Версия за печат

00640-2020-0027

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

1. Архитектура и дизайн на сгради


Решение номер РД 40-114 от дата 22.05.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000670680

BG411, Софийски университет Св. Климент Охридски, бул. Цар Освободител № 15, За: Петър Станулов, Силвия Илиева, България 1504, София, Тел.: 02 28464210, E-mail: op@admin.uni-sofia.bg, Факс: 02 29460255

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.uni-sofia.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/universitet_t/administraciya/otdel_obschestveni_por_chki/profil_na_kupuvacha.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Образование


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) на обект: сграда със специализиран високопроизводителен изчислителен център, по проект „Големи данни за интелигентно общество“ (GATE),договор BG05M2OP001-1.003-0002-С01 на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M2OP001-1.003 допълваща подкрепа за български научни организации с одобрени проекти по програма Хоризонт 2020 – Widespread – Teaming фаза 2

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на поръчката включва:Дейност № 1 – Изготвяне на инвестиционен проект във фази „Технически проект“ и „Работен проект“) по всички части, която включва:Дейност 1.1. Проект за сграда:Разработка на инвестиционен проект във фази: „Технически проект“ и „Работен проект“ за сграда със специализиран високопроизв.изчислителен център, по проект „Големи данни за интелигентно общество“ (GATE), съгл. заданието за изработване на инвестиционен проект и в съотв.с Наредба № 4/21.05.2001 год. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Проектът да се разработи в 30-дневен срок след влизане в сила на разрешението за строеж за сградата.Дейност 1.2. Изготвяне на ИП във фаза Работен проект за „Външно електрозахранване“, съгласно указанията дадени в Становище № 1203467915-В/19.11.2019 г. на ЧЕЗ Електро ЕАД.Дейност 1.3. Изготвяне на ИП във фаза Работен проект за „Сградно водопроводно и канализационно отклонения“, съгл.указанията дадени в Становище № ТУ-5273/21.11.2019 г. на Софийска вода ЕАД.Дейност 1.4. Изготвяне ИП във фаза Работен проект за „Топлопровод и абонатна станция“, съгласно указанията дадени в Становище № ПП-200/18.12.2019 г. на Топлофикация ЕАД;Към всеки един ИП проект трябва да има приложени подробни количествено-стойностни сметки.Проектирането на отделните подобекти по Дейности 1.1., 1.2, 1.3 и 1.4. може да се извършва общо в един инвестиционен проект или разделно по преценка на Изпълнит. Изпълнит.е длъжен да съгласува изработените от него инвестиционни проекти с всички необходими държавни и общински органи в съотв.с действащото към момента на законодателство. След съгласуването им, проектите се предават на възлож.за изготвяне на оценка на съответствието на ИП от Консултанта по проекта.След одобряване на ИП и влизане на разрешението/разрешенията за строеж в сила, и преди започване на строителството Изпълнителят предоставя на Възложителя проекти по части „План за безопасност и здраве“ и „План за управление на строителните отпадъци“, съгласувани с органа, издал разрешението за строеж.Към всяко разрешение за строеж, Изпълнит.трябва да представи подробен линеен календарен план-график за извършване на СМР с посочване на времетраенето и последователн.на всяка от тях, като за начало се счита датата на предаването на обекта, в план-графика се посочва крайният срок за приемане на обекта; Дейност № 2: Изпълнение на СМР, съгласно одобрения инвестиционен проект; Доставка и влагане в строит.на необх.и съответстващи на инвестиционния проект строит.материали. Вложените материали трябва да са придружени от относимата документация (технически спецификации и сертификати), която се предоставя на представителите на Възложит.за съгласуване;Обезопасяване и почистване на пространството около и в обекта, както и извозването на строит.и др. отпадъци;Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивната документация на Строежа; Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на Строежа и въвеждането му в експлоатация;Отстраняване на проявени дефекти през гаранционните срокове, определени с договора за възлагане на ОП в съответствие с офертата.Дейност № 3: Упражняване на авторски надзор при изпълнение на строителството.Изпълнит.трябва да осигури упражняване на авторски надзор от всеки един проектант на обекта. При невъзможност на някой от проектантите да упражнява авторски надзор, той трябва да прехвърли правата си по тази дейност на друго правоспособно техническо лице, което трябва да бъде одобрено от Възложителя.АН се извършва текущо от всеки един проектант по съотв. специалност и удостоверява коректното техн.изпълнение на съответните СМР, одобрява вложените строителни материали и подписва съответните актове и протоколи по време на строит., вкл.Акт Обр.15 за всеки един от строежите в рамките на обекта.Възлож.има право да изисква извънредно посещение на обекта от всеки един от проектантите, при необх.от даване на техническо решение, при предписание на държавен или общински контролен орган,или лицето упражняващо СН на обекта.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Критериите за подбор:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Финансирането на настоящата обществена поръчка е осигурено от бюджета на проект „Големи данни за интелигентно общество“ (GATE), договор BG05M2OP001-1.003-0002-С01 на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M2OP001-1.003 допълваща подкрепа за български научни организации с одобрени проекти по програма Хоризонт 2020 – Widespread – Teaming фаза 2 приоритетна ос 1 „Научни изследвания и технологично развитие“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР).

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Обществената поръчка не съдържа обособени позиции. На основание чл. 46, ал. 1 от ЗОП Възложителят преценява, че предметът на настоящата обществена поръчка няма да бъде разделян на обособени позиции. Разделянето на поръчката не е целесъобразно предвид факта, че дейностите, включени в обхвата й се отнасят за един и същ обект. Предвид спецификата на обекта, неговата сложност и взаимовръзката при проектирането и изпълнението на различните видове СМР е задължително всички строителни дейности да бъдат организирани от един изпълнител, и в тази връзка в поръчката няма възлагане по обособени позиции. Всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са взаимно свързани по начин, и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения при постигане на желания краен резултат. Разделянето на поръчката на обособени позиции ще затрудни технически отделните изпълнители и ще доведе до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строителството. Така определения обект на възлагане, обединяващ изпълнението на услуги (проектиране и упражняване на авторски надзор) и строителство, е познат в практиката под общото понятие инженеринг, и е определен предвид специфичния характер на дейностите предмет на поръчката, които по своята същност представляват една комплексна дейност за един обект. Цялостната организация на работния процес и качественото изпълнение на поръчката обуславя нуждата дейностите по проектиране, изпълнение на строителството и упражняването на авторския надзор да се изпълнят от един изпълнител. В хипотеза на включване на повече от един изпълнител при обособяване на отделни позиции би се стигнало до необходимост от сложен процес на координация от страна на Възложителя и мобилизиране на голям ресурс, което ще доведе до затруднения и опасност от ненавременно и некачествено изпълнение на поръчката, както и оскъпяването й. От друга страна спецификата на предмета на поръчката предполага единни решения, които могат да бъдат постигнати единствено при съвместното изпълнение на всички дейности на обществената поръчка. Предвид изложеното, разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя, поради реална опасност от забавяне във времево отношение на реализацията на поръчката. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира постигане на оптимален резултат от изпълнението й.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 5017036 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалби се подават пред Комисията за защита на конкуренцията по реда на чл. 196 от ЗОП, при спазване на срока посочен в чл. 197, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация, съгласно разпоредбата на чл. 197, ал 1, т. 1 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

22.05.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

проф. дфн Анастас Георгиев Герджиков

VIII.2) Длъжност

Ректор на Софийски университет "Св. Климент Охридски"