РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
II.1)
Описание
II.1.1)
Наименование на поръчката, дадено от възложителя
"Спортно-развлекателен център и озеленяване в УПИ V - за спорт, развлечения и озеленяване, кв.76, гр.Кула”
II.1.2)
Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане
Място на изпълнение:
гр. Кула
Код NUTS:
BG311
ІІ.1.3)
Настоящото обявление е за
Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.5)
Кратко описание на поръчката
Поръчката включва: изграждане на Спортно-развлекателен център и озеленяване в гр.Кула, общински имот – УПИ V, кв.76 по плана на гр.Кула, който е празен от застрояване и достъпен от три улици. В имота ще се построят открит басейн, игрище за тенис на корт, детска площадка и озеленяване, сграда.Сградата, която представлява спортно-развлекателен център ще бъде на два етажа. На първия етаж ще се намират фитнес зала, кафе-сладкарница, съблекални и складове. На втория етаж ще се направи многофункционална зала. Транспортният достъп до имота е от северозапад, североизток и югоизток.
Общи показатели на застрояване на обекта:
- категория на обекта – трета;
- площ на целия обект – 4475 кв.м.
- застроена площ на сградата – 295 кв.м; РЗП – 365 кв.м.
- открит басейн върху площ от 422 кв.м;
- игрище за тенис на корт;
- детска площадка
ІІ.1.6)
Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
45000000, 45200000
Описание:
Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи на сгради и строителни съоръжения или на части от тях
ІІ.1.7)
Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация
ІІ.1.8)
Обособени позиции
ІІ.1.9)
Ще бъдат приемани варианти
II.2)
Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1)
Общо количество или обем
Съгласно техническа спецификация и приложена количествена сметка.
Прогнозна стойност без ДДС
472679 BGN
ІІ.3)
Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
III.1)
Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1)
Изискуеми депозити и гаранции
Гаранцията за участие е в размер на 4 500 лева.
Гаранцията за участие може да се представи в една от следните форми:1. парична сума; 2. банкова гаранция.
Участникът избира сам формата на гаранцията за участие.
Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок на валидност 180 (сто и осемдесет) дни от датата на получаване на офертите.
Когато участникът избере да внесе гаранцията за участие по банков път това следва да стане по следната сметка на община Кула:
ТОКУДА БАНК АД
IBAN – BG94 CREX 9260 3315 8155 00
BIC CREXBGSF
При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията.
Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на поръчката.
2. Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми: а) парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя;
Определеният Изпълнител избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване.
Когато изпълнителят избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Община Кула, и че е със срок на валидност - до 30 работни дни след приключване на изпълнението на целия обем от дейности предмет на договора и издаване на Разрешение за ползване на обекта.
При представяне на гаранцията в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията.
Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията.
ІІІ.1.2)
Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат
ІІІ.1.3)
Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица
Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица.
ІІІ.1.4)
Други особени условия
Когато не е приложено споразумение/договор за създаването на обединение/консорциум или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – Участникът ще бъде отстранен от участие в настоящата открита процедура и офертата му няма да бъде разгледана. Споразумението/договорът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението/консорциума са отговорни, заедно и поотделно, по закон за изпълнението на договора; -водещият член на обединението / консорциума е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението / консорциума - изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на обединението/консорциума, - всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението/консорциума трябва да определят едно лице, което да представлява обединението/консорциума за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложено споразумение/договор за създаването на обединение/консорциум, или в приложеното споразумение/договор липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или в представеният документ /споразумение/договор/ не е посочен представляващият или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.
Възложителят ще отстрани от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, за който са налице обстоятелствата по чл.47, ал.1, ал.5 от ЗОП и по чл.47, ал.2 от ЗОП - участник:1. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; 2. който е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;3. който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;4.който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;5. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки;
При предлагане на цена, която надвишава прогнозната стойност на поръчката съответния участник ще бъде отстранен и офертата му ще се отхвърли. Непопълването на коя да е позиция в КСС към ценовата оферта се счита за отказ от изпълнението й и участника ще бъде отстранен и съответната оферта ще бъде отхвърлена.При не прилагане на единични анализни цени за всички видове работи към ценовата оферта – участникът ще бъде отстранен от процедурата. При липса на Работен план за организация и изпълнение на строителството (РПОИС) или някоя от съставните му части (т.1, т.2, т3, т.4 и съответните подточки), участникът ще бъде отстранен от процедурата.Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната и които са приложими към строителството от НАП, НОИ, МОСВ, АЗ, ИА"ГИТ", МТСП, респективно от съответните компетентни териториални структури.
ІІІ.2)
Условия за участие
ІІІ.2.1)
Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: - Списък на документите съдържащи се в офертата, подписан от участника;
- Административни сведения - попълва се Образец № 1;
- Декларация, че участникът е запознат с всички обстоятелства от значение за поръчката – попълва се Образец № 2;
- Декларация, че участникът ще спазва всички условия необходими за изпълнение на поръчката – попълва се Образец № 3;
- Регистрационни документи на участника:
Копие от документ за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец – копие заверено с подпис и печат;
Документ за самоличност за участник - физическо лице - копие заверено с подпис и печат;
Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, офертата се подава на български език, регистрационните документи се представят в официален превод. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице регистрационните документи се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
- Документ за закупена тръжна документация – копие;
- Документ за внесена гаранция за участие – оригинала на вносната бележка или оригинал на банковата гаранция за участие;
- Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.1, ал.2 и ал. 5 ЗОП, когато участникът е е установен/регистриран в България – попълва се Образец №4;
- Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл.47, ал.1, ал.2 и ал. 5 ЗОП, когато участникът е установен/регистриран извън България – попълва се Образец №4а;
- Документ за регистрация по ЗДДС, ако е регистриран (копие);
- Доказателства за икономическото и финансовото състояние на участника;
- Доказателства за техническа възможност за изпълнение на настоящата обществена поръчка;
- Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в процедурата (тогава, когато участникът не се представлява от лицата, които имат право на това, съгласно документите му за регистрация);
- Декларация за за приемане на условията в проекта на договор – попълва се Образец № 9;
- Декларация за участието на подизпълнители – попълва се Образец № 7;
- Документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият – споразумение/договор за създаване на обединение/консорциум за участие в обществената поръчка (когато участникът е обединение/консорциум);
- Нотариално заверени пълномощни от всички участници в обединението / консорциума, с които упълномощават едно лице за водещ партньор, което да подаде офертата и да попълни и подпише документите, които са общи за обединението / консорциума (когато участникът е обединение, което не е юридическо лице и лицето подаващо офертата, не е изрично вписано в споразумението, с което се създава обединението);
- Декларация от подизпълнител, че е съгласен да участва в процедурата като такъв – попълва се Образец № 8;
- Декларация от членовете на обединението / консорциума – попълва се Образец № 10;
- Проект на договор - не се попълва, но се парафира на всяка страница - попълва се Образец № 11;
- Предлагана цена - Образец № 12;
- Предложение за изпълнение на поръчката - Образец № 13;
- Образец на оферта – попълва се Образец № 14;
- Декларация, че са спазени изискванията за закрила на заетостта, включително минимална цена на труда и условията на труд по чл.56, ал.1, т.11 от ЗОП – Образец № 15;
ІІІ.2.2)
Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Справка-декларация с информация за общия оборот и за оборота от упражнявана дейност за строителство за последните три финансово приключени години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
2. Заверени от участника копия на счетоводен баланс, както и отчет за приходи и разходи за всяка от предходните три финансово приключени години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
3. Копие от застраховка за професионална отговорност, съгласно чл.171, ал.1 от ЗУТ или еквивалентен документ, издаден от държавата, в която е установен участника.
4. Ако участникът е физическо лице - официален документ, удостоверяващ дохода му (данъчни декларации, граждански договори) за всяка една от последните 3 години, заверени от участника с „вярно с оригинала” и подпис на участника на всяка страница.
Съгласно чл.56, ал.3 от ЗОП, когато Участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите за икономическото и финансовото състояние, се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. Съгласно чл.56, ал.2 от ЗОП, когато Участникът предвижда участието на подизпълнители, документите за икономическото и финансовото състояние се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
Минимални изисквания: 1. Оборот от осъществяваната от участника дейност за строителство за последните три финансово приключeни години (2010 г., 2011 г. и 2012 г.) в размер не по-малък от 1 200 000 (един милион и двеста хиляди) лева общо.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението (консорциум и др.) като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнители, минималните изсквания към подизпълнителите се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
2. Валидна застраховка на строител по чл.171, ал.1 от ЗУТ или еквивалентен документ, издаден от държавата, в която е установен участника.
ІІІ.2.3)
Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори за строителство, изпълнени през последните пет години или от датата на регистрация до датата на представяне на офертата. Списъкът трябва да съдържа информация за стойностите, датите, получателите, предмета на договорите и източника на финансиране. Към декларацията, участникът прилага минимум 3 (три) на брой препоръки за добро изпълнение (референции) за най-важните строителни обекти. Тези препоръки трябва да посочват стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания.
2. Справка-декларация за техническото оборудване необходимо за изпълнение на поръчката, която да бъде придружена със съответните документи доказващи, че участника разполага с необходимото техническо оборудване (копие от инвентарна книга или договор за наем за период покриващ срока на изпълнение на поръчката).
3.Списък на технически правоспособните лица, които ще отговарят за извършване на поръчката, придружена с професионални автобиографии (Образец №5) и копия на документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и трудов стаж. Също така се представят доказателства, че съответните лица ще бъдат на разположение и че поемат задължение да работят за участника, ако бъде избран за изпълнител – волеизявление и подпис от съответното лице, деклариращо безусловно, че ще е на разположение на участника, ако той бъде избран за изпълнител, както и че ще отговаря за изпълнение на дейностите по настоящата поръчка – съгласно изискванията на техническата спецификация (Образец №6). В случаите на придобито висше образование в чужбина и придобита образователно-квалификационна степен, следва да се представят документи доказващи признаване на придобито висше образование в чужбина и придобита образователно-квалификационна степен съгласно Закона за висшето образование, Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с ПМС № 168/14.08.2000 г. и др. действащото законодателство в тази област. При придобити професионални квалификации в други държави членки и в трети държави, участниците следва да представят документи за признаване на професионални квалификации, с цел достъп и упражняване на регулирани професии в Република България съгласно Закона за признаване на професионални квалификации и останалото действащото законодателство в тази област.
Техническа правоспособност може да бъде призната на чуждестранно лице при условията на взаимност, установени за всеки конкретен случай, когато притежава диплома, легализирана по съответния ред, и когато отговаря на изискванията на ЗУТ.
4. Сертификат за внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008; Сертификат за внедрена система за управление на околната среда ISO 14001:2004; Сертификат за внедрена система за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 или еквивалентни сертификати. Всички сертификати да са за дейностите, обект на поръчката (строителство на сгради и прилежащата инфраструктура). Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда.Участник не представил някой от цитираните сертификати ще бъде отстранен от процедурата.
5. Копие на Удостоверение за вписване в Централен професионален регистър на строителя на Камарата на строителите в България – Първа група: строежи от високото строителство и прилежащата му инфраструктура, от ІІІ до V категория или еквивалентни документи, издадени от държавата, в която са установени участниците, установени в друга държава.
Минимални изисквания: 1. През последните 5 (пет) години (2008, 2009, 2010, 2011, 2012 г.) или от датата на регистрацията си до датата на представяне на офертата да има минимум 3 (три) броя изпълнени договора в областта на строителство (ново) на сгради и прилежащата им инфраструктура. Изискват се и препоръки за добро изпълнение от трима възложители за успешно изпълнени договори в посочената по-горе област.
2. Участникът трябва да разполага със следното минимално строително оборудване: два броя товарни автомобила (бордови или самосвал), 1 брой багер верижен или мобилен, 1 брой челен товарач, 1 брой автокран, един брой асансьорна подемна платформа (хаспел).
3. Участникът трябва да разполага със собствен или нает квалифициран персонал за изпълнение на поръчката. Специалистите, които ще участват при строителството на обекта, трябва да отговарят на минималните изисквания на възложителя, както следва:
1. Технически ръководител – висше образование, образователно квалификационна степен магистър/бакалавър, строителен инженер със специалност „ПГС”, „Строителство на сгради и съоръжения”, „Реконструкция и модернизация на сгради и съоръжения” или „ВиК”, с общ професионален опит минимум 5 години
2. Електротехник - висше образование, образователно квалификационна степен магистър/бакалавър, ел. инженер с общ професионален опит минимум 5 години
3. Координатор по безопасност и здраве с висше или средно техническо образование с общ професионален опит минимум 3 години
4. ВиК инженер - висше образование, образователно квалификационна степен магистър/бакалавър, строителен инженер - специалност ВиК с общ професионален опит минимум 5 години
5. ОиВ инженер– висше образование, образователно квалификационна степен магистър/бакалавър, строителен инженер - специалност ОиВ с общ професионален опит минимум 5 години
6. Техник озеленител – лице със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областта "Ландшафтна архитектура" или „Озеленяване” с общ професионален опит минимум 3 години
7. Геодезист - висше образование, образователно квалификационна степен магистър/бакалавър, строителен инженер - специалност Геодезия с общ професионален опит минимум 5 години
4. Участникът да е сертифициран по: ISO 9001:2008 сертификат за внедрена система за управление на качеството; ISO 14001:2004 сертификат за внедрена система за управление на околната среда; BS OHSAS 18001:2007 сертификат за внедрена система за здравословни и безопасни условия на труд или еквивалентни на посочените сертификати.
5. Участникът да е вписан в Централен професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от съответната група и категория строежи, предмет на настоящата поръчка или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон или еквивалентен документ, издаден от държавата, в която е установен.
ІІІ.3)
Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІV.1)
Вид процедура
ІV.2)
Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1)
Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена
IV.3)
Административна информация
ІV.3.3)
Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
27.05.2013 г. Час: 17:00
Условия и начин на плащане
Цената на документацията е 105 (сто и пет) лева с включен ДДС. Цената може да бъде внесена в касата на Община Кула или по банков път на следната сметка на Община Кула:
ТОКУДА БАНК АД
IBAN – BG10 CREX 9260 8415 8155 00 Вид плащане 447000
BIC CREXBGSF
ІV.3.4)
Срок за получаване на оферти или заявления за участие
06.06.2013 г. Час: 17:00
IV.3.6)
Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие
IV.3.7)
Срок на валидност на офертите
IV.3.8)
Условия при отваряне на офертите
Дата: 07.06.2013 г. Час: 10:00
Място
Заседателната зала на Община Кула, гр.Кула, обл.Видин, ул."Възраждане" № 38
Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите
Участниците в откритата процедура или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VI.1)
Tова представлява периодично възлагане на поръчка
VI.2)
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
VI.3)
Допълнителна информация
Забележка:
Съгласно чл.64, ал.3 от ЗОП възложителят изпраща обявлението по електронен път и от датата на публикуване на обявлението в електронен вид предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на следният Интернет адрес, на който тя може да бъде намерена:http://obshtina-kula.com/
VI.4)
Процедури по обжалване
VI.4.1)
Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9864451, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
VI.4.2)
Подаване на жалби
На обжалване подлежи всяко решение на възложителите в процедура за възлагане на обществена поръчка съгласно чл.120 от ЗОП. На обжалване подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по чл.120,ал. 1 от ЗОП. Жалбата се подава в 10-дневен срок от уведомяването за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
Жалба може да се подава в 10-дневен срок от:
1. изтичането на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП- срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна;
2. публикуването на решението за откриване на процедура по чл. 76, ал. 3 или чл. 86, ал. 3 от ЗОП, или на договаряне без обявление;
3. получаване на решението по чл. 79, ал. 12, чл. 83г, ал. 11, чл. 83ж, ал. 1, чл. 88, ал. 11, чл. 93ж, ал. 4, чл. 106, ал.4 и чл. 119м, ал. 2 от ЗОП;
4. получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата;
5. публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз.
VI.4.3)
Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби
Комисия за защита на конкуренцията, бул. "Витоша" №18, България 1000, София, Тел.: 02 9864451, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: www.cpc.bg.
VI.5)
Дата на изпращане на настоящото обявление
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ