Версия за печат

00340-2020-0005

BG-Угърчин:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

28. Енергетика


Решение номер 191 от дата 12.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000291716

BG315, Община Угърчин, пл. Свобода № 1, За: Мария Динова, България 5580, Угърчин, Тел.: 06931 2121, E-mail: obshtina@ugarchin.bg, Факс: 06931 2014

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://Ugarchin.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://e-obp.eu/bp/Document/%7B0E1DD4FE-0E7F-4F6B-9873-9F6742BD8B3E%7D.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Доставка на нетна активна електрическа енергия – ниско напрежение и избор на координатор на стандартна балансираща група за нуждите на Община Угърчин”

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка е „Доставка на нетна активна електрическа енергия – ниско напрежение и избор на координатор на стандартна балансираща група за нуждите на Община Угърчин” за срок от 48 месеца. В предмет на настоящата процедура е включена доставка на нетна активна електрическа енергия ниско напрежение с прогнозно количество от 1896,33 МВтч за нуждите на община Угърчин, избор на координатор на стандартна балансираща група, осигуряване на услуга по прогнозиране на потреблението, изготвяне и подаване на товарови графици от координатора на балансиращата група, поемане на отговорността за балансиране и всички дейности свързани с участие в либерализирания пазар на електрическа енергия на Възложителя.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. Тълкуването на приложимите разпоредби на ЗОП налага извода, че в рамките на оперативната самостоятелност на възложителя е преценката дали предмета на поръчката следва и може да се раздели в обособени позиции. В настоящият случай обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Касае се за обществена поръчка за доставка по см. на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП. Неразделянето на поръчката на обособени позиции е обусловено от нейната специфика и конкретните особености. Макар в предметът на поръчка да се включени доставки на електрическа енергия за отделни обекти - общинска собственост, е нецелесъобразно разделянето й на обособени позиции, а следва те да бъдат обединени от общия предмет на поръчката. Основният мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е свързан с изискването за балансирането на енергия на либерализирания (свободния) пазар. Свободният пазар дава възможност за водене на преговори и постигане на ефективни решения. Обектите на възложителя следва да бъдат включени в стандартна балансираща група. Когато броят на обектите в балансиращата група е по-голям, се създава условие за групов ефект на балансиране - недостигът или излишъкът на електроенергия при отделните участници взаимно се балансират в рамките на групата и това намалява общия измерен небаланс на групата. Така финансовите разходи за небаланси са по-малки в сравнение със случаите, в които всеки член на групата се балансира сам, което предполага по-ниска предложена от участниците цена за електрическа енергия, което пък от своя страна е основна цел, заложена и в ЗОП, а именно – осигуряване на ефективност при разходването на публичните средства. Предвид изложените съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно и се налага възлагането й общо за всички обекти – общинска собственост. Същевременно, съгласно основополагащата разпоредба на чл. 2, ал. 2 от ЗОП при възлагане на обществените поръчки възложителите нямат право да ограничават конкуренцията чрез включване на условия и изисквания (било в решението, обявлението или документацията за участие), които дават необосновано предимство или необосновано ограничават участието на стопански субекти в обществените поръчки и които не са съобразени с предмета, стойността, сложността, количеството или обема на обществената поръчка. Аналогично е изискването, предвидено и в чл. 49, ал. 1 от ЗОП, съгласно което техническите спецификации трябва да осигуряват равен достъп на кандидатите или участниците за участие до процедурата за възлагане на обществена поръчка и да не създават необосновани пречки пред възлагането на обществената поръчка в условията на конкуренция. От тълкуването на цитираните разпоредби следва, че е недопустимо не всяко, а само необоснованото ограничаване на участниците за участие в процедурите по ЗОП за възлагане на обществените поръчки. Именно евентуалното разделяне в случая на поръчката на обособени позиции - всеки обект поотделно, би създало необоснована пречка пред възлагането й в условията на свободна конкуренция. Така посредством неразделянето на предмета на поръчката на обособени позиции, е осигурено по-широко участие на потенциални заинтересовани участници в съответствие с принципите, заложени в чл. 2 от ЗОП, като възприетият от възложителя подход цели да насърчи конкуренцията.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 283444.44 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят обявява настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка на основание чл. 18, ал. 1, т. 1 от Закон за обществените поръчки (ЗОП), като за определяне на реда на възлагане са съобразени изискванията по чл. 21 от ЗОП, както и стойността на конкретната поръчка и стойностите на предстоящи за възлагане поръчки с идентичен предмет.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. изтичането на срока по чл. 100, ал.3 от ЗОП - изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата, решението за създаване на квалификационна система и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация;

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Станимир Йотов Петков

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Угърчин