РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
„Текущ ремонт и поддръжка на улични и тротоарни настилки на територията на община Троян през 2014г.”
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
Място на изпълнение:
Община Троян
Код NUTS:
BG315
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Обект на обществената поръчка е осъществяване на строителство. Целта на настоящата поръчка е да бъде извършен текущ ремонт на уличните и тротоарните настилки в град Троян и населените места от община Троян с цел осигуряване на по-добри условия за удобен, безопасен и икономичен транспорт на пътници и товари и за достъпност на лица с увреждания, при опазване на околната среда.
Текущият ремонт включва работите по: възстановяване на асфалтова настилка - изрязване с фугорезач, оформяне очертанията на кръпката, отстраняване на изрязания асфалт, почистване и извозване на отпадъците, издухване на кръпката със сгъстен въздух, ръсене с битумна емулсия, полагане на гореща асфалтова смес, валиране, намазване с битум очертанията на кръпката, изграждане на тротоарни настилки с бетонови плочи 40/40/5 см. на основа от циментов пясъчен разтвор 1:5 с дебелина 5 см, изграждане на армирана бетонова настилка, настилка с минералбетон и валиране, доставка и полагане на видими бетонови бордюри 15/25 и направа настилка с печматик.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45233142
Описание:
Работи по ремонт на пътища
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Съгласно техническата спецификация, неразделна част от документацията за участие.
Прогнозна стойност без ДДС
200000 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Всяка оферта трябва да бъде представена с гаранция за участие в размер на 1 500 (хиляда и петстотин) лв.
Участникът в процедурата следва да представи гаранция за участие в една от следните, избрана от него форми:
• Депозит на парична сума по сметка на възложителя. При избор на гаранция за участие - парична сума тя следва да се внесе по банков път по сметка на възложителя:
Банковата сметка на Община Троян е:
IBAN: BG72SOMB91303332096501
BIC: SOMBBGSF
Банка: "Общинска банка" – АД, клон Ловеч, офис Троян
• Банкова гаранция в полза на възложителя. Представената банкова гаранция трябва да бъде в съответствие с условията по приложения в документацията образец на „Банкова гаранция за участие” (Приложение №9). Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката - гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от възложителя. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на участника.
Валидността на гаранцията за участие трябва да бъде не по-малка от срока на валидност на офертите.
При подписване на договора за възлагане на обществена поръчка, участникът в процедурата следва да внесе гаранция за изпълнение в размер на 3% от стойността на договора, в една от следните, избрана от него форми:
• Депозит на парична сума по сметка на възложителя. При избор на гаранция за изпълнение - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по сметка на възложителя:
Банковата сметка на Община Троян е:
IBAN: BG72SOMB91303332096501
BIC: SOMBBGSF
Банка: "Общинска банка" – АД, клон Ловеч, офис Троян
Ако гаранцията за изпълнение се представя чрез депозит на парична сума в съответния платежен документ задължително следва да бъде записано ”Гаранция за изпълнение по договор за строителство с предмет: „Текущ ремонт и поддръжка на улични и тротоарни настилки на територията на община Троян през 2014г.”
• Банкова гаранция в полза на възложителя. Банковата гаранция трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на „Банкова гаранция за изпълнение” (Приложение №10). Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безусловно плащане при първо писмено искане, подписано от възложителя. Банковите разходи по откриването на гаранцията са за сметка на участника. Срокът на валидност на гаранцията за изпълнение трябва да покрива срока за изпълнение на строителството, който ще предложи участника, удължен с 30 (тридесет) календарни дни и започва да тече от дата на подписване на договор.
Условията и сроковете за освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
Поръчката се финансира със средства от общинския бюджет. Разплащането на изпълнените СМР се извършва по банков път в левове след представяне на фактура и подписан Акт обр. 19 за реално изпълнено количество и видове работа.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Всяка оферта трябва да съдържа:
- Плик №1:
1. Оферта и Списък на документите, съдържащи се в офертата (Приложение №1);
2. Копие от документ за регистрация или единен идентификационен код за българско юридическо лице, документ за регистрация на чуждестранно лице, съобразно националното му законодателство, а когато участникът е физическо лице - копие от документа за самоличност;
3. Нотариално заверено пълномощно на лицето подписващо офертата (оригинал) - представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител;
4. Споразумение за създаване на обединение за участие в процедурата (в случай, че участва обединение, което не е юридическо лице), което да е нотариално заверено и в него задължително да е посочен представляващият обединението. /ако е приложимо/.
5. Справка “Административни сведения за участника” (Приложение №2);
6. Декларация по чл.47, ал.1, т.1 и ал.2, т.2, 2а, 4, 5 и ал.5 т.1 (Приложение №3);
7. Декларация по чл.47, ал.1, т.2 и 3 и ал.2, т.1, 2a, 3 и 4 и ал.5 т.2 (Приложение №4)
8.Декларация от участник по чл.56, ал.1, т.12 от ЗОП (Приложение №5);
9. Декларация за участие на подизпълнител (Приложение №6);
10. Декларация от подизпълнител за запознаване с условията на процедурата (Приложение №7) /ако е приложимо/;
11. Декларация по чл.56, ал.1, т.11 от ЗОП (Приложение №8)
12. Документ за внесена гаранция за участие в процедурата - платежно нареждане или банкова гаранция (Приложение №9);
13. Декларация за общия оборот и за оборота на строителството на подобни на предмета на поръчката обекти (Приложение №11);
14. Списък с описание на техническото оборудване (Приложение №12);
15. Списък на договорите за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години (2008г.-2012г.) (Приложение №13);
16. Декларация - списък на техническите лица, ангажирани за изпълнение на поръчката - оригинал по приложения образец към настоящата документация (Приложение №14).
- Плик №2 - Техническо предложение (Приложение №16);
- Плик №3 - Ценово предложение (Приложение №17) и приложение към него (Приложение №17.1) - Анализи на единичните цени.
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверено копие от застраховка за професионална отговорност съгласно чл.171 от ЗУТ;
2. Декларация за общия оборот и за оборота на строителството на подобни на предмета на поръчката обекти (т.е асфалтиране на пътища и улици, изкърпване с асфалтови смеси и изграждане на тротоари) за последните 3 (три) години (2012г., 2011г., 2010г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - оригинал по приложения образец към настоящата документация (Приложение №11);
3. Заверено копие от отчета за приходите и разходите на участника за предходните 3 (три) финансово приключени години (2012г., 2011г., 2010г.), оформени съгласно Закона за счетоводството или приложимото законодателство на страната, в която е учредено чуждестранното юридическо лице.
В случай, че участникът в процедурата е обединение (консорциум/дружество по ЗЗД), завереното копие от отчета за приходите и разходите се представя за всеки един член на обединението. Когато се предвижда участие на подизпълнители, завереното копие от отчета за приходите и разходите задължително се представя и за тях.
Забележка: Заверено копие от отчета за приходите и разходите на участника, не е необходимо да се представя, ако е публикуван в пълен обем в Търговския регистър.
Минимални изисквания: 1.Минималната застрахователна сума по застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за този вид строителство минимум IV-та категория, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ. Бр.17 от 02.03.2004г.).
В случай, че участникът в процедурата е обединение (консорциум/дружество по ЗЗД), застраховката е достатъчно да се представи от един член на обединението, като е съобразено разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидени в договора за създаване на обединението.
Когато се предвижда участие на подизпълнители, застраховката задължително се представя и от тях в случай че са ангажирани с изпълнението на дейности, за които е необходима такава застраховка;
2. Минимум оборот от 2 (два) пъти стойността на поръчката без ДДС от строителството на подобни на предмета на поръчката обекти (т.е асфалтиране на пътища и улици, изкърпване с асфалтови смеси и изграждане на тротоари) общо за последните 3 (три) години (2012г., 2011г., 2010г.)
В случай, че участникът в процедурата е обединение (консорциум/дружество по ЗЗД), това минимално изискване се прилага за обединението като цяло и Декларацията се подписва от лицето, което е упълномощено от членовете на обединението.
Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък с описание на техническото оборудване (собствена и/или наета строителна техника), с което разполага участникът за осигуряване на качеството на изпълнение на СМР, който трябва да бъде съобразен с обема СМР и линейния график за изпълнение на обекта - оригинал по приложения образец към настоящата документация (Приложение №12). Списъкът да бъде придружен от заверено копие от извадка от инвентарната книга, или заверено копие на договори за наем през 2014 г., или посредством други документи.
2. Участникът трябва да разполага с асфалтова база. Наличието на асфалтова база се доказва с документи за собственост и/или договори за наем, или с предварителен договор за доставка на определени количества в съответствие с линейния график за изпълнение на поръчката. Когато е сключен договор за доставка, в него трябва да е гарантирано спазването на графика на обекта, както и да са включени и неустойки при неизпълнението му.
3. Участникът трябва да разполага с Акредитирана лаборатория за контрол на качеството на вложените материали и продукция–собствена или с договор за услуга. За да докаже, че отговаря на това изискване Участникът трябва да представи сертификат на лабораторията, а в останалите случаи, сертификатът трябва да се придружава от договор за услуга от същата.
4. Списък на договорите за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години (2008г.-2012г.) - оригинал по приложения образец към настоящата документация (Приложение №13). Списъкът да е придружен със заверени копия от препоръки за добро изпълнение. Препоръките посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Заверените копия на препоръки се представят и от подизпълнителите.
В случай, че участникът в процедурата е обединение това изискване се прилага за обединението като цяло.
Списъкът се подписва от лицето, което е упълномощено от членовете на обединението. Когато се предвижда участие на подизпълнители, списъкът задължително се представя и за тях.
5. Декларация - списък на техническите лица, ангажирани за изпълнение на поръчката - оригинал по приложения образец към настоящата документация (Приложение №14).
В случай, че участникът в процедурата е обединение това изискване се прилага за обединението като цяло.
Списъкът се подписва от лицето, което е упълномощено от членовете на обединението. Когато се предвижда участие на подизпълнители, списъкът задължително се представя и за тях.
Минимални изисквания: Участникът следва да разполага минимум със следното техническо оборудване и механизация: валяк, вибрационна плоча, фреза, фугорезачка, гудронатор, печматик, товарен автомобил и багер-товарач.
В случай, че участникът в процедурата е обединение (консорциум/дружество по ЗЗД), това минимално изискване се прилага за обединението като цяло.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срокът на отложено плащане в календарни дни; тежест: 5
Показател: Единична цена за 1 кв.м изкърпване на единични дупки с гореща асфалтова смес-ръчно ; тежест: 50
Показател: Единична цена за 1 кв.м армирана бетонова настилка с дебелина 10 см, армирана със заварени мрежи Ф5 и отвор между тях 20 см; тежест: 25
Показател: Единична цена за 1 кв.м тротоарна настилка с бетонни плочи 40/40/5-сиви на основа от цименто-пясъчен разтвор 1:5 с дебелина 5см и всички свързани с това разходи ; тежест: 5
Показател: Единична цена за 1 куб.м направа настилка с минералбетон и валиране; тежест: 5
Показател: Единична цена за 1м доставка и полагане на видими бетонови бордюри 15/25; тежест: 5
Показател: Единична цена за 1м2 направа настилка с печматик; тежест: 5
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
04.02.2014 г. Час: 17:00
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
11.02.2014 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 12.02.2014 г. Час: 10:00
Място
Постъпилите оферти се отварят в сградата на Общинска администрация - Троян, гр.Троян, пл. "Възраждане" №1 в заседателната зала на трети етаж.
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
VI.3)
Допълнителна информация
Възложителят е предоставил достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка на интернет адрес: http://www.troyan.bg.
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
На обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията подлежи всяко решение на Възложителя на процедурата за възлагане на обществена поръчка, относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или всеки други документ, свързан с процедурата. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. изтичането на срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; 2. публикуването на решението за откриване на процедура по чл.76, ал.3 или чл.86, ал.3 от ЗОП или на договаряне без обявление; 3. получаване на решението по чл.79, ал.12, чл.83г, ал.11, чл.83ж, ал.1, чл.88, ал.11, чл.93ж, ал.4, чл.106, ал.4 и чл.119м, ал.2 от ЗОП; 4. получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата; 5. публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз Срокът за обжалване на решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия 1. жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; 2. документацията не е публикувана едновременно с обявлението; 3. документацията получена след срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ