Версия за печат

00092-2020-0004

BG-Смолян:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

12. Инженерство, профил Автоматика


Решение номер 11 от дата 12.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000615118

BG424, Кмет на община Смолян, бул. България № 12, За: Милена Хаджиева - гл. юрисконсулт в дирекция ПНО в община Смолян, България 4700, Смолян, Тел.: 0301 67610, E-mail: obshtina_smolyan@abv.bg, Факс: 0301 62426

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.smolyan.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.smolyan.bg/bg/menu/content/3150.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„РЕМОНТ НА ПЪТИЩА И УЛИЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СМОЛЯН“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обект на обществената поръчка е строителство по смисъла на чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП с наименование: „РЕМОНТ НА ПЪТИЩА И УЛИЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СМОЛЯН“. Предметът на поръчката включва изпълнение на строителни работи, свързани с възстановяване на компрометирана пътна настилка – изкопни работи, асфалтови, кофражни, армировъчни и бетонови работи, подмяна и полагане на бордюри и тротоарни настилки, изкърпване на единични дупки и други. Поръчката обхваща и възстановяване на прилежащите пътни съоръжения. Изпълнението се осъществява на база на възлагателни писма от възложителя до изпълнителя, които стават неразделна част от договора за изпълнение на обществената поръчка. С всяко възлагателно писмо възложителят възлага на изпълнителя да извърши строителство на конкретно определен строителен обект (строеж от транспортната инфраструктура на територията на община Смолян), като видът и обемът на възложените строителни работи и възнаграждението за изпълнението им се определят в приложена към възлагателното писмо Количествено-стойностна сметка за строителния обект, за съставянето на която се спазват следните изисквания: - Отделните строителни работи в Количествено-стойностната сметка за строителния обект се определят от възложителя във видовия обхват на строителните работи съгласно Техническите спецификации, неразделна част от документацията за обществената поръчка (видовете работи, които ще бъдат възлагани и изпълнявани по договора за обществената поръчка, са съгласно изчерпателен списък, посочен в Техническите спецификации, неразделна част от документацията за обществената поръчка); Количествата строителни работи в Количествено-стойностната сметка за строителния обект се определят от възложителя съобразно спецификите на строителния обект и конкретните потребности; и Остойностяването на строителните работи в Количествено-стойностната сметка за строителния обект се извършва на база на предложените от изпълнителя в Ценовото предложение от офертата му единични цени за отделните видове строителни работи.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Критериите за подбор:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка не е разделена на обособени позиции. Разделянето на обособени позиции е нецелесъобразно и би довело до затруднения за възложителя и за постигане на желания краен резултат. Предмет на обществената поръчка е строителство, което по своята същност и обем позволява изпълнението му от един изпълнител и е икономически неоправдано разделянето му на обособени позиции. Разделянето на процедурата на обособени позиции към настоящия момент не е възможно с оглед на обстоятелството, че възложителят не би могъл да направи предположение нито за строителните обекти, които ще възложи с настоящата обществена поръчка, нито за техните стойности, така че да възложи изпълнението им на различни икономически оператори - в обхвата на поръчката фактически попадат всички общински пътища и улици на територията на общината, но конкретните обекти на поръчката предварително не са известни, като същите ще бъдат определяни с оглед конкретно възникналите нужди на възложителя и финансовите му възможности. Евентуалната работа на повече от един изпълнител в рамките на едно населено място ще доведе до затруднения, свързани с уреждането на пътното движение/организацията на движение, разполагане на множество техника от различни изпълнители и цялостно комплициране на строително-ремонтния процес. Ако се извърши обособяване в рамките на отделните населени места или групи от тях на отделни обособени позиции, това може да доведе до липса на справедлив баланс между задълженията на изпълнителите по отделните обособени позиции да осигурят технически, човешки и финансови ресурси за периода на действие на договора и стойността на строителството, което ще бъде възложено и заплатено, т.е. всеки изпълнител следва да се ангажира за срока на действие на Договора да осигури необходимите ресурси за изпълнението на всяко възлагане по него, което е свързано с разходи, но в зависимост от конкретните потребности и наличен финансов ресурс дадени изпълнители могат да се окажат в по-изгодна позиция спрямо други на база на обема на възлаганото строителство, без да е възможна предварителна преценка в тази насока. Осъществяването на строителството от един икономически оператор е предпоставка за постигане на по-изгодни икономически условия и създава улеснения за осъществяване на гаранционните задължения. С възлагането на обществената поръчка ще се даде възможност на изпълнителя максимално да съобрази организацията на работния процес и технологичната последователност и да осигури технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на дейностите по обществената поръчка в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в най-кратък срок. При възлагане на обществената поръчка на един изпълнител ще се постигне максимална сигурност, бързина на изпълнението, което от своя страна, няма до доведе до нарушаване принципа на равнопоставеност, свободна конкуренция, публичност, прозрачност и недопускане на дискриминация. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не само че не е целесъобразно, но към този момент е и практически неосъществимо. Освен това разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е свързано с дублиране на разходи, които всеки отделен икономически оператор трябва да направи за осигуряване на технически, човешки и финансови ресурси за периода на действие на договора.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 4300000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно чл.176 от ЗОП, разпоредбите на Глава XXV от ЗОП се прилагат при възлагане на обществени поръчки на стойност по чл.20, ал.2 от ЗОП. В случая предвид прогнозната стойност на поръчката е взето решение за възлагането и чрез процедура на "Публично състезание", тъй като не са налице основанията за провеждане на процедура на "Пряко договаряне с определени лица".

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

НИКОЛАЙ ТОДОРОВ МЕЛЕМОВ

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Смолян