Версия за печат

00156-2020-0019

BG-Велинград:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

59. Екология


Решение номер 949 от дата 12.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000351580

BG423, Община Велинград, бул.Хан Аспарух №35, За: Мария Николова - мл.експерт отдел ИБКТ, България 4600, Велинград, Тел.: 00359 35953140, E-mail: obshtina@velingrad.bg, Факс: 00359 35954341

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://velingrad.bg/main/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://platform.negometrix.com/PublicBuyerProfile/PublishedTenderInformation.aspx?tenderId=153532&companyId=21202.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци в землището на град Велинград, местност „Реповица“, община Велинград“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Техническата рекултивация обхваща изпълнението на следните дейности: Прибутване на отпадъците към зона 4,5 и 7 на площадката; Преоткосиране на отпадъците в тялото на депото; Премахване на щетите нанесени на околните терени при СМР на обекта чрез почистване на отпадъци; Изкопи механизирани /прибутване/ и превози на отпадъци и освобождаване на заети терени от отпадъци, извън отредената площ за рекултивация; Техническа рекултивация на повърхността на отпадъците; Отводнителни канавки за повърхностни води около депото; Изпълнение на биологична рекултивация, затревяване; Изграждане на мониторингова система. Биологичната рекултивация обхваща дейностите по наторяване, затревяване, поливане, косене.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Критериите за подбор:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) № Д-34-55/05.06.2020 г., по процедура BG16M1OP002-2.010 „Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14“, финансирана по програма Оперативна програма "Околна среда" 2014-2020 г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В съответствие с чл. 46, ал. 1 от ЗОП, Възложителят е преценил възможността за разделянето на обществената поръчка на обособени позиции. Съгласно § 29 от ДР на ЗОП, „обособена позиция" е такава част от предмета на обществената поръчка, която въпреки че може да бъде самостоятелен предмет на обществена поръчка, е систематично свързана с другите позиции от предмета на обществената поръчка. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е, че дейностите в нейния предмет ще бъдат извършвани на територията на един обект, като съгласно чл. 4 от Наредба № 26 за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт рекултивацията се извършва на два етапа, като вторият етап – биологичната рекултивация се извършва въз основа на извършената вече техническа рекултивация. Този факт обуславя неразривната връзка между двете фази на рекултивация на депото. Възлагането на двата етапа на двама отделни изпълнители би създало пречки в частта относно възприемането как да тече гаранционният срок на техническата рекултивация. Допълнителен аргумент представлява фактът, че изпълнението на поръчката от страна на повече от един изпълнител увеличава риска от затруднения, породени от работата на отделни екипи, които обективно няма да могат да бъдат вменени на никой от изпълнителите. С оглед на горепосоченото Възложителят е преценил, че с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 2990537.04 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителите прилагат процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП – публично състезание, когато обществените поръчки имат прогнозна стойност за строителство от 270 000 до 10 000 000 лв. без ДДС. Прогнозната стойност на настоящата поръчка е в размер на 2 990 537,04 лв. без включен ДДС. Изборът на процедурата е при условията на чл. 18, ал.1, т.12 от ЗОП, при спазване на условията на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП. Процедурата ще се проведе при условията на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, поради прогнозната стойност на поръчката, която е под 10 000 000 лева без включен ДДС. Възложителят желае максимална прозрачност при възлагането на обществената поръчка и решава да открие публично състезание по ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на този вид процедура осигурява публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства на възложителя. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба срещу решението може да подаде всяко лице от кръга на посочените в чл.198 от ЗОП, в 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП пред Комисията за защита на конкуренцията с копие и до кмета на община Велинград.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Д-р Костадин Тодоров Коев / п / (съгласно чл.36а,ал.3 от ЗОП)

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Велинград