Версия за печат

02718-2020-0078

BG-с.Смилян:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 138 от дата 04.05.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 2016195800347

BG424, Южноцентрално държавно предприятиие - гр. Смолян, Териториално поделение на Държавно горско стопанство - Смилян, ул.Девети септември №101, За: Ангел Безергянов, България 4770, с.Смилян, Тел.: 0878 801400, E-mail: dgssmilian@ucdp-smolian.com, Факс: 0878 801400

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.ucdp-smolian.com.

Адрес на профила на купувача (URL): http://ucdp-smolian.com/profil/public_contracts_fileslist.php?showmaster=view1&fk_id=4509.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Дейности по чл.165 от Закона за горите


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Основен ремонт и пристройка на административната сграда на ТП „ДГС Смилян”” в УПИ XXII, кв.39, с.Смилян, ул. „Девети септември” №101, община Смолян.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Основен ремонт и пристройка на административната сграда на ТП „ДГС Смилян”, естеството и количеството на строителните работи са подробно и изчерпателно описани в Техническата спецификация и приложенията към нея.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане с настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително – монтажни работи, предвидени в инвестиционния проект, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един общ обект и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Безспорно взаимообвързани са също така и отделните строителни интервенции, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции, съответно, разделянето би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от инвестиционния проект. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам - разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител в максимална степен да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитетиресурс,необходимизаизпълнениенастроителството,всъответствиесизискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 483831 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Предвид пределната стойност на възлагането и при съблюдаване на Заповед №248/04.07.2019 г. на Директора на ЮЦДП - гр.Смолян, с която Директора на ТП "ДГС Смилян" е упълномощен да организира и проведе настоящата обществена поръчка, както и нормите на чл.21, ал.1 и ал.2 от ЗОП, определяща по отношение на конкретния ред за възлагане на обществената поръчка е нейната прогнозна стойност, поради което и вида на настоящата процедура е определен именно при спазване посочените, приложими законови разпоредби. Основавайки се на цитираните нормативни изисквания, отчитайки едновременно с това и посочения максимално допустим финансов ресурс за изпълнение на дейностите, предмет на настоящата обществена поръчка, безспорно за Възложителя е, че приложимия ред за възлагане е този, регламентиран в разпоредбата на чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП, съобразно която, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е в стойностните граници от 270 000 лв. (двеста и седемдесет хиляди лева) да 10 000 000 лв. (десет милиона лева), без включен ДДС, възлагането следва да се извърши по предвидения формален ред на Публично състезание по смисъла на чл.18, ал.1, т.12 и ал.2, предл. второ от ЗОП. От друга страна, мотивът за избор на вида процедура се обосновава от факта, че естеството на възлагане на строителни дейности и наличието на изготвен инвестиционен проект за обекта на строителство позволяват достатъчно точно да се определи техническата спецификация, не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, не включват обект, предпоставящ необходимост да бъде установено партньорство за иновации с един или повече партньори, които да извършват определена научноизследователска и развойна дейност, респ. безспорно са налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по реда, предвиден в Закона за посочения вид процедура - Публично състезание.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10- дневен срок от изтичане на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.05.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Анатолий Карамфилов Елев

VIII.2) Длъжност

Директор на ТП "ДГС Смилян"