00251-2020-0005
Технически редакции | ||
05.06.2020 10:44 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
05.06.2020 10:44 ч. : | 05/06/2020 10:28 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
05.06.2020 10:44 ч. : | 05/06/2020 10:28 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Шумен:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG333, Шуменски университет Епископ Константин Преславски, ул. Университетска 115, За: Галина Ангелова, България 9700, Шумен, Тел.: 054 830356, E-mail: op@shu.bg, Факс: 054 830371
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.shu.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://profil-na-kupuvacha.shu.bg/remont-na-sgrada-varna2020/.
Публичноправна организация
Образование
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Ремонт на сграда, собственост на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“ - Департамент за информация, квалификация и продължаващо образование - гр. Варна“
Предмет на настоящата обществена поръчка е ремонт на сграда, собственост на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“ - Департамент за информация, квалификация и продължаващо образование - гр. Варна, в това число: изпълнение на строително-монтажни работи, включително доставка на суровини и материали, механизация, работна сила и всички услуги и дейности, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с Техническите спецификации и количествените сметки; гаранционна отговорност за периодите на оферираните от Изпълнителя гаранционни срокове за отделните видове строително - монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, съобразно условията и изискванията на Наредба № 2 от 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, във връзка с чл. 160, ал. 4 и ал. 5 от ЗУТ. Предвидените за изпълнение строително-монтажни работи обхващат: Ремонт на покрив кинозала; Външно саниране на сградата; Вътрешен ремонт на сградата; Вътрешен ремонт на учебни зали; Вътрешен ремонт на физкултурен салон; Преддверие пред физкултурен салон; Ремонт на вътрешни бани и тоалетни. Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие.
ДА
1
1
1
НЕ
НЕ
Предметът не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, разпокъсаността ще доведе до забавяне на строителството, което ще се отрази на ползвателите, както и до затруднения на Възложителя за навременното изпълнение на ремонтните работи. Освен това създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането на обекта и от оскъпяването на отделните видове дейности. В тази връзка, разделянето на процедурата на две или повече обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнение на съответните дейности, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на ремонтните работи. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение предмета на поръчката. Това налага спазване на определена технологична последователност, използване на оборудването и взаимовръзка между отделните действия, с оглед постигане на необходимото качество и срок на изпълнение. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради факта, че в обхвата на поръчката са включени дейности, взаимообвързани в общо функционално пространство. За качественото изпълнение и постигане на минимално затруднение за ползвателите на сградата по време на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска, недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение или загуба на средства. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 3, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка, за строителство е на стойност от 50 000 лв. до 270 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителите прилагат реда за възлагане, чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 249 948.92 лв. (двеста четиридесет и девет хиляди, деветстотин четиридесет и осем лева и деветдесет и две ст.) без вкл. ДДС, но към момента на стартиране на действия по възлагане на настоящата поръчка, Възложителят вече е провел, както и са известни други поръчки за възлагане със сходен/идентичен предмет. С оглед сумирането на тази стойност с прогнозните стойности на проведените и планирани обществени поръчки със сходен предмет в рамките на дванадесет месеца, стойността надвишава стойностния праг по чл. 20, ал. 3, т. 1 от ЗОП, поради което е необходимо провеждането на публично състезание. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Настоящата обществена поръчка ще се финансира със средства за капиталови разходи, предоставяни на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“ от Държавния бюджет за ДВУ за 2020 г. В прогнозната стойност на настоящата обществена поръчка са включени непредвидени разходи свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи, в размер на 11 902.33 лева (единадесет хиляди деветстотин и два лев и тридесет и три ст.) без вкл. ДДС, представляващи 5 % от стойност на СМР без вкл. ДДС. ВАЖНО!!! Непредвидените разходи ще бъдат направени само при доказана необходимост и след направено изменение на сключения договор за обществена поръчка с избрания изпълнител при условията и по реда на чл. 116 от ЗОП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията. На основание чл.197, ал.1, т. 4 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата.
05.06.2020 г.
VIII: Възложител
д-р Николай Янков Николов, упълномощен със заповед № РД-10-114/14.01.2019 г.
Помощник-ректор