00340-2020-0005
Технически редакции | ||
12.06.2020 15:37 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
12.06.2020 14:45 ч. : | 12/06/2020 14:34 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
12.06.2020 14:45 ч. : | 12/06/2020 14:34 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Угърчин:
Решение за откриване на процедура
28. Енергетика
І: Възложител
Публичен
BG315, Община Угърчин, пл. Свобода № 1, За: Мария Динова, България 5580, Угърчин, Тел.: 06931 2121, E-mail: obshtina@ugarchin.bg, Факс: 06931 2014
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://Ugarchin.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://e-obp.eu/bp/Document/%7B0E1DD4FE-0E7F-4F6B-9873-9F6742BD8B3E%7D.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Открита процедура
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Доставка на нетна активна електрическа енергия – ниско напрежение и избор на координатор на стандартна балансираща група за нуждите на Община Угърчин”
Предметът на обществената поръчка е „Доставка на нетна активна електрическа енергия – ниско напрежение и избор на координатор на стандартна балансираща група за нуждите на Община Угърчин” за срок от 48 месеца. В предмет на настоящата процедура е включена доставка на нетна активна електрическа енергия ниско напрежение с прогнозно количество от 1896,33 МВтч за нуждите на община Угърчин, избор на координатор на стандартна балансираща група, осигуряване на услуга по прогнозиране на потреблението, изготвяне и подаване на товарови графици от координатора на балансиращата група, поемане на отговорността за балансиране и всички дейности свързани с участие в либерализирания пазар на електрическа енергия на Възложителя.
НЕ
НЕ
НЕ
Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. Тълкуването на приложимите разпоредби на ЗОП налага извода, че в рамките на оперативната самостоятелност на възложителя е преценката дали предмета на поръчката следва и може да се раздели в обособени позиции. В настоящият случай обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Касае се за обществена поръчка за доставка по см. на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП. Неразделянето на поръчката на обособени позиции е обусловено от нейната специфика и конкретните особености. Макар в предметът на поръчка да се включени доставки на електрическа енергия за отделни обекти - общинска собственост, е нецелесъобразно разделянето й на обособени позиции, а следва те да бъдат обединени от общия предмет на поръчката. Основният мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е свързан с изискването за балансирането на енергия на либерализирания (свободния) пазар. Свободният пазар дава възможност за водене на преговори и постигане на ефективни решения. Обектите на възложителя следва да бъдат включени в стандартна балансираща група. Когато броят на обектите в балансиращата група е по-голям, се създава условие за групов ефект на балансиране - недостигът или излишъкът на електроенергия при отделните участници взаимно се балансират в рамките на групата и това намалява общия измерен небаланс на групата. Така финансовите разходи за небаланси са по-малки в сравнение със случаите, в които всеки член на групата се балансира сам, което предполага по-ниска предложена от участниците цена за електрическа енергия, което пък от своя страна е основна цел, заложена и в ЗОП, а именно – осигуряване на ефективност при разходването на публичните средства. Предвид изложените съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно и се налага възлагането й общо за всички обекти – общинска собственост. Същевременно, съгласно основополагащата разпоредба на чл. 2, ал. 2 от ЗОП при възлагане на обществените поръчки възложителите нямат право да ограничават конкуренцията чрез включване на условия и изисквания (било в решението, обявлението или документацията за участие), които дават необосновано предимство или необосновано ограничават участието на стопански субекти в обществените поръчки и които не са съобразени с предмета, стойността, сложността, количеството или обема на обществената поръчка. Аналогично е изискването, предвидено и в чл. 49, ал. 1 от ЗОП, съгласно което техническите спецификации трябва да осигуряват равен достъп на кандидатите или участниците за участие до процедурата за възлагане на обществена поръчка и да не създават необосновани пречки пред възлагането на обществената поръчка в условията на конкуренция. От тълкуването на цитираните разпоредби следва, че е недопустимо не всяко, а само необоснованото ограничаване на участниците за участие в процедурите по ЗОП за възлагане на обществените поръчки. Именно евентуалното разделяне в случая на поръчката на обособени позиции - всеки обект поотделно, би създало необоснована пречка пред възлагането й в условията на свободна конкуренция. Така посредством неразделянето на предмета на поръчката на обособени позиции, е осигурено по-широко участие на потенциални заинтересовани участници в съответствие с принципите, заложени в чл. 2 от ЗОП, като възприетият от възложителя подход цели да насърчи конкуренцията.
НЕ
V: Мотиви
Възложителят обявява настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка на основание чл. 18, ал. 1, т. 1 от Закон за обществените поръчки (ЗОП), като за определяне на реда на възлагане са съобразени изискванията по чл. 21 от ЗОП, както и стойността на конкретната поръчка и стойностите на предстоящи за възлагане поръчки с идентичен предмет.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. изтичането на срока по чл. 100, ал.3 от ЗОП - изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата, решението за създаване на квалификационна система и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация;
12.06.2020 г.
VIII: Възложител
Станимир Йотов Петков
Кмет на Община Угърчин