Версия за печат

00474-2013-0007

BG-с. Иваново, област Русе: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Иваново, с. Иваново, област Русе, ул. "Олимпийска" 75, За: Радка Данева - главен експерт, Република България 7088, с. Иваново, област Русе, Тел.: 08116 2253, E-mail: invest@ivanovo.bg, Факс: 08116 2870

Място/места за контакт: Деловодство

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.ivanovo.bg.

Адрес на профила на купувача: www.ivanovo.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Рехабилитация и благоустрояване на обществени зелени площи – паркове, площади и градини, детски площадки (10 обекта) в осем населени места на територията на община Иваново“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Строителен обект № 1 – общински парк в кв.109, ПИ 1192 - с. Пиргово; Строителен обект № 2 – общински парк в кв.36, ПИ 1191- с. Пиргово; Строителен обект № 3 – общински парк в кв.26, УПИ V-502 - с. Мечка; Строителен обект № 4 – площад и градинка, кв.23 - с. Нисово; Строителен обект № 5 – общински парк в кв.56, ПИ 511 - с. Божичен; Строителен обект № 6 – общински парк в кв.11, ПИ 164 - с. Сваленик; Строителен обект № 7 – общински парк, кв.37, ПИ 343 - с. Красен; Строителен обект № 8 – площад в кв.126, ПИ 1204 – с. Тръстеник; Строителен обект № 9 – общински парк в кв.39, УПИ І - 169 – с. Тръстеник; Строителен обект № 10 – общински парк в кв.116, УПИ ІІІ-1679 - с. Щръклево
Код NUTS: BG323
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на възлагане на настоящата поръчка е “Рехабилитация и благоустрояване на обществени зелени площи – паркове, площади и градини, детски площадки (10 обекта) в осем населени места на територията на община Иваново”, включваща следните строителни обекти: Строителен обект № 1 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.109, ПИ 1192 - с. Пиргово“; Строителен обект № 2 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.36, ПИ 1191- с. Пиргово; Строителен обект № 3 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.26, УПИ V-502 - с. Мечка“; Строителен обект № 4 – „Рехабилитация и благоустрояване на площад и градинка, кв.23 - с. Нисово“; Строителен обект № 5 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.56, ПИ 511 - с. Божичен“; Строителен обект № 6 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.11, ПИ 164 - с. Сваленик“; Строителен обект № 7 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк, кв.37, ПИ 343 - с. Красен“; Строителен обект № 8 – „Рехабилитация и благоустрояване на площад в кв.126, ПИ 1204 – с. Тръстеник“; Строителен обект № 9 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.39, УПИ І - 169 – с. Тръстеник; Строителен обект № 10 – „Рехабилитация и благоустрояване на общински парк в кв.116, УПИ ІІІ-1679 - с. Щръклево“. Проектът предвижда: Оформяне на бордюри и полагане на настилка на мястото на естествената алея; Поставяне на парково осветление; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност, демонтиране на старите, полагане на нови алейни настилки, като естествените алеи се превръщат в пешеходни; Изграждане на детски площадки със съответните съоръжения и пясъчник; Запълване на съществуващи шадравани с пръст за използване като цветарник; Почистване на тревната площ, Др. дейности – монтиране на паркови осветителни тела, поставяне на пейки и кошчета за отпадъци.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45236000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни работи на спортни терени и терени на съоръжения за отдих и развлечение

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

По строителни обекти ще се изпълняват дейности както следва: Строителен обект № 1 - Алейни настилки - 56 м2; Затревяване – 654 м2; Оформяне на бордюри и полагане на настилка на мястото на естествената алея; Поставяне на парково осветление; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност. Строителен обект № 2 - Алейни настилки - 30 м2; Затревяване – 190 м2. Оформяне на бордюри и полагане на алейни настилки; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност. Строителен обект № 3 - Алейни настилки - 1040 м2; Затревяване – 3 960 м2; Демонтиране на старите, полагане на нови алейни настилки, като естествените алеи се превръщат в пешеходни; Изграждане на детска площадка в южната част на парка със съответните съоръжения и пясъчник;Запълване на съществуващия шадраван с пръст за използване като цветарник; Почистване на тревната площ, частично затревяване и засаждане на подходяща иглолистна и широколистна растителност, цъфтящи храсти и перенни цветя; Др. дейности – монтиране на паркови осветителни тела, поставяне на пейки и кошчета за отпадъци. Строителен обект № 4 - Алейни настилки (плочник) - 92 м2; Затревяване - 590 м2; Оформяне на бордюри и полагане на алейни настилки; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност; Др. дейности – монтиране на паркови осветителни тела, пейки и кошчета за отпадъци. Строителен обект № 5 - Алейни настилки (плочник) - 668 м2; Затревяване - 4000 м2; Премахване на стара бетонна настилка; Оформяне на бордюри и полагане на алейни настилки; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност; Др. дейности- монтиране на паркови осветителни тела, пейки, кошчета и беседка. Строителен обект № 6 - Алейни настилки - 875 м2; Затревяване – 900 м2; Демонтиране на старите алейни настилки; Подравняване оформяне на бордюри и полагане на нови алейни настилки; Изграждане на детска площадка; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност, цъфтящи храсти и перенни цветя; Монтиране на парково осветление и прилежащите му инсталации. Строителен обект № 7 - Алейни настилки (плочник) – 1187 м2; Затревяване – 2 850 м2; Оформяне на бордюри частично и полагане частично на настилки; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност, цъфтящи храсти и перенни цветя; Изграждане на детска площадка със съответните съоръжения и пясъчник; Др. дейности – монтиране на паркови осветителни тела, пейки и кошчета за отпадъци. Строителен обект № 8 - Алейни настилки – 657 м2; Затревяване - 2343 м2; Демонтиране на стара асфалтова настилка и плочник; Оформяне на бордюри и полагане на алейни настилки;Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност, цъфтящи храсти и перенни цветя; Др. дейности – монтиране на паркови осветителни тела, пейки и кошчета за отпадъци. Строителен обект № 9 - Алейни настилки (плочник) - 779 м2; Затревяване - 3380 м2; Демонтиране на старите алейни настилки; Оформяне на бордюри и полагане на алейни настилки; Обособяване на детски кът за игра; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подходяща иглолистна и широколистна растителност, цъфтящи храсти и перенни цветя; Др. дейности – монтиране на паркови осветителни тела, пейки и кошчета за отпадъци. Строителен обект № 10 - Алейни настилки - 2040 м2; Затревяване – 13063 м2; Полагане на алейни настилки, като естествените алеи се превръщат в пешеходни; Обособяване на тротоар по протежение на улицата; Полагане на парково осветление успоредно на новоизградения тротоар; Изграждане на детска площадка; Почистване на тревната площ, затревяване и преозеленяване с подход.

Прогнозна стойност без ДДС
1324526 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

240


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие в откритата процедура е в размер на 13245.00 лв. Гаранцията за участие в процедурата трябва да бъде представена по желание на участника в една от следните форми: Гаранция за участие под формата на парична сума, платима по следната банкова сметка на община Иваново: Банка: ТБ „ИНВЕСТБАНК“ АД – клон Русе; BIC: IORTBGSF; IBAN: BG29IORT73793300093000 или оригинал на банкова гаранция за участие в полза на възложителя, валидна най-малко 30 (тридесет) дни след изтичане срока за валидност на офертите. Банковата гаранция за участие следва да бъде изготвена по образец или по образец на обслужващата банка на участника, който съдържа същите или по-добри условия за възложителя. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранциите за участие в откритата процедура се задържат и освобождават от възложителя по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранция за изпълнение на договора - задължителна само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 2 (два) % от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора трябва да бъде представена по желание на участника в една от следните форми: гаранция за изпълнение на договора под формата на парична сума, платима по следната банкова сметка на община Иваново: Банка: ТБ „ИНВЕСТБАНК“ АД – клон Русе; BIC: IORTBGSF; IBAN: BG29IORT73793300093000 или оригинал на банкова гаранция за изпълнение на договора, издадена в полза на възложителя, валидна 30 дни след изтичане на срока за последното плащане по договора. Банковата гаранция за изпълнение на договора следва да бъде изготвена по образец или по образец на обслужващата банка на участника, който съдържа същите или по-добри условият за възложителя. Гаранцията за изпълнението на договора се задържа и освобождава в съответствие с условията на проекто-договора. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да бъде наредител по банковата гаранция.Разходите по откриването на гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение на договора са за сметка на участника, съответно на определения изпълнител. Участникът/Изпълнителят трябва да предвиди и заплати необходимите такси по откриване и обслужване на двете гаранции така, че размерът на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата документация за участие. Възложителят освобождава гаранцията за участие и гаранцията за изпълнение на договора без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането е съгласно сключен между Община Иваново и Държавен фонд "Земеделие" Договор № 18/322/00165/23.10.2009 г. за отпускане на финансова помощ по проект "Община Иваново - пространство на удобството и красотата. Подобряване на средата за живот в Община Иваново, чрез обновяване на паркове и детски площадки в осем населени места - Пиргово, Мечка, Божичен, Сваленик, Красен, Нисово, Тръстеник и Щръклево", в рамките на "Програма за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г.", мярка 322 "Обновяване и развитие на населените места". Авансово плащане в размер на 50 (петдесет) % от общата сума на договора, изплатена в рамките на 15 работни дни след подписването му и представяне от Изпълнителя на фактура и оригинал на безусловна и неотменима банкова гаранция за авансовото плащане със срок на валидност 30 (тридесет) дни след срока на изпълнение на договора. Междинни плащания за действително извършени СМР на стойност не по-малка от 50 000.00 (петдесет хиляди) лева в срок до 5 (пет) работни дни от подписване на протокола за приемането им и представяне на фактура за одобрената сума по протокола. При всяко междинно плащане Възложителят ще удържа 20 % (двадесет процента) от одобрената в съответния протокол стойност за действително извършените СМР за сметка на авансовото плащане. Окончателно плащане в срок до 1 (един) месец от представянето на окончателен премателно-предавателен Протокол за изпълнение на договора, подписан от упълномощени представители на двете страни, представяне на фактура за одобрената стойност в окончателния приемателно-прадавателен протокол за действително извършени СМР. При окончателното плащане Възложителят ще удържи от одобрената в окончателния премателно-предавателен протокол стойност за действително извършените СМР остатъка от авансовото плащане.

ІІІ.1.4) Други особени условия

В обявената процедура може да участва всяко българско или чуждестранно ФЛ или ЮЛ, както и техни обединения, което отговаря на изискванията, предвидени в ЗОП, ЗПУКИ, ЗМИП, както и на изискванията на Възложителя, посочени вдокументация за участие. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, съдружниците в обединението трябва да сключат договор за участие в откритата процедура. В случаите, когато съдружниците в обединението са сключили договор за участие в процедури за възлагане на обществени поръчки, участникъттрябва да представи допълнително споразумение към този договор за участие в настоящата открита процедура. В този договор съдружниците са длъжни да определят с какви ресурси ще участва всеки съдружник в обединението и какви дейности ще извършва при изпълнение на обществената поръчка. Договорът/споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: съставът на обединението няма да се променя след подаването на офертата и всички членове на обединението са задължени да останат в него до окончателното изпълнение на поръчката; обединението е създадено със срок до окончателното изпълнение на обществената поръчка; всички членове на обединението са солидарно отговорни за качественото изпълнение на обществената поръчка, независимо от срока, за който е създадено обединението. Участниците в обединението трябва да определят и посочат в договора или в отделно пълномощно лице/а, което ще представлява обединението (консорциум) пред възложителя, и ще отговорят за оперативното управление при изпълнение на обществената поръчка. Договорът/споразумението за създаване на обединение, както и пълномощното следва да бъдат нотариално заверени. Когато участникът е представил договора за създаване на обединение, чието съдържание не отговаря на изискванията, и не поправи договора по реда на чл.68, ал.9 от ЗОП, участникът ще бъде отстранен от участие в настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка. Когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица, Възложителят не изисква този участник да създаде юридическо лице за изпълнение на обществената поръчка. Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник: за който е налице някое от обстоятелствата по чл.47, ал.1 и ал.5 от ЗОП: обстоятелства по чл.47, ал.2 т1, 2, 2а,3, 4, 5 от ЗОП. Когато участникът е чуждестранно ФЛ или ЮЛ той трябва да отговаря на изискванията на чл.47, ал.1 и ал.2 от ЗОП в държавата в която е установен. Когато участникът е обединение изискванията посочени в т.1.3 и 1.4 в документацията се прилагат за всеки член от обединението. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискванията посочени в т.1.3 и 1.4 в документацията се прилагат и за подизпълнителите. Не може да участва в процедурата участник, който е декларирал съгласие да участва като подизпълнител в офертата на друг участник; който участва в обединение, създадено за участие в настоящата обществена поръчка; който е обединение и в неговия състав е включено ФЛ или ЮЛ, което участва и в др. обединение за изпълнение на същата поръчка; който не отговаря на изискванията на възложителя, посочени в обявлението и документацията за участие и/ или е представил оферта която не отговаря на предварително обявените условия. Възложителят ще отстранява от участие в процедурата всеки участник, който не отговаря на нормативно установените изисквания в ЗОП, ЗПУКИ, ЗМИП и на изискванията, посочени в тази документация за участие. Участникът, определен за изпълнител на договора за възлагане на настоящата поръчка, следва да осигурява публичност и информираност за финансирането на тази обществена поръчка по ПРСР 2007-2013 г.чрез поставяне върху всички информационни и рекламни материали, свързани с изпълнението на проекта - флага на ЕС и думите „Европейски съюз“, както и логото и слогана на ПРСР 2007–2013 г. и включване във всички подходящи документи на текста: „Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ПРСР 2007-2013 г.“

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: За да удостовери, че отговаря на нормативно установените изисквания, посочени в Търговския закон, (ЗОП), Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси (ЗПУКИ), Закона за търговския регистър (ЗТР), Закона за мерките срещу изпиране на пари, както и на изисквания, определени в документацията, участниците в процедурата представят - Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; Документ за регистрация на участника (нотариално заверено копие) или декларация с единен идентификационен код (ЕИК) съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (образец), а когато участник е физическо лице – нотариално заверено копие от документа за самоличност. Когато е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, участникът трябва да представи оригинал или нотариално заверено копие от договора/допълнителното споразумение за учредяване на обединението. Когато не е представена декларация с ЕИК съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците представят и удостоверение за актуално състояние , издадено не по-рано от два месеца преди датата на представяне на офертата за участие; Чуждестранните юридически лица трябва да приложат еквивалентен документ от съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, издаден не повече от 2 (два) месеца преди датата на отваряне на офертите - в оригинал или нотариално заверено копие, както и в официален превод; Нотариално заверено пълномощно, в случай, че лицето, което ще представлява участника в отношенията му с възложителя, не е негов представител по закон; Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1 и ал. 2, т. 2 и т. 5 от ЗОП - образец. Когато участниците са юридически лица, декларациите за липса на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, ал. 2, т. 2 и ал.5, от ЗОП се подават от лицата съгласно чл.47, ал.4 от ЗОП. Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 2 и 3, ал. 2, т. 1, т. 2а, т. 3 и т. 4 от ЗОП по образец. Декларация за отсъствие на обстоятелства по чл. 47, ал. 5 от ЗОП по образец. Декларация за съгласие по образец. Декларация за отсъствие на обстоятелства по чл. 55, ал.5 и декларация по чл.55, ал.6 от ЗОП по образец;Доказателства за доказване на икономически и финансови възможности на участниците. Доказателства за технически възможности и професионална квалификация; Участниците трябва да бъдат вписани в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите за изпълнение на строежи четвърта група, IV категория, съгласно чл. 5, ал. 1, т.4 и ал.4, т.4 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя или за по-висока категория строежи. Вписването в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, се приравнява и има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издадено. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, това изискване се отнася за всички съдружници в обединението/консорциума, освен ако в представения договор за създаване на обединението/консорциума е предвидено, че само някои от участниците в него ще извършват строително монтажните работи (СМР) в изпълнение на обществените поръчки. В този случай, изискването за регистрация в Централния професионален регистър на строителя се отнася само за тези съдружници в обединението, които ще извършват СМР. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнението на обществената поръчка, това изисквание се прилага и за подизпълнителите съобразно вида и дела на тяхното участие; Документ за внесена гаранция за участие; Декларация за приемане условията в проекта на договора - образец; Декларация за извършен оглед - образец; Предложение за изпълнение на поръчката с приложенията към него; Ценово предложение - образец; Проект на договор- образец;
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Копия от годишните финансови отчети, за приходите и разходите за последните три години (2010г., 2011г. и 2012г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Участниците, които са представили ЕИК, не са длъжни да представят посочените документи, ако те са публикувани в Търговския регистър при Агенция по вписванията към Министерство на правосъдието. Участниците - физически лица следва да представят копия от годишните си декларации по чл. 50 от Закона за данъка върху доходите на физическите лица за 2010г., 2011г. и 2012г. Когато участниците са чуждестранни физически и юридически лица, те следва да представят еквивалентни документи, издадени от държавата, в която са установени; 2. Декларация по чл.50, ал.1, т.3 от ЗОП за общия оборот от дейност за последните 3 (три) години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, както и за оборота за последните 3 (три) години от изпълнени договори с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка - образец. 3. Нотариално заверено копие от застраховката за професионална отговорност на участника по чл.171, ал.1 от ЗУТ. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки член от обединението трябва да представи нотариално заверено копие от полицата за застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за дейностите, които ще извършва при изпълнението на обществената поръчка, освен ако в представения договор за създаване на обединението/консорциума е предвидено, че само някои от съдружниците ще извършват СМР. В този случай, изискването за представяне на застраховка за професионална отговорност се отнася само за тези участници в обединението/консорциума, които ще извършват строителството на обектите. В случай, че участникът ще използва подизпълнител/и при изпълнението на обществената поръчка, подизпълнителят/и трябва да представи/ят нотариално заверено копие от полицата за застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за вида СМР, които ще изпълняват; 4. Декларация по чл. 4, ал. 7 от ЗМИП - образец; Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. (например справка от работодателя и други).
Минимални изисквания: 1. Участниците трябва да имат общ оборот от дейността си през последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, не по-малък от 3 000 000.00 лв. без ДДС. 2.Участниците трябва да имат оборот от дейност, идентична или сходна с предмета на настоящата обществена поръчка, общо за последните три години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си не по-малко от 2 500 000.00 лв. без ДДС. За сходна дейност с предмета на поръчката ще се приема строителство, реконструкция и рехабилитация на обекти от благоустройствената инфраструктура и опазването на околната среда. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, това изискване се отнася за обединението като цяло. 3.Участниците трябва да имат застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с минималната застрахователна сума, определена в съответствие с чл. 5 от Наредба за условията и реда за зъдължително застраховане в проектирането и строителството, за групата и категорията на строежа, обект на поръчката. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки член от обединението трябва да има застраховка за професионална отговорност по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за дейностите, които ще извършва при изпълнението на обществената поръчка, освен ако в представения договор за създаване на обединението/консорциума е предвидено, че само някои от участниците в него ще извършват СМР. В този случай, изискването за представяне на застраховка за професионална отговорност се отнася само за тези участниците в обединението/ консорциума, които ще извършват СМР. Когато участникът предвижда участието на подизпълнител/и при изпълнението на обществената поръчка, това изисквание се прилага и за подизпълнителите съобразно вида и дела на тяхното участие. Застрахователната полица по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ трябва да бъде в сила най-малко 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата. Участник може да посочи в офертата си, че при изпълнението на обществената поръчка ще използва ресурси на други физически или юридически лица, при условие че докаже, че ще има на свое разположение тези ресурси. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнението на обществената поръчка, специалните изисквания към участниците се прилагат и за посочените подизпълнители съобразно вида и дела на тяхното участие. В този случай участникът отговаря за действията и бездействията на подизпълнителите като за свои действия и бездействия. Когато участниците са обединения, които не са юридически лица, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в споразумението (договора) за създаване на обединението. Възложителят ще отстранява от участие в откритата процедура всеки участник, който не отговаря на нормативноустановените изисквания в ЗКС, ЗУТ и на специалните изисквания, посочени в документацията за участие.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Удостоверение от Камарата на строителите за вписване в Централния професионален регистър на участника за изпълнение на строежи - четвърта група от четвърта категория,придружено с валиден талон за 2013 година. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, всеки съдружник в обединението трябва да представи удостоверение от Камарата на строителя за вида строителство, което той ще извършва при изпълнението на обществената поръчка. Ако в представения договор за създаване на обединението/консорциума е предвидено, че само някои от съдружниците ще извършват строителството, изискването за представяне на посоченото удостоверение се отнася само за участниците в обединението/консорциума, които ще извършват строителството. В случай, че участникът ще използва подизпълнител/и при изпълнението на обществената поръчка, тези подизпълнител/и трябва да представи/ят удостоверение от Камарата на строителя за вида СМР, които той/те ще изпълнява/т. 2. Декларация за екипа от технически специалисти и строителни работници, които ще участват при изпълнението на обществената поръчка, с приложени към нея: документи за образованието, професионалната квалификация и опита на техническите специалисти и строителните работници, като дипломи, сертификати, удостоверения, референции или други документи, удостоверяващи необходимата квалификация и опит за изпълнение на съответната дейност от предмета на обществената поръчка. трудови и служебни книжки, както и справка за актуално състояние на действащите трудови договори от НАП за техническите лица и сключени договори със строителните работници, които участникът ще използва при изпълнението на предмета на обществената поръчка. Професионална автобиография на всеки технически специалист от екипа на участника - образец. 3. Декларация по чл.51, ал. 1, т. 9 от ЗОП за техническото оборудване на участника - образец. 4 .Декларация по чл.51, ал.1, т.2 от ЗОП за изпълнени договори с идентичен или сходен предмет на обществената поръчка, изпълнени от участника през последните 5 (пет) години, предхождащи крайния срок за получаване на офертите с посочен предмет на договора, стойност, срокове за изпълнение, и възложителите. Към списъка трябва да се приложат най-малко 3 (три) референции (препоръки) за добро изпълнение на 3 (три) договора от списъка. 5. Заверени от участника копия от валидни сертификати: - по ISO 9001:2008г. за управление на качеството за дейности, идентични или сходни с предмета на обществената поръчка; -по ISO 14001:2004 г. за управление на околната среда за дейности, идентични или сходни с предмета на обществената поръчка; по OНSAS 18001:2007 г. за управление на безопасни условия на труд за дейности, идентични или сходни с предмета на обществената поръчка; В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, достатъчно е да се представят заверени копия от сертификатите по ISO 9001:2008г., ISO 14001:2004г. и OНSAS 18001:2007г. поне на един участник от обединението. Посочените сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация" или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл.5а, ал.2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Минимални изисквания: 1.Участниците трябва да бъдат вписани в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите за изпълнение на строежи четвърта група, IV категория, съгласно чл. 5, ал. 1, т.4 и ал.4, т.4 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя или за по-висока категория строежи, придружени с валиден талон за 2013 година. 2. Участниците трябва да разполагат с екип от технически специалисти и строителни работници с достатъчно опит и професионална квалификация, необходими за своевременното, точно и качествено изпълнение на предмета на обществената поръчка. 2.1.. Участниците трябва да разполагат с ръководител на обекта – строителен инженер с минимум 5 години трудов стаж по специалността, който да осъществява цялостното ръководство при изпълнението на строителството, предвидено в предмета на обществената поръчка. 2.2. Участниците трябва да разполагат най-малко с две технически правоспособни лица с трудов стаж минимум 5 години по специалността, които отговарят на изискванията на чл.163а от ЗУТ и ще извършват специализираното техническо ръководство на отделни видове СМР при изпълнението на обществената поръчка. 2.3.Участниците трябва да разполагат с необходимия брой персонал, който да осигури изпълнението на всички дейности, включени в предмета на обществената поръчка в предложения срок за изпълнение, в това число: - 1 (един) ландшафтен инженер озеленител/лесовъд, регистриран в ИАГ – магистър с 2 години стаж по специалността; - 1 (един) отговорник по качеството ; - 1 (един) отговорник по „Безопасни и здравословни условия на труд” ; - поне 3 (три) строителни бригади с минимум 5 строителни работници. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията се отнасят за обединението като цяло. 3. Участниците трябва да разполагат най-малко със следната строителна механизация, оборудване и специални технически средства, необходими за точното и качествено изпълнение на обявената обществена поръчка, а именно: - багер със стандартна кофа – 1 бр.; - челен товарач – 1 бр.; - бордови камион – 2 бр.; - самосвал – 2 бр.; - пневматичен или хидравличен чук (шило) за разбиване – 1 бр.; - механична трамбовка за уплътняване на земни основи и каменни настилки – 2 бр; - режеща машина за инертни материали – 1 бр; - ръчна режеща машина (инертни материали и бетон) – 1 бр; - ъглошлайфи – 2 бр. 4.Участниците трябва да имат опит в рехабилитацията и благоустройството на обществени зелени площи - паркове, площади, градини и детски площадки, и да са изпълнили през последните пет години, предхождащи крайния срок за получаване на офертите (2008г., 2009г., 2010 г., 2011 г. и 2012 г.), поне 3 договора с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка. 5.Участниците трябва да притежават сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008г. или друга еквивалентна система за управление на качеството с обхват на сертификация строителство, реконструкция и рехабилитация на обекти от благоустройствената инфраструктура и опазването на околната среда. - Участниците трябва да притежават сертификат за внедрена система за управление на околната среда ISO 14001:2004 г. или друга еквивалентна система за управление на околната среда с обхват на сертификация строителство, реконструкция и рехабилитация на обекти от благоустройствената инфраструктура и опазването на околната среда. - Участниците трябва да притежават сертификат за внедрена система за управление на безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 г. или друга еквивалентна система за управление на безопасни условия на труд с обхват на сертификация строителство, реконструкция и рехабилитация на обекти от благоустройствената инфраструктура и опазването на околната среда.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изпълнение на обществената поръчка; тежест: 30
Показател: Гаранционен срок на изпълнените строителни обекти, включени в предмета на поръчката; тежест: 20
Показател: Предложена цена за изпълнение на обществената поръчка; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 526136 от 27.02.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
03.12.2013 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 50 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за настоящата обществена поръчка може да се закупи всеки работен ден от 8:30 до 12:00 часа и от 12:30 до 16:30 часа от Административната сграда на община Иваново - Център за гражданска регистрация, административно обслужване и информация на гражданите на община Иваново - eт. 1. на община Иваново, ул. ”Олимпийска” № 75, с. Иваново, община Иваново, област Русе. Цената на документацията за участие следва да бъде внесена в касата на Община Иваново или по банков път по следната сметка на Община Иваново. Банка: ТБ ИНВЕСТБАНК АД – клон Русе IBAN: IBAN: BG71IORT73798400095000 BIС: IORTBGSF Код за вид плащане: 447000

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
10.12.2013 г.  Час: 16:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 11.12.2013 г.  Час: 10:00
Място

Заседателната зала на трети етаж в сградата на община Иваново, на адрес: ул. "Олимпийска" № 75, с. Иваново, община Иваново, област Русе

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представител на участник се допуска след представяне на документ за самоличност и съответно изрично пълномощно (извън случаите на законно представителство по силата на документите за регистрация). Присъстващите представители се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие, приложен към протокола на комисията. Комисията ще уведоми писмено участниците за датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, както и ще оповести тази информация на посоченият в настоящата документация и в обявлението за поръчка Интернет адрес. При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Настоящата обществена поръчка е в изпълнение на проект „Община Иваново – пространство на удобството и красотата” - Подобряване на средата за живот в Община Иваново чрез обновяване на паркове и детски площадки в 8 /осем/ населени места - Пиргово, Мечка, Божичен, Сваленик, Красен, Нисово, Тръстеник и Щръклево", по договор № 18/322/00165/23.10.2009 г., финансиран по мярка 322 „Обновяване и развитие на населените места” от Програма за развитие на селските райони 2007-2013 г., Ос 3, подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР).

VI.3) Допълнителна информация

На основание чл.64, ал.3 от ЗОП, от датата на публикуване на обявлението се предоставя пълен достъп по елктронен път до документацията за участие в процедурата на следния интернет адрес на Община Иваново (посочен в обявлението за откриване на процедурата) www.ivanovo.bg

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

15.11.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ