, доказващи въвеждане на обекта в експлоатация и изпълнение на всички дейности, включени в обхвата на настоящата обществена поръчка.
2. Участникът трябва да разполага със следния инженерно-технически и ръководен персонал:
- 1 (един) ръководител на обект, с висше образование „строителен инженер”, с минимум 5 (пет) години опит по изграждане / реконструкция на обекти от техническата инфраструктура;
- 1 (един) технически ръководител, който да отговаря на условията по чл. 163а от ЗУТ с минимум 2 (две) години опит по изграждане/реконструкция на строителни обекти;
- 1 (един) правоспособен инспектор по ЗБУТ (здравословни и безопасни условия на труд) с минимум 2 г. професионален опит като координатор или инспектор по безопасност и здраве.
* За доказване съответствието с поставеното от възложителя минимално изискване, всеки участник е длъжен да представи към списъка за техническия и ръководния персонал задължително и професионална биография с посочен професионален опит съобразно изискванията за съответния специалист, копие от диплома, копие от трудова книжка, както и други документи, които удостоверяват и доказват наличието на горепосочените изисквания.
3. Всеки участник трябва да разполага със собствена или наета механизация за изпълнение на строителството, включваща: багер - 2 бр., включително 1 многофункционален; булдозер – 1 бр.; самосвал – 2 бр.;
пневматична трамбовка – 2 бр.; компресор подвижен – 1 бр.
* Оборудването за изпълнение на дейностите може да бъде собствено или ползвано на друго правно основание, съответно доказано с документ за собственост или договор за наем/лизинг и др. за периода на изпълнение на поръчката.
4. Участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Строителната камара, на основание чл. 3, ал. 2 и чл. 15, ал. 1 от Закона за камарата на строителите, за изпълнение на предвидените в поръчката строителни и монтажни работи, или минимум за изпълнение на строежи IV категория с обхват съобразно чл. 137, ал. 1, т. 4 , буква „г” от ЗУТ и чл. 8, ал. 4 от Наредба 1 от 30.07.2003 година за номенклатурата на видовете строежи.
5. Всеки участникът да има внедрени системи за управление ISO 9001:2008 – Система за управление на качеството или еквивалентен, както и ISO 14001:2004 - Системи за управление на околната среда или еквивалент.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
24.07.2014 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
Документацията за участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка се получава до 17.00 часа на 24.07.2014 г. в Община Лясковец – Информационен център, срещу представен платежен документ за внесена такса от 16.00 лв. (шестнадесет лева).
В случай, че документацията се заявява чрез куриер, е необходимо да се изпрати заявление писмено или по факс, в което да се посочат данни за фактура, копие от платежно нареждане, адрес на който да се изпрати документацията, телефон за контакт.
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
01.08.2014 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 04.08.2014 г. Час: 09:00
Място
Залата на общинския съветник в сградата на Община Лясковец на адрес: гр. Лясковец, пл. “Възраждане ” № 1.
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Съгласно чл. 68, ал. 3 от ЗОП - участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомянаве и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
Строително-ремонтните работи (СРР/СМР), предмет на възлагане с настоящата поръчка, са част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект: „Изграждане на центрове за отдих, свободно време и спорт в селата Драгижево и Мерданя от територията на Община Лясковец”. Проектът е финансиран по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 41/3/3210627/21.03.2014 г., по мярка 4.1 „Прилагане на стратегии за местно развитие от програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 година, който се осъществява с финансовата подкрепа на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони”.
VI.3)
Допълнителна информация
Предоставен е пълен достъп до документацията по електронен път, като тя може да бъде намерене на интернет адрес: www.lyaskovets.net
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Р.България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ