РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
„Строително-монтажни работи за осигуряване на достъпност и подобряване на градската физическа среда в град Монтана”
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите
Място на изпълнение:
гр. Монтана
Код NUTS:
BG312
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Строителството, предмет на възлагане в настоящата поръчка, е част от дейностите, предвидени за изпълнение по проект „Осигуряване на зелена и достъпна среда в град Монтана”, в изпълнение на схема за предоставяне на безвъзмездна помощ BG161PO001/1.4-09/2012 „Зелена и достъпна градска среда”, която се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Обект на настоящата обществена поръчка по смисълана чл. 3, ал. 1, т. 3, б. „б“ от ЗОП, е „строителство”, включително изпълнение с каквито и да е средства на една или няколко строителни и монтажни работи, свързани с изграждането на: булевард, велоалеи, тротоари, бордюри, паркоместа, енергийно осветление, поддържането на: градското благоустрояване, озеленяване и оформяне на паркове, съгласно кодовете от поле II.1.6. от обявлението.
Предмет на възлагане на настоящата поръчка е „Строително-монтажни работи за осигуряване на достъпност и подобряване на градската физическа среда в град Монтана”.
Обществената поръчка включва четири обособени обособени позиции, както следва:
• Обособена позиция № 1 с предмет: „Изграждане на парк Свети дух“;
• Обособена позиция № 2 с предмет: „Рехабилитация на булевард „Парта““;
• Обособена позиция № 3 с предмет: „Подобряване на парк „Слънчева градина“;
• Обособена позиция № 4 с предмет: „Ремонт на площад „Алеко Константинов““.
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000 (DA33) , 45212120, 45212130, 45233330 (DA33) , 45233142 (DA33)
Описание:
Строителни и монтажни работи
(Рехабилитация
)
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на тематични паркове
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на атракционни паркове
Строителни работи по изпълнение на основа на улици
(Рехабилитация
)
Работи по ремонт на пътища
(Рехабилитация
)
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
Оферти трябва да бъдат подадени:
За всички обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
1. По обособена позиция № 1:
• Изграден изцяло нов парк на мястото на площ „на кафяво“
• Създадени 8 230 м2 нови зелени площи
• Изграден нов фонтан на територията на парка, архитектурно доближаващ се фонтаните в центъра на град Монтана
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3 бр.;
• Поставени пейки 10 бр.
• Изградена чешма – 1 бр.
• Изградени велоалей – 216 м2
• Създадени паркоместа – 600 м2
• Изграждане на енергоефективно осветление – 37 бр.
По обособена позиция № 2:
• Цялостно подменена пътна настилка – 27500 м2;
• Подменени улични бордюри – 7800 м2
• Цялостно подменена тротоарна настилка – 3931 м2
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3 бр.
• Рехбилитирани зелени площи – 8200 м2
• Създадени паркоместа – 600 м2
3. По обособена позиция №3:
• Подменена настилка 2300 м2
• Рехабилитирани зелени площи 8230 м2
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3 бр.
• Поставени пейки - 10 бр.
• Изградена чешма – 1 бр.
• Изградени велоалей – 716 м2
• Изграждане на енергоефективно осветление – 20 бр.
4. По обособена позиция №4:
• Подменена настилка – 4000 м2
• Рехабилитирани зелени площи 87 м2
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3 бр.
• Поставени пейки - 3 бр.
Прогнозна стойност без ДДС
3600699.55 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Гаранцията за участие е в размер на:
• За обособена позиция № 1 – 10 800 (десет хиляди и осемстотин) лева;
• За обособена позиция № 2 – 19 400 (деветнадесет хиляди и четиристотин) лв.;
• За обособена позиция № 3 – 3 900 (три хиляди и деветстотин) лв.
• За обособена позииця № 4 – 1 700 (хиляда и седемстотин) лв.
Гаранциите се представят в една от следните форми:
а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя;
б) банкова гаранция в полза на Възложителя.
Участникът сам избира формата на гаранцията за участие.
Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.
При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по следната сметка:
Банка: "Инвестбанк" АД клон Монтана;
BIC: IORTBGSF
IBAN: BG40 IORT 8266 3301 7222 01
Ако участникът избере да представи гаранцията за участие под формата на „парична сума“, платена по банков път, документът, удостоверяващ платената гаранция, следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка и да се представи в оригинал. Ако участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), той следва да завери съответния документ с неговия подпис и печат (изискването за полагане на печат важи са лизаца, за които е приложимо). В гаранцията за участие следва да бъде посочен номерът на решението, с което възложителят открива процедурата.
В случай че участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гаранция. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на възложителя, подписано от кмета на Община Монтана или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 30 календарни дни след изтичане на срока на валидност на офертата.
Задържането и освобождаването на гаранцията за участие става при условията и по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП.
Гаранция за изпълнение
Задължение за представяне на гаранция за изпълнение възниква само за участника, определен за изпълнител на обществената поръчка.
Гаранцията за изпълнение има обезпечителна и обезщетителна функция: от една страна, цели да стимулира изпълнителя към точно и качествено изпълнение на задълженията му по договора за обществена поръчка, а от друга страна - да послужи като обезщетение при недобросъвестно поведение от негова страна.
Гаранцията за изпълнение е в размер на 3 % от (три на сто) от стойността на договора за изпълнение на обществената поръчка.
Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция.
Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение.
Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, всеки от участниците в обединението може да бъде наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.
Гаранцията за изпълнение под формата на парична сума трябва да бъде внесена по следната сметка на възложителя:
Банка: "Инвестбанк" АД клон Монтана;
BIC: IORTBGSF
IBAN: BG40 IORT 8266 3301 7222 01
Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на възложителя и че е със срок на валидност – най-малко 2 (два) месеца след изтичане на срока за изпълнение на строителството.
При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение, се уреждат с договора за възлагане на обществената поръчка.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ изплаща еднократно аванс по банковата сметка на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ в размер на 30% от цената на договора. Авансът се изплаща в 20-дневен срок след подписване на настоящия договор срещу представяне на оригинал на фактура за стойността на дължимия аванс и гаранция в размер на авансовото плащане. Авансовото плащане може да бъде обезпечено с банкова гаранция за авансово плащане или друг документ, удостоверяващ обезпечение. Авансовото плащане се приспада от стойността на дължимите междинни плащания.
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ извършва до 3 (три) междинни плащания на база на действително изпълнени работи, всяко на стойност не по малко от 20% от цената на договора, платими в 20-дневен срок след подписване на протокол по образец за извършени СМР и представени оригинали на фактури.
Общият размер на авансово и междинни плащания не може да надхвърля 80% от цената на договора.
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ извършва окончателно плащане в 30 (тридесет) дневен срок след приемане на всички обекти от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и издаване на разрешение за ползване, срещу представен оригинал на фактура за стойността на дължимото окончателно плащане.
Документът, обезпечаващ авансовото плащане по ал. 1 се освобождава в 10-дневен срок от изпълнение на строително-монтажни работи на стойността на отпуснатия аванс, установено с подписването на протоколи.
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП, не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.
В случай че участникът участва като обединение/или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ подписват документ - споразумение или договор.
Документът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че:
Всички членове на обединението/ консорциума са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора;
Представляващият обединението/ консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/ консорциума;
Представляващият обединението/консорциума е упълномощен да представи офертата от името и за сметка на обединението и да сключи договор с възложителя;
Срокът на обединението е най-малко за времето, за което възлаганата обществена поръчка ще бъде изпълнена;
Всички членове на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора.
Лицето, определено да представлява обединението/консорциумът следва да бъде посочено в документът за създаване на обединението/консоциума или в друг документ, различен от учредителния, подписан от всички съдружници в обединението /консорциума.
Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата.
В случай че обединението/консорциума не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка и в основното споразумение липсва някоя от горните клаузи, то следва липсващия текст да бъде добавен в допълнително споразумение, сключено между членовете на обединението/консорциума. Допълнителното споразумение, следва да отговаря на изискванията за форма, относими към основното споразумение.
Когато не е приложен документ (споразумение или договор) за създаването на обединение/ консорциум или в приложеният такъв липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.
В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице:
1. документите по чл. 56, ал. 1, т. 1 и 6 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението;
2. документите по чл. 56, ал. 1, т. 4 и 5 от ЗОП се прпедставят само за участниците в обединението, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП съобразно правилото на чл. 25, ал. 8 от ЗОП;
3. декларацията по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
ІІІ.1.4)
Други особени условия
Когато участникът в процедурата предвижда участие на подизпълнители, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват български или чуждестранни физически или юридически лица, включително техни обединения, които отговарят на изискванията, регламентирани от Закона за обществени поръчки и обявените от Възложителя изисквания в настоящата документация и обявлението за обществената поръчка. Едно и също физическо или юридическо лице участник в процедурата може да участва само в едно обединение. Лице, което участва в обединение или е дало съгласието си и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелно оферта. Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, при което са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3 и ал. 5 от ЗОП, както и някое от следните обстоятелства по чл. 47, ал. 2 от ЗОП: 1. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 2. който е лишен от правото да упражнява определена професия (строител) или дейност (строителство), свързана с предмета на възлаганата обществена поръчка, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението; 3. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 4. който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 5 който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки.
Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства: 1. не е представен някой от необходимите документи по чл. 56 от Закона за обществените поръчки; 2. за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. "а" до "д", т. 2 и 3 и ал. 5, както и описаните в настоящия раздел обстоятелства по ал. 2 от ЗОП; 3. който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; 4. . който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал. 2 от Закона за обществените поръчки; 5. за когото по реда на чл. 68, ал. 11 от ЗОП е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя критерии за подбор.
Всяка оферта трябва да съдържа три отделни запечатани, непрозрачни и надписани плика, поставени в един общ запечатан, непрозрачен и надписан плик, както следва:
Съдържание на плик № 1 с надпис „Документи за подбор” - 1. Оферта, съгласно чл. 28, ал. 1, т. 8 от ЗОП и и Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2. Копие на документ за регистрация или EИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец; копие от документа за самоличност, когато участникът е физическо лице. Документът за регистрация не се изисква, ако участникът е регистриран или пререгистриран след 01.01.2008 г. по реда на ЗТР. В този случай е достатъчно да се попълни и приложи декларация за регистрация по ЗТР, попълнена по образец съгласно Образец № 2 към документацията.
Съгласно чл. 24, ал. 1 от ППЗОП, когато не е представен ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР, участниците - юридически лица или еднолични търговци, прилагат към своите оферти и удостоверения за актуално състояние. Продължава в раздел VI.3.
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация, съдържаща информация за общия оборот за последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, в зависимост от датата на която участникът е учреден или е започнал дейността си, придружена от балансите и отчетите за приходите и разходите за последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, когато публикуването им се изисква от законодателстсвото на държвата, в която учатникът е установен. Представянето на баланси и отчети за приходите и разходите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър по партидата на участника;
2. Декларация, съдържаща информация за оборота от строителството, което е предмет на възлаганата обществена поръчка (изграждане / основен ремонт / реконструкция / рехабилитация на пътища, улици и/или съоръжения към тях и/или изграждане / основен ремонт / реконструкция / рехабилитация на зелени площи, паркове, градини места за отдих, пешеходни зони и/или алеи), реализиран от участника през последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Декларацията трябва да бъде придружена от справка „Строителство“ за последните три (2010, 2011 и 2012 г.) години, неразделна част от годишния финансов отчет, когато публикуването се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен, в зависимост от датата на учредяването си, респективно на започване на дейността си. Представянето на справка „Строителство“ не се изисква, когато същата е публикувана в Търговския регистър на Агенцията по вписванията по пардитата на участника;
3. Заверено от участника копие от застраховката по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност в строителството и с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2, т. 3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка – III категория – за българските участници, като чуждестранните участници представят еквивалентна на посочената застраховка, съгласно законодателството на държавата, в която са установени. Застраховката трябва да бъде валидна към датата на подаване на офертата и да бъде придружена от декларация (свободен текст), че при изтичане на валидността й преди изпълнение на договора, участникът ще поднови или ще продължи застраховката до прекратяване на договора.
На основание чл. 42, ал. 1, т. 4 от ЗОП, Възложителят може да изиска от определения изпълнител преди сключване на договора да представи подновена/продължена застрахователна полица /анекс към такава, когато валидността на приложената в офертата застраховка е изтекъл междувременно;
4. Удостоверение, банкова референция или друг документ, издаден от банка, доказващ съответствието с поставеното изискване, който документ трябва да съдържа следните задължителни реквизити: че участникът притежава към момента на издаване на документа наличен собствен финансов ресурс или достъп до кредитна линия в определения размер. В случай че участникът има достъп до кредитна линия, то по същата трябва да е наличен финансов ресурс не по – малко от размера, определен от възложителя, за реализация на дейностите конкретно за обособената позиция от настоящата обществена поръчка, което обстоятелство трябва да е изрично вписано в документа. Възложителят ще приеме всеки друг документ, издаден от банка, доказващ по недвусмислен начин, че участникът ще разполага с тези средства за периода на изпълнение на обществената поръчка. Датата на издаване на документа трябва да бъде с дата не по – рано от датата на публикуване на решението за откриване на процедурата в Регистъра по обществени поръчки на Агеницията по обществени поръчки.
Забележка: Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Минимални изисквания: 1. Реализиран общ оборот през последните три (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) години, в зависимост от датата, на която участникът е учредене или е започнал дейността си, в размер на не по-малко от:
• за обособена позиция № 1 – 3 244 491 лв.;
• за обособена позиция № 2 - 5 837 784 лв.;
• за обособена позиция № 3 – 1 188 757 лв.
• за обособена позиция № 4 – 531 065 лв.
2. Оборот от строителство, което е предмет на възлаганата обществена поръчка (изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на пътища, улици и/или съоръжения към тях и/или изграждане / основен ремонт / реконструкция / рехабилитация на зелени площи, паркове, градини, места за отдих, пешеходни зони и/или алеи), реализиран от участника през последните три (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) години, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, в размер не по-малко от:
• за обособена позиция № 1 – 1 081 497 лв.;
• за обособена позиция № 2 – 1 945 928 лв.;
• за обособена позиция № 3 – 396 252 лв.
• за обособена позиция № 4 – 177 021 лв.
3. Участниците трябва да имат застраховка по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност в строителството с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2, т. 3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка – III-та категория – за български участници. Чуждестранните участници трябва да имат застраховка, еквивалентна на посочена и да съответства на законодателството на държавата, в която са установени. Същата трябва да е валидна към датата на подаване на офертата. Застраховката се придружава от декларация (в свободен текст), че при изтичане на валидността й преди изпълнение на договора, ще бъде подновена/продължена до прекратяване на договора;
4. За осигуряване на ритмичност по време на изпълнение на договор, участникът следва да представи удостоверение от банка за достъп до кредитна линия или друга приемлива форма на разполагаеми финансов ресурс в размер не по-малък от:
• за обособена позиция № 1 – 360 000 лв.;
• за обособена позиция № 2 – 648 000 лв.;
• за обособена позиция № 3 – 132 000 лв.
• обособена позиция № 4 – 59 000 лв.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономически и финансови възможности се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП.
При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискванията за икономически и финансови възможности се отнасят за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие, съгласно чл. 56, ал. 2 от ЗОП.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Декларация, съдържаща минимум един договор за строителство, което е предмет на всяка една от обособените позиции, включени в предмета на обществена поръчка (изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на пътища, улици и/или съоръжения към тях и/или изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на зелени площи, паркове, градини места за отдих, пешеходни зони и/или алеи), изпълнен от участника през последните пет години, считано от датата, опредерена като краен срок за представяне на офертите. Всеки договор, посочен в декларацията трябва да бъде придружен от:
• препоръка за добро изпълнение, издадена от възложителите. Всяка препоръка следва да съдържа информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, дата на сключване и изпълнение, място на строителството, както и информация дали участникът е изпълнил строителството професионално и в съответствие с нормативните изисквания;
• Разрешение за строеж;
• Разрешение за ползване/Удостоверение за въвеждане в експлоатация,
Възложителят си запазва правото да извършва проверки.
2. Заверени от участника копия на валидни към датата на подаване на офертата сертификати, издадени от независими лица по чл. 53, ал. 3 от ЗОП за внедрени: ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалент с предметен обхват според предмета на възлаганата обществена поръчка, по стандарт ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалентен с предметен обхват според предмета на възлаганата обществена поръчка и по стандарт OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството или еквивалентен.
Забележка: Възложителят ще приеме еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на оконата среда.
3. Декларация, съдържаща списък на експертите, които участникът ще осигури за изпълнение на обособените позиции. Декларацията следва да бъде придружена от:
Професионални автобиографии на предвидените за изпълнението на поръчката експерти, изготвени по образец,
Документи, удостоверяващи тяхното образование (заверени копия от дипломи и/или свидетелство за професионална квалификиция и/или други), професионалната квалификация (заверени копия на удостоверения и/или сертификати) и професионален опит (заверени копия на трудови /служебни /осигурителни книжки, или референции от настоящи и/или предишни работодатели и/или възложители);
Удостоверения за Отговорник по контрола на качеството и Координатор по безопасност и здраве;
Декларации за ангажираност от експертите, предвидени за изпълнението на поръчката.
4. Декларация, съдържаща списък на техническото оборудване, което участникът ще осигури за изпълнение на всяка една от обособените позиции, включени в предмета на възлаганата обществена поръчка;
5. удостоверение, издадено от компетентни органи съгласно нац. законодателство на страната, където участникът е установен, доказващо регистрацията му в професионалните или търговски регистри на страната с предмет строителство, съответстващ на категорията строителство – предмет на възлаганата обществена поръчка, придружено от декларация (свободен текст), че данните са валидни към датата на подаване на офертата и че се задължава да уведоми при промяна в обстоятелствата в 7-дневен срок, считано от датата на настъпване на съответните обстоятелсва. За българските участници това е удостоверение за вписване в ЦПРС. В случай че участникът е чуждестранно лице и не е вписан в ЦПРС, то вписването в съответен регистър на държава – членка на ЕС, или на друга държава - страна по споразумението за ЕИП, има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено, съгласно чл. 3, ал. 2, изр. второ от Закона за Камарата на строителите и участникът следва да докаже регистрацията си в някой от професионалните или търговските регистри на държавата, в която са установени продължава в VI.3
Минимални изисквания: 1. През последните пет години, считано от датата, определена като краен срок за представяне на офертите, участникът трябва да има:
• За обособена позиция № 1 - най-малко един изпълнен договор за строителство, което е предмет на възлаганата обособена позиция (изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на зелени площи, паркове, градини места за отдих, пешеходни зони и/или алеи);
• За обособена позиция № 2 - най-малко един изпълнен договор за строителство, което е предмет на възлаганата обособена позиция (изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на пътища, улици и/или съоръжения към тях);
• За обособена позиция № 3 - най-малко един изпълнен договор за строителство, което е предмет на възлаганата обособена позиция (изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на зелени площи, паркове, градини места за отдих, пешеходни зони и/или алеи);
• За обособена позиция № 4 - най-малко един изпълнен договор за строителство, което е предмет на възлаганата обособена позиция (изграждане/основен ремонт/реконструкция/рехабилитация на зелени площи, паркове, градини места за отдих, пешеходни зони и/или алеи).
2. Участниците трябва да притежава следните сертификати:
• по стандарт БДС ISO 9001:2008 за система за управление на качеството в строителството или еквивалентен;
• по стандарт БДС ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалентен;
• по стандарт OHSAS 18001:2007 за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството или еквивалентен;
3. 2.2.3. Участникът трябва да осигури за изпълнение на поръчката експерти, които да отговаря на следните минимални изисквания:
А. За обособена позиция № 2:
3.1. Ръководител на екип – строителен инженер – за всички обособени позиции
• строителен инженер с висше образование по специалност ССС, ТС или еквивалент за лицата, завършили извън пределите на Р. България и квалификационна степен – минимум бакалавър.
• Професионален опит – минимум 5 години по специалността;
3.2. Пътен инженер – само за обособена позиция № 1:
• Образователно квалификационна степен „магистър“, специалност „Пътно строителство” или еквивалентна за лицата, завършили извън Р. България.
• Професионален опит – минимум 5 години по специалността;
3.3. Технически ръководител – за всички обособени позиции:
• средно специално образование с образователна степен „Строителен техник“ или еквивалентна с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство" или еквивалент за лицата, завършили извън пределите на Р. България,
• Професионален опит – минимум 10 години по специалността;
3.4. Отговорник по контрола на качеството – за всички обособени позиции:
• Минимум средно образование;
• притежаващ Удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ;
• професионален опит – минимум 3 години по специалността;
3.5. Координатор по безопасност и здраве – за всички обособени позиции:
• отговарящ на изискванията по чл. 5 ал. 2 от Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи или на еквивалентна правна норма от законодателството на държавата, в която участникът е установен – за чуждестранните лица, и
• Професионален опит – минимум 3 години по специалността.
3.6. Геодезист – за всички обособени позиции:
• Висше образование по Специалност „Геодезия“ или еквивалент за лицата, завършили извън Р. България, квалификационна степен минимум бакалавър;
• Професионален опит – 3 г.
3.7. Озеленител – само за обособени позиции № 1, № 3 и № 4:
• Образование по Специалност „Озеленяване“ или еквивалент;
• Професионален опит – 3 г.
продължава в VI.3
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Показател ТП „Качество и обоснованост на техническата оферта“, разпределени между следните подпоказатели: 1. Т1 Организация и изпълнение на строителните работи. Съответствие на предложените дейности и технологията на извършването им с организацията на предложените човешки и технически ресурси - 30 т.; Т2 – „ Технологична последователност на строителните процеси и работна програма “ - 20 т., Т3 – „ Мерки за намаляване на затрудненията на живущите, бизнеса (собствениците, наематели на търговски площи) в целевата зона, обект на интервенция при изпълнение на СМР“ - 10 т. и Т4 – „ Управление на риска“- 10 т.; тежест: 70
Показател: Показател ПЦ "Предлагана цена в лева"; тежест: 30
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
28.10.2013 г. Час: 16:30
Условия и начин на плащане
Документацията за участие може да бъде получена в Община Монтана - на адрес: гр. Монтана 3400, ул. „Извора” № 1, ст. 102, всеки работен ден от 08:30 до 16:30 часа.
Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. Предварителният преглед на документацията се извършва в сградата на Община Монтана, адрес: гр. Монтана 3400, ул. „Извора” № 1, ст. 102, всеки работен ден от 08:30 до 16:30 часа.
Документация за участие се предоставя след представяне на платежен документ, удостоверяващ, че същата е заплатена по бюджетна сметка на Община Монтана: Банка: "Инвестбанк" АД клон Монтана; BIC IORTBGSF IBAN: BG30 IORT 8266 8401 7425 00, код на плащане 447000 или на касата в Община Монтана.
Във връзка с упражняване на правото, произтичащо от чл. 64, ал. 3 от ЗОП, от датата на публикуването на обявлението се предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата, включително техническите проекти на всички обекти, на следния интернет адрес на Община Монтана (посочен и в обявлението за откриване на процедурата): http://www.montana.bg/, Раздел „Обществени поръчки”.
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
07.11.2013 г. Час: 16:30
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 08.11.2013 г. Час: 11:00
Място
В сградата на Община Монтана - гр. Монтана, ул. "Извора" № 1
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, чиито оферти са приети и регистрирани, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Представител на участник се допуска след представяне на документ за самоличност и съответно изрично пълномощно (извън случаите на законно представителство по силата на документите за регистрация). Присъстващите представители се подписват в изготвен от комисията списък, удостоверяващ тяхното присъствие, приложен към протокола на комисията.
Комисията ще уведоми писмено участниците за датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, както и ще оповести тази информация на посоченият в настоящата документация и в обявлението за поръчка Интернет адрес.
При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
Настоящата обществена поръчка се възлага по проект „Осигуряване на зелена и достъпна среда в град Монтана”, по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG161PO001/1.4-09/2012 „Зелена и достъпна градска среда”, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., приоритетна ос 1: „Устойчиво и интегрирано градско развитие”, операция 1.4: „Подобряване на физическата среда и превенция на риска”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
VI.3)
Допълнителна информация
I. Прод. от раздел III.2.1: Чуждестр. ЮЛ или обединения на чуждестр. ЮЛ, представят съотв. еквивалентен документ; 3. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгл. документите му за рег-ция); 4. Док. - договор или споразумение, подписан от лицата, включени в обединението, когато участник в процедурата е обединени/консорциум, което не е ЮЛ. Лицето, определено да представлява обединението/консорциумът следва да бъде посочено в документът за създаване на обединението/консоциума или в документ, различен от учредителния, подписан от всички съдружници в обединението/консорциума; 5. деклар. за отсъствие на об-вата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП; 6. доказ. за иконом. и финанс. състояние, съгл. посоченото в поле III.2.2) от настоящото обявление и за техн. възможност и квалификация, съгл. посоченото в поле III.2.3) на обявлението, където са изброени конкр. документи и мин. нива, които следва да се докажат с тях; 7. Деклар.по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 8. Деклар. за съгласие за участие като подизпълнител - когато е приложимо; 9. Док. за внесена гар-ия за участие; 10. Деклар. по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП, като органите, от които участниците могат да получат тази инф-ия са посочени в т. 4 на раздел II „Пълно описание на предмета на поръчката“; 11. Деклар. по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП; 11. Декл. за извършено посещение и оглед на обекта;
Съдържание на плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката”. Представят се толкова плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение предмета на поръчката“, за колкото об. позиции участинкът представя оферта - 1. Техн. предложение, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 7 от ЗОП; 2. Срок за изпълнение на об. позиция, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 9 от ЗОП; 3. Гар.срок на изпълнените работи от предмета на об. позиция;
Съдържание на плик № 3 с надпис „Предлагана цена”. Представят се толкова плик № 3 с надпис „Предлагана цена“, за колкото об. позиции участникът представя оферта - ценово предложение, съгл. чл. 56, ал. 1, т. 10 от ЗОП.
II. Прод. от раздел III.2.3) Техн. възможност – Мин. из-ия:
4. Участникът трябва да осигури като минимум техн. оборудване за изпълнение на предмета на съотв. об. позиция, както следва:
А. За об. позиция № 1и 3:
Багер комбиниран с гребло и кофа-2 бр., Самосвал2 бр., трамбовка2 бр., Мини валяк2 бр., Мини челен товарач2 бр., Автокран над 10 т. 2 бр., Вибрационна плоча - 2 бр.;
Б. За об. позиция № 2:
Машина за фрезоване- 2 бр.; Самосвал- 2 бр.; гудронатор- 2 бр.; Асфалтополагач- 2 бр.; Компресон за въздух- 2 бр.; Водоноска (камион с цистерна за вода) - 2 бр.; асфалторезачка- 2 бр.; Мини челен товарач- 2 бр.; агер с гребло и кош- 2 бр.; Комбиниран бордови камион с кран- 2 бр.; Вибрационна плоча- 2 бр.; трамбовка- 2 бр.; Вибрационен мини валяк 3,5 т. - 2 бр.; Пневмоколесен валяк- 2 бр.;
В. За об. позиция № 4:
Трамбовка- 1 бр.; Мини валяк- 1 бр.; Комбиниран бордови камион с кран- 1 бр.; Мини челен товарач- 2 бр.; Мини багер- 2 бр.; Комбиниран багер- 2 бр.; самосвал- 2 бр.
5. Участникът следва да притежава рег-ция в проф. или търг.регистър на страната, в която е установен с предмет строителство, III –та категория, съгл. чл. 137, ал. 1, т. 4 от ЗУТ.
III. Прод. от раздел III.2.3) Техн. възможности - Изискуеми док. и инф-ция:
или да представи деклар. или у-ние за наличието на такава рег-ция от компетентните органи, съгл. нац. им закон. В случай че участникът е чуждестр. лице, което не е вписано в ЦПРС и не попада в хипотезата на чл. 3, ал. 2, изр. второ от ЗКС, следва към датата на подаване на офертата си, същият да приложи деклар. (свободен текст), че се е запознал с ус-ята за вписване в ЦПРС (за повече информация: http://register.ksb.bg/), отговаря на тях и ако бъде определен за изпълнител в 25-дневен срок от получаване на решението за определянето му за изпълнител ще представи изискваните по настоящата точка документи, удост. вписванетому в ЦПРС.
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ
Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Изграждане на парк Свети дух“
1)
Кратко описание
Планирани дейности, които ще се включват в обхвата на обособената позиция:
• Поставяне на пейки, кошчета и велостоянки;
• Озеленяване – запазване на високата растителност, допълнена при необходимост и от новопроектирана дървесно-храстова растителност;
• Осигуряване на обществен достъп;
• Изграждане на осветителните тела и включване на мерки за енергоефективност;
• Направа на водни площи;
• Направа на велоалеи;
• Полагане на настилка;
• Мерки за осигуряване на достъпност на средата за хора с увреждания;
• Изграждане на поливна система
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000, 45212120, 45212130
Описание:
Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на тематични паркове
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на атракционни паркове
3)
Количество или обем
Очаквани резултати
• Изграден изцяло нов парк на мястото на площ „на кафяво“
• Създадени 8230 м2 нови зелени площи
• Изграден нов фонтан на територията на парка, архитектурно доближаващ се фонтаните в центъра на град Монтана
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3бр
• Поставени достъпни пейки 10бр.
• Изградена достъпна чешма – 1бр.
• Изградени велоалей – 216м2
• Създадени паркоместа – 600м2
• Изграждане на енергоефективно осветление – 37бр
Прогнозна стойност, без ДДС
1081497.02 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 01.02.2015 г.
Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Рехабилитация на булевард „Парта““
1)
Кратко описание
Планирани дейности, които ще се включват в обхвата на обособената позиция:
• Пълна рехабилитация на бул. Парта;
• Реконструкция на тротоари;
• Мерки за осигуряване на достъпност на средата за хора с увреждания
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000, 45233330, 45233142
Описание:
Строителни и монтажни работи
Строителни работи по изпълнение на основа на улици
Работи по ремонт на пътища
3)
Количество или обем
Очаквани резултати
• Цялостно подменена пътна настилка – 27500 м2
• Подменени улични бордюри – 7800м2
• Цялостно подменена тротоарна настилка – 3931 м2
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3бр.
• Рехбилитирани зелени площи – 8200м2
• Създадени паркоместа – 600м2
Прогнозна стойност, без ДДС
1945928.13 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 01.02.2015 г.
Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Подобряване на парк „Слънчева градина““
1)
Кратко описание
Планирани дейности, които ще се включват в обхвата на обособената позиция:
• Направа на велоалеи;
• Полагане на настилка;
• Мерки за осигуряване на достъпност на средата за хора с увреждания;
• Изграждане на поливна система;
• Поставяне на пейки, кошчета и велостоянки;
• Озеленяване – запазване на високата растителност, допълнена при необходимост и от новопроектирана дървесно-храстова растителност;
• Осигуряване на обществен достъп;
• Цялостна подмяна на осветителните тела и включване на мерки за енергоефективност.
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000, 45212120, 45212130
Описание:
Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на тематични паркове
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на атракционни паркове
3)
Количество или обем
Очаквани резултати
• Подменена настилка 2300м2
• Рехабилитирани зелени площи 8230м2
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3бр
• Поставени достъпни пейки - 10бр.
• Изградена достъпна чешма – 1бр.
• Изградени велоалей – 716м2
• Изграждане на енергоефективно осветление – 20бр
Прогнозна стойност, без ДДС
396252.45 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 01.02.2015 г.
Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция „Ремонт на площад „Алеко Константинов““
1)
Кратко описание
Планирани дейности, които ще се включват в обхвата на обособената позиция:
• Полагане на настилка;
• Ремонт на елементи от градския дизайн;
• Мерки за осигуряване на достъпност на средата за хора с увреждания;
• Озеленяване – запазване на високата растителност, допълнена при необходимост и от новопроектирана дървесно-храстова растителност.
2)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000, 45212120, 45212130
Описание:
Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на тематични паркове
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на атракционни паркове
3)
Количество или обем
Очаквани резултати
• Подменена настилка – 4000м2
• Рехабилитирани зелени площи 87м2
• Създаден улеснен достъп на хора с увреждания – 3бр.
• Поставени достъпни пейки - 3бр.
Прогнозна стойност, без ДДС
177021.95 валута BGN
4)
Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 01.02.2015 г.