00044-2012-0011
BG-София: Проектиране и изпълнение
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Строителство
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН
Агенция "Пътна инфраструктура", бул. Македония № 3, За: инж. Елена Йорданова/инж. Соня Ангелова, Република България 1606, София, Тел.: 02 9173396, E-mail: e.yordanova@api.government.bg, Факс: 02 9173262
Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и правно обслужване"Интернет адрес/и:
Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.api.government.bg.
Адрес на профила на купувача: http://www.api.government.bg/index.php.
Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.
Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:
Агенция "Пътна инфраструктура", бул Македония № 3, За: Завеждащ деловодство при АПИ, Република България 1606, София, Тел.: 02 9520525
Място/места за контакт: ДеловодствоМинистерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: Проектиране, строителство, поддържане и ремонт на РПМ
НЕ
РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА
ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВОТО НА ОБЕКТ: АВТОМАГИСТРАЛА “СТРУМА” ЛОТ 2, УЧАСТЪК ДУПНИЦА – БЛАГОЕВГРАД” ОТ КМ 322+000 ДО КМ 359+000
Възлагане на обществена поръчка
Определяне на изпълнител за проектиране и строителство на автомагистрала "Струма", Лот 2 "Дупница - Благоевград" от км 322+000 до км359+000. 1. Проект. услуги включват: - Преглед и корекция на всички несъответствия и непълноти по идейния пр-т на фаза технически пр-т; - Изработ. на техн. проекти за следните три подобекта, по следния ред: а. Подобект от 327+500 до 344+000; б. Подобект от 322+000 до 327+500; в. Подобект от 344+000 до 359+000. Основните проект. дейности: а. Извършване на доп. инж-геолож проучвания, съгласно „Норми за инженерно- геоложки и хидроложки проучвания” -1993г.; б. Изработване на тех. проект, включващ част пътна за директно трасе, пътни възли и част големи съоръжения и отговарящ на изискванията по Наредба №4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.( Наредба №4); в. Извършване на подробни инж-геолож. проучвания за тунелно съор-е с приблизителна дължина L=150м и изработване на техн. проект за него (в случай, че такъв е предвиден в идейния проект); г. Изработ. на проекти за озеленяване и ландшафтно оформяне на АМ, както и при необходимост проекти за рекултив. на изоставени трасета; д. Изработване на проекти за укрепителни мероприятия, в случай, че в проектната разработка се докаже необходимост от тях; е. Изработ. на проекти за реконструкция на засегнатите от проекта инж. мрежи и съгласув. им със съответните експлоатационни др-ва; ж. Изработ. на проекти за изпълнение на високи насипи и дълбоки изкопи(ако има такива) , оформяне на земното легло и постигане на проектната носимоспособност; з. Изработ. на проекти за съор-я под АМ за прекарване на довеждаща инфр-ра (ВиК, електрозахранване и др.) до площадките на обсл. зони и площадката за разполагане на трафик център; и. Проектите за изграждане на площадките за отдих, организиране на обслужващи зони и разполагане на трафик центъра, ще бъдат неразделна част от технически проект, като обхватът му ще бъде определен със Заданието за проектиране на обекта; й. Съгл-е и получаването на вс. документи, свързани с одобряването на инв. проекти; к. Изработ. на проект за Безопасност и здраве съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за мин. изис-я за здрав. и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; л. По време на стр-вото, при необходимост, изработ. на проекти за временни пътни връзки при изпълнение на големите съор-я. 2. Целият обект се изгражда на три подобекта, посочени по-горе, поради констатираните археологически обекти при предварителните проучвания от 2007г. В участъка от км 327+500 до км 344+000, няма регистрирани археологически структури, за което той е предвиден пръв за изграждане. Стр. услуги включват още: - Съставяне на строителни книжа; изготвяне на екзекутивната документация на Строежа за всяка СМР, съставляваща част от Строежа, която се отклонява от изготвените проекти; - Орган. на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, в съответствие с изискването на бъл. законодателство; - Отстраняване на дефекти и недостатъци, установени при предаването на обектите /строежа и въвеждането им в експлоатация; - Мероприятия, свързани с опазването на околната среда и мерките за намаляване на вредните въздействия върху нея, описани в Решение по ОВОС № 1-1/15.01.2008 г.; - Доставка и влагане в строит. на необходимите и съответстващи на техническите спецификации строителни продукти; - Осиг. на терени за нуждите на строителството–за временно строителство, складиране на материали и техника в случаите, когато същите са извън територията на строежа; - Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; - Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; - Отстраняване на проявени дефекти през гаранционните срокове; - Изпълнение на мерките за информация и публичност.
45233110
Описание:
НЕ
НЕ
НЕ
Автомагистрала „Струма” Лот 2 е с габарит 29 м (15 м пътни платна – 2 x 2 x 3,75 м; 3,5 м разделителна ивица; 2 аварийни ленти с ширина по 2,5 м; водещи ивици 4 x 0,75 м; банкети по 1,25 м). Проектната скорост е 120 км/ч. Началото на автомагистралата в разглеждания участък започва от края на АМ „Струма” Лот 1 при км 322+000 (близо до с. Блатино, северозападно от гр. Дупница) и завършва на около 400м след пътен възел „Благоевград”(пресичане с път ІІІ-106). Крайната точка е с координати X=4526532,7160 и Y=8475879,4960 (Координатна система 1970г.). Дължината на участъка е приблизително 37 км, като тя ще бъде окончателно уточнена след изработване на идейния проект Теренът е от хълмист до равнинен. Трасето започва с обход на гр. Дупница, западно от съществуващия път Е-79, пресича р. Джерман южно от Дупница и продължава в ивицата между реката и съществуващата железопътна линия. Идентифицирани са следните пресичания на магистралата с други пътища: o пресичане с път ІI-62; o пътен възел „Дупница - Юг”; o пресичане с път към с. Блажево; o пътен възел „Бобошево” (с път III-104); o път към с. Мурсалево; o пътен възел „Кочериново” (с път ІІІ-107); o пътен възел „Благоевград (с път ІІІ-106); o местен път за с. Бяло поле, с.Рилци и с. Бучино; o пресичания с 2 селскостопански пътя.
НЕ
27
РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
Кандидатите представят гаранцията за участие в обществената поръчка в размер на 1 000 000 (един милион) лева. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 365 дни след изтичане на срока за подаване на Заявление. Възложителят освобождава гаранцията за участие, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие на процедурата в случаите по чл. 61 от ЗОП. Възложителят освобождава гаранциите за участие в процедурата в съответствие с чл. 62 от ЗОП. Кандидатът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка в размер на 3 на сто от общата цена по договора за обществената поръчка без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от кандидата, определен за изпълнител на поръчката, при подписване на договора. Валидността на гаранцията за изпълнение следва да бъде до изтичане на петгодишния гаранционен срок за строително-монтажни работи, без пътни съоръжения, за целия обект. Гаранциите за участие и за изпълнение се представят под формата на банкова гаранция – в оригинал, или парична сума, преведена по следната банковата сметка на възложителя (администрацията на АПИ): /БНБ - централно управление, IBAN: BG03 BNBG 9661 3300 1659 03; BIC: BNBG BGSD/. Kaндидатите и участникът, определен за изпълнител избират сами формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение. Когато кандидатът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Когато гаранциите са под формата на банкова гаранция, същите следва да бъдат издадени по приложените към документацията образци, или да съдържат същите или по-добри условия за възложителя. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане е в размер на десет на сто от общата цена по договора за обществената поръчка без ДДС. Валидността на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане следва да бъде 90 деветдесет дни след изтичане на времето за завършване на целия Обект. Гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се представя, само ако в Техническата оферта участникът е заявил, че ще се възползва от правото си да получи авансово плащане в размер на десет на сто от цената на договора. Размерът на гаранцията за обезпечаване на авансовото плащане се намалява автоматично със сумата на всяка удръжка за възстановяване на авансовото плащане, направена при условията на договора за възлагане на обществена поръчка.
Заплащането по договора се извършва по банков път, в български лева. Ако е дължим съгласно действащото законодателство данък върху добавената стойност, същият се начислява върху цената за изпълнение на договора. Плащането на цената за изпълнение на договора се извършва в съответствие с предложената от участника ценова оферта, при условията на договора за възлагане на обществена поръчка, както следва: (a) Авансово плащане ако е поискано в Техническата оферта и след издаване на съответната гаранция (b) Междинни плащания за изпълнението на всеки отделен Етап или на част от Етап, дължими след издаване на Сертификати за приемане на Етап, съответно на Сертификат за частично приемане на Етап, и Акт за междинно плащане . Междинните плащания са равни на стойността на съответния Етап, посочени в офертата на изпълнителя или на съответната част от стойността на Етапа, в случаите на плащане въз основа на Сертификат за частично приемане на Етап.
Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато кандидат в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към заявлението се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. Документът следва да е подписан от лицата в обединението и в него задължително следва да е посочен представляващият. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за целия период на изпълнение на договора.
I. При подписване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи следните документи: 1. Документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП, издадени от компетентен орган, или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. Не се изисква представяне на документите в случаите по чл. 42, ал. 2 от ЗОП. Когато участникът е обединение, документите се представят от всеки един от партньорите в обединението. Когато участникът е чуждестранно лице и съгласно законодателството на държавата, в която е установен, не се издават документите по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП или същите не включват всички изброени случаи, участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правна стойност според законодателството на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правна стойност, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен. 2. Удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение, когато определеният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица; 3. Удостоверение за регистрация в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи от първа категория; Когато участникът е обединение, документът се представя от поне един от партньорите в обединението. Вписването в съответен регистър на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, има силата на вписване в Централния професионален регистър на строителя за обхвата на дейностите, за които е издадено. 4. Оригинал на гаранция за изпълнение на поръчката в съответствие с раздел ІІІ.1.1) от настоящото обявление за поръчка; 5. Нотариално заверени копия от действащи договори (трудови, консултантски или др.) между участника и лицата, посочени от него в представената техническа оферта, от които се вижда, че тези лица са обвързани с участника за изпълнение на функциите им. Договорите по тази точка трябва да бъдат безсрочни или сключени за срока на изпълнение на проектирането и строителството. 6. Заверени от участника копия от валидни полици за застраховки професионална отговорност по чл. 171 и 173 от ЗУТ в качеството на проектант и строител (a) застраховка в качеството на проектант за минималната застрахователна сума за първа категория строежи;(b) застраховка в качеството на строител за застрахователна сума не по-малка от 5 (пет) на сто от Договорната цена, с лимит на отговорността за отделно събитие в размер на не по-малко от 25 (двадесет и пет) на сто от общата застрахователна сума; застраховка за финансов риск в размер на 10 (десет) на сто от договорната цена, без лимит на отговорността за отделно събитие; Застраховка Срещу Злополуки с Лица и Щети Върху Имущество, като Минимална сума на единичното събитие на застраховката срещу злополуки с лица и щети върху имущество е 100 000 лева за всяко събитие, както и застраховка срещу отговорност за искове, щети, загуби и разходи (включително съдебни хонорари и разноски), произтичащи от телесна повреда, болест, заболяване или смърт на което и да е лице, наето от Изпълнителя или който и да е друг от Персонала на Изпълнителя. II. Изпълнителят потвърждава следните гаранционни срокове-1.За изпълнените СМР на обекта, с изключение на съоръженията, – 5 (пет) години. 2. Гаранционен срок на изпълнените съоръжения – 10 (десет) години. III. Общите условия на договора са Общите договорни условия за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга на Фидик, официален от английски превод на БААИК, превода Николай В. Атанасов, 2002).
НЕ
РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА
Ограничена
8
Когато броят на кандидатите, които отговарят на изискванията за подбор, посочени в обявлението и в настоящата документация, надвишава обявения максимален брой на лицата, които ще бъдат поканени да представят оферти, на основание чл. 79, ал. 5 от ЗОП, комисията извършва подбор въз основа на следните обективни и недискриминационни критерии: а)степента на съответствие на кандидатите с критериите за допустимост се оценява по следния начин: -за всеки 10 млн. лева оборот от договори със сходен предмет над минимума, посочен в т.ІІІ.2.2, дясно, на кандидата се присъжда 1 т., но общо не повече от 25 т.; -за всеки 5 км изпълнени обекти над минимума, посочен в т.ІІІ.2.3, дясно, на кандидата се присъжда 1 т., но общо не повече от 20 т. б)точките, присъдени на кандидатите по реда на буква „а”, се събират и кандидатите се класират в низходящ ред по броя точки; г)в случай, че има кандидати, получили равен брой точки, кандидатите с по-висок оборот в съответствие с изискванията на т. ІІІ.2.3 се класират на по-предна позиция; в)покани се изпращат на най-високо класираните кандидати, като броят на поканените кандидати съответства на определения в обявлението.
НЕ
ДА
Предварително обявление за ОП
ДА
Документацията се получава в административната сграда на АПИ, партер, от 14,00 до 17,00 часа всеки работен ден. Стойността на документацията се превежда по банков път по сметка на възложителя (АПИ): БНБ - централно управление, IBAN: BG 66 BNBG 9661 3100 1659 01, BIC: BNBG BGSD или в касата на АПИ всеки работен ден от 14,00 часа до 17,00 часа. При поискване от заинтересованото лице възложителятще изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането.
Български
Административната сграда на АПИ, ет. 7, ст. 702
Срокът посочен в този раздел е за получаване на заявленията за участие в предварителния подбор на кандидатите. Имат право да присъстват кандидатите или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел, при представяне на документ за принадлежност към конкретната медия/организация.
РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
НЕ
Оперативна програма "Транспорт" - ОП-Т; Operational Programme Transport - OP-T
Документацията по процедурата е публикувана на електронната страница на Агенция "Пътна инфраструктура": www.api.government.bg.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 120 от ЗОП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
24.02.2012 г.
ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ