Версия за печат

00656-2020-0007

BG-село Гърмен:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 18 от дата 29.04.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000024752

BG413, община Гърмен, ул. Първа 35, За: Селвие Пендева, България 2960, село Гърмен, Тел.: 07523 2040, E-mail: oba@garmen.bg, Факс: 07523 3179

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.garmen.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://garmen.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“ Избор на изпълнител за извършване на строително - монтажни работи на обект: "Рехабилитация и реконструкция на улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях на територията на община Гърмен“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Поръчката е за изпълнение на СМР на обект: “Рехабилитация и реконструкция на улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях на територията на община Гърмен“. Строежът е IV (четвърта) категория, съгласно Разрешение за строеж № 89 от 03.10.2017 г., изменено със Заповед № 73 от 16.10.2018г. на Главния архитект на община Гърмен. Необходимите характеристики на предмета на обществената поръчка са подробно описани в Техническите спецификации – Приложение № 2, Одобрения инвестиционен проект – сканиран и приложен като Приложение № 5 и Количествено-стойностната сметка – Образец № 5а към настоящата Документация.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

осигурено финансиране по процедура чрез подбор на проектни предложения по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за водено от общностните местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностните местно развитие“ пo Програма за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони,като в резултат на проведената процедура е сключен Договор № BG06RDNP001-19.021-0002-С01 от 17.01.2020 г. за предоставяне на финансова помощ между общината, ДФ „Земеделие“ и МИГ „Гоце Делчев – Гърмен - Хаджидимово“.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

На основание чл. 46, ал. 1 от ЗОП възложителят е направил преценка да не възлага обществената поръчка на отделни позиции с цел спазване на предвижданията на проекта, технологичното изпълнение на отделните етапи от строежа, както и заложения краен срок за приключването му. Обществената поръчка обхваща рехабилитация и реконструкция на улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях на пътни участъци, находящи се в близко разположени едно до друго населени места, всички находящи се на територията на една и съща община - община Гърмен. За обекта е изготвен и одобрен един инвестиционен проект и е издадено едно разрешение за строеж, като не се предвижда етапност на строителството, поради което строежът подлежи на въвеждане в експлоатация след приключване на всички пътни участъци. Предвидените за изпълнение СМР са еднотипни за всички предвидени за ремонт участъци, и се изпълняват обичайно, в тяхната съвкупност за такъв вид строеж, което позволява да бъдат изпълнявани от един икономически оператор и не налага възлагането им като отделни обособени позиции с оглед спецификата на предвидените по проекта дейности. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Изпълнението на подобни обекти неминуемо предполага затваряне за определени времеви периоди на някои улици и създаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един основен строител, които е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на всички улични участъци, включени в предмета на поръчката. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 353290.96 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава до КЗК с копие до Възложителя от всяко заинтересовано лице в 10 - дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП срещу решението за откриване на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

29.04.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

феим Ахмед Иса

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Гърмен