00842-2020-0004
Технически редакции | ||
12.06.2020 18:41 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
12.06.2020 18:31 ч. : | 12/06/2020 18:29 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
12.06.2020 18:31 ч. : | 12/06/2020 18:29 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Златица:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG412, Община Златица, пл. Македония № 1, За: Ива Петрова - ст. юрисконсулт, България 2080, Златица, Тел.: 0728 60201, E-mail: ob_zlatica@mail.bg, Факс: 0728 60202
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.zlatitsa.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): www.zlatitsa.bg/аварийно-възстановяване-на-улица-диг-2/.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„АВАРИЙНО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА УЛИЦА, ДИГА И ПОДПОРНА СТЕНА ОТ о.т. 103 ДО о.т. 108 НА ЛЕВИЯ БРЯГ НА Р. ТОПОЛНИЦА, по плана на с. Петрич, община Златица".
Предвижда се: - Изграждане на подпорна стена с дължина от 177,46 л.м. и надзиждане на съществуваща с дължина 47,33 л.м. - Изгребване на наноси, почистване и разширяване пропусквателната способност на речното корито. Заскаляване на дъното и откосите с едроломен камък - Възстановяване на асфалтовата настилка на уличното платно, както и на прилежащите тротоари. Забележка: Подробно изискванията към изпълнението на поръчката са посочени в техническа спецификация и документацията към настоящата обществена поръчка като цяло.
НЕ
НЕ
НЕ
Настоящата поръчка не е разделена на обособени позиции. Предметът на поръчката е неделим, тъй като видовете СМР са свързани технологично и времево, поради което възложителят счита, че не са налице предпоставки за разделянето на обществената поръчка на обособени позиции. Необособяването на настоящата процедура на позиции не би довело до необосновано предимство или необосновано да ограничи участието на стопанските субекти и по този начин всяко едно заинтересовано лице може свободно да участва и да представи своята оферта. Това няма да наруши един от основните принципи, залегнали в ЗОП, а именно „свободна конкуренция”.Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката. Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на проекта. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някой от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на кандидатите да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на дейностите. Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението, и ще доведе до риск от просрочие при реализацията на дейностите. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за улиците, предмет на поръчката, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем. Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение.
НЕ
V: Мотиви
Мотиви за избрания ред за възлагане: прогнозната стойност на обществената поръчка е 880 528.12 лева, без включен ДДС. Тази стойност попада е в стойностните прагове опредлени в чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП и във връзка с даване възможност на по-голям кръг от лица да вземат участие в настоящата обществена поръчка, респективно постигане на максимална публичност, то Възложителят е преценил да проведе процедура публично състезание.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Към момента на обявяване на настоящата обществена поръчка финансиране за същата не е осигурено и изпълнението на дейностите по настоящата поръчка ще започне при осигуряване на финансиране от републиканският бюджет или от други източници на финансиране. На основание чл. 114 от Закона за обществени поръчки, договорът за изпълнение на обществената поръчка ще бъде сключен под условие. В съответствие с чл. 114 от ЗОП изпълнението на поръчката ще се счита за възложено под отлагателното условие след осигурено финансиране. В случай, че не бъде осигурено финансиране, дейностите предмет на обществената поръчка няма да се изпълняват. В такъв случай никоя от страните (Община Златица и Изпълнителя) не дължи обезщетение за вреди или пропуснати ползи на другата страна.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация, съгласно чл.197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
12.06.2020 г.
VIII: Възложител
Инж. Стоян Николов Генов
Кмет на община Златица