Версия за печат

00051-2020-0004

BG-Видин:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

35. Опазване на културното наследство...


Решение номер ОП-01-11 от дата 23.04.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000159508

BG311, Община Видин, пл. Бдинци №2, Информационен център, За: арх. Ангел Недялков - Ръководител на проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“, България 3700, Видин, Тел.: 00359 94609473, E-mail: kmet@vidin.bg, Факс: 00359 94601132

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.vidin.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://vidin.bg/wps/portal/vidin/municipality/municipality-characteristics/business-info/business-procurement/procurement-150416.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР) във връзка с изпълнението на проект „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР и КРР на обект „Реставрация и консервация на Еврейска синагога и реконструкция и адаптация за „Културен център „Жул Паскин“ и изграждане на обслужваща сграда“, който включва от следните подобекти: Подобект 1: Реставрация и адаптация на основната сграда на Синагогата Подобект 2: Изграждане на обслужваща сграда в имота Подобект 3: Ограда на имота Подобект 4: Вертикална планировка и оформяне на околното пространство Сградата на Синагогата в гр. Видин е обявена като архитектурно-строителен и художествен паметник на културата с категория „национално значение“. Всички подобекти се намират в поземлен имот с идентификатор 10971.501.157 с площ 2 530 кв.м. Сградата на синагогата е със застроена площ 638 кв.м.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Показателите за оценка на офертите:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Средствата, необходими за изпълнението на обществената поръчка, се осигуряват по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-6.002-0001-C01 по оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г., приоритетна ос 6 „Регионален туризъм“, процедура на директно предоставяне BG16RFOP001-6.002 "Развитие на туристически атракции", проект BG16RFOP001--6.002-0001 „Реставрация и адаптация на Синагога – Видин в туристически обект „Културен център „Жул Паскин“ и по Договор за инвестиционен кредит, сключен между „Регионален фонд за градско развитие“ АД и „Експресбанк“ АД, от една страна и Община Видин, от друга страна.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В съответствие с чл. 46, ал. 1 от ЗОП Възложителят е преценил възможността за разделянето на обществената поръчка на обособени позиции. Съгласно § 29 от ДР на ЗОП, „обособена позиция" е такава част от предмета на обществената поръчка, която въпреки че може да бъде самостоятелен предмет на обществена поръчка, е систематично свързана с другите позиции от предмета на обществената поръчка. След обстойна и внимателна преценка е установено, че настоящата обществена поръчка се отнася до изпълнението на инженеринг, като обектът на изпълнение е само един и всички дейности се извършват в едно УПИ. Разделянето на поръчката на обособени позиции не би могло да бъде мотивирано, нито от гледна точка на дейностите, нито от гледна точка на различни обекти. С оглед на обстоятелството, че се предвижда инженеринга да бъде осъществен на едно и също място – Сградата на Видинската синагога и прилежащия поземлен имот, наличието на екипи на различни изпълнители би затруднило осъществяването на планирания инженеринг в поземлен имот с идентификатор 10971.501.571. Синагогата, с градината си, притежава статут на групова недвижима културна ценност. Това изисква синагогата, обслужващата сграда в имота, оградата и вертикалната планировка и оформяне на околното пространство да запазят общата си пространствената характеристика и архитектурната типология, а това не може да се постигне при участието на повече от един изпълнител. Изпълнението на инженеринга в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес - в обхвата на строежа са включени територии, взаимообвързани в общо функционално пространство. За постигане на цялостното изпълнение на предмета на поръчката единственият възможен начин е координация и планиране на дейностите от един изпълнител с един график за начина и срока на изпълнение. В хипотеза на включване на повече от един изпълнител при обособяване на отделни позиции би се стигнало до необходимост от сложен процес на координация от страна на Възложителя и мобилизиране на голям ресурс, което ще доведе до затруднения и опасност от ненавременно и некачествено изпълнение на поръчката. От друга страна спецификата на предмета на поръчката предполага единни решения, които могат да бъдат постигнати единствено при съвместното изпълнение на всички дейности на обществената поръчка. С оглед на горепосоченото Възложителят е преценил, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно и неизпълнимо.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 7308982.87 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Настоящата обществена поръчка се възлага чрез открита процедура по смисъла на чл. 18, ал. 1, т. 1 и ал. 2, във връзка с чл.20, ал.1, т.1, б. „а“ от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и цели спазване на законовите правила и осигуряване на прозрачност при възлагане на услуги от възложител по чл.5, ал.2, т.9 от ЗОП. Възложителите прилагат процедурата по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП – „открита процедура“, когато обществената поръчка за строителство има прогнозна стойност над 10 000 000 лв без ДДС. Прогнозната стойност на настоящата поръчката е в размер на 7 308 982.87 лв. без ДДС, т.е. под предвидения праг за възлагане чрез „открита процедура“, но съгласно чл. 20, ал. 9 от ЗОП възложителите имат право да възложат конкретна обществена поръчка по ред, приложим за по-високи стойности, като в този случай са длъжни да прилагат всички правила, валидни за избрания от тях ред. Възложителят желае максимална прозрачност при възлагането на обществената поръчка и реши да проведе открита процедура по ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на този вид процедура осигурява в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства по проекта. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалби се подават, съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок след изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

23.04.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Д-р Цветан Петров Ценков

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Видин