Версия за печат

00065-2020-0005

BG-Стралджа:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер РОП-7 от дата 12.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000970432

BG343, Община Стралджа, Община Стралджа, ул. Хемус №12, За: инж.Марчела Егова, Димитър Андонов, България 8680, Стралджа, Тел.: 04761 6986, E-mail: straldjainf@yahoo.com, Факс: 04761 6465

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.straldzha.net.

Адрес на профила на купувача (URL): http://87.121.78.88/procurement/list/9816b056-9743-4a38-b1d9-0b1eff8cf1a1.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“Извършване на основен ремонт на горски пътища по проект: „Дейности за предотвратяване на щети по горите от горски пожари на територията на Община Стралджа “

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

В обхвата на поръчката са включени следните подобекти: 1) Подобект: Горски път през отдел 233 буква "а" и "б", отдел 234 буква "а" и "б" и отдел 236 буква "в", "г" и "н" на планшет 36. Резервоар за противопожарни нужди. 2) Подобект: Горски път през отдел 139 буква "6" и "д" на планшет 24 3) Подобект: Горски път през отдел 139 буква "e" на планшет 24. Резервоар за противопожарни нужди при км 0+025, дясно. 4) Подобект: Горски път през отдел 123 буква ""а"",""м"", ""л"" и ""к"" на планшет 23". Резервоар за противопожарни нужди при км 0+065, ляво. 5) Подобект: Горски път през отдел 123 буква "e" на планшет 23 6) Подобект: Горски път през отдел 219 буква "б" и "з", отдел 225 буква "ж" и "з" и отдел 224 буква "ж", "д" и "г" отдел 226, буква „б”, „з”, „е”, „ж” (основен път минаващ през отдели 224;225;226 и 219 и три отклонения) на планшет №35. Резервоар за противопожарни нужди при км 0+025. 7) Подобект: Горски път през отдел отдел 223, буква „в’, отдел 224 буква „а” на планшет №35 8) Подобект: Горски път през отдел 224 буква "е", „д” и "г" (основен път минаващ през отдели 224;225;226 и 219 и три отклонения) на планшет № 35 – ръкав Целта на основният ремонт е осигуряване на необходимата носимоспособност на пътната настилка, подобряване на ситуационните елементи в съответствие с действащата нормативна уредба при максимално придържане към съществуващата теоретична пътна ос. Забележка: Към настоящия документ е приложена Техническа спецификация.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Възложителят обявява настоящата обществена поръчка, като бенефициент/краен получател по проект, с финансиране, предоставено по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Дейности за предотвратяване на щети по горите от горски пожари на територията на Община Стралджа“, по Мярка 8.3. Предотвратяване и възстановяване на щети по горите от горски пожари, природни бедствия и катастрофични събития на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности по основен ремонт на горски пътища на територията на общината.Финансирането за процедурта се реализира по проект: BG06RDNP001-8.004-0008 „Дейности за предотвратяване на щети по горите от горски пожари на територията на Община Стралджа“, по Мярка 8.3. Предотвратяване и възстановяване на щети по горите от горски пожари, природни бедствия и катастрофични събития на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. По цитираната мярка допустими за финансиране са само горските територии, класифицирани като средно или високо рискови от възникване на пожар. Поради тази причина дейностите включени в проекта са създаване, подобряване и поддръжка на противопожарна инфраструктура - противопожарни просеки, минерализовани ивици, изграждане/подобряване на водоизточници за борба с пожарите и достъпа до тях, чрез изграждане и подобряване на горски пътища. Горното само по себе си навежда на извода, че разделянето на поръчката на обособени позиции от различни изпълнители и блокирането на горските пътища от машини и техника по време на изпълнението на строително-ремонтните работи е нецелесъобрзно. Разделянето би било и в противоречие с направената оценка от Държавен фонд „Земеделие“, че по отношение на горските територии, обект на интервенция в топлите части от календарната година, когато е и възможността за изпълнение предмета на поръчката, е налице риск от настъпването на горски пожари, природни бедствия и катастрофични събития. Наличието на различни изпълнители, техника и механзация допълнително ще затрудни навременната реакция на държавните служби, ангажирани с превенция и намаляване на негативните последици от настъпването на форсмажор. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Поради гореизброеното е необходимо да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обектите, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Изпълнението на подобни обекти неминуемо предполага затваряне за определени времеви периоди на някои горски пътища и създаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един основен строител, които е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на всички горски пътни участъци, включени в предмета на поръчката. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1909950 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят обявява настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка на основание чл. 178, ал. 1 от ЗОП, във връзка с чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП (Публично състезание). Изборът на изпълнител чрез провеждането на процедура по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП е обусловен от прогнозната стойност на поръчката 2 480 068,27 лева без ДДС, която попада в рамките на стойностите по чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП. Избраната процедура в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства, защитава обществения интерес и едновременно с това се насърчава конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

10-дневен срок, съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

АТАНАС КИРОВ КИРОВ

VIII.2) Длъжност

КМЕТ НА ОБЩИНА СТРАЛДЖА