00322-2020-0008
Технически редакции | ||
26.03.2020 12:02 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
26.03.2020 11:54 ч. : | 26/03/2020 11:30 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
26.03.2020 11:54 ч. : | 26/03/2020 11:30 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Кърджали:
Решение за откриване на процедура
35. Опазване на културното наследство...
І: Възложител
Публичен
BG425, Община Кърджали, бул. България № 41, За: Беркант Барзат, България 6600, Кърджали, Тел.: 0361 67330, E-mail: bbarzat@kardjali.bg, Факс: 0361 62968
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.kardjali.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://kardjali.bg/?pid=3,pk_3&id_op=330.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Изпълнение на инженеринг (изготвяне на Работен проект, изпълнение на СМР, КРР и осъществяване на авторски надзор) за експониране и социализация, консервация, реставрация и архитектурно-строителни работи на археологически комплекс Перперикон“, Община Кърджали“
Предметът на обществената поръчка включва експониране и социализация, консервация, реставрация и архитектурно-строителни работи на археологически комплекс „Перперикон“, Община Кърджали. Необходимо е да бъде изпълнен инженеринг, включващ 3 основни дейности: - Изработване на Работен проект за обекта и дейности представляващи условие, следствие или допълнение към тях: Изготвяне на Работен проект по всички части, съгласно техническото задание (Приложение № 1) на поръчката; Отстраняване за сметка на изпълнителя на евентуални недостатъци в проекта, установени в хода на оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите. Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на СМР. - Дейности по изпълнението на Авторски надзор по време на СМР: Извършване на контрол и консултации на строителната площадка относно съответствие на СМР и КРР с оригиналния инвестиционен проект; Провеждане на срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта и комисии за съставяне на протоколи по време на изпълнение на обекта. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост; Отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на проверките на консултанта, извършващ оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите или по време на извършване на строителството. - Дейности, които са свързани с изпълнението на СМР и КРР на строежа: Видовете консервационно-реставрационни (КРР) и строително-монтажни работи (СМР) се изпълняват съгласно изработения и одобрен инвестиционен проект, след съгласувателно разглеждане по реда на чл. 84, ал. 1 и 2, съгласно чл. 83 от Закона за културното наследство (ЗКН) и след издадено и влязло в сила разрешение за строеж за обекта. Изпълнението на СМР и КРР се извършва в съответствие с изискванията на българското законодателство, техническите спецификации на вложените в строежа строителни продукти, материали и оборудване, както и добрите строителни практики в Република България и в Европейския съюз. Изпълнението на СМР е съгласно изготвения от изпълнителя и утвърден от възложителя Работен проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга. Доставяне и влагане в строителството на съответстващи на проекта и техните спецификации строителни продукти. Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация. Отстраняване на недостатъци, установени при предаването на строежа и приемането му от възложителя (ако е приложимо). Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация. Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта. Пълният обхват на дейностите, които трябва да се извършат са посочени в Техническата спецификация, неразделна част от документацията.
ДА
1
ДА
Възложителят обявява настоящата обществена поръчка, като бенефициент/краен получател по проект, с комбинирано финансиране от Оперативна програма „Регионално развитие 2014-2020“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, като в рамките на същия се финансират и дейностите по настоящата поръчка. Проект № BG16RFOP001-6.002-003-С01 „Перперикон – храм на боговете и дом на цивилизациите”.
НЕ
Разделяне на поръчката на обособени позиции не е целесъобразно, предвид факта, че дейностите, включени в обхвата й се отнасят за един обект и са неразривно свързани помежду си. Разделянето на обществената поръчка на две обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя. Провеждането на подобен вид поръчки е изрично регламентирано в Закона за обществените поръчки като възможност за съвместяването на проектирането и на строителството в една процедура. Разделянето на процедурата на обособени позиции би могло да доведе до различно начало на изпълнението на двете поръчки по двете обособени позиции, а оттам и до разминаване и необсновано отлагане на изпълнението на сторителството, като по този начин сериозно би се застрашило не само качественото, но и цялостното изпълнение на обекта. Дейностите, предмет на поръчката са взаимно свързани по своята същност и в обем, позволяващ изпълнението им от един изпълнител. Дейностите по строителството и съответно техническото предложение за изпълнението им са в пряка зависимост от проектирането и предвидените при изготвянето на работния проект решения. При възлагане на обществената поръчка на един изпълнител за изготвяне на проект и изпълнение на строителството, проектното предложение което ще изпълни проектантския екип на изпълнителя, ще бъде максимално съобразено с техническия му капацитет и ресурс необходим за изпълнението на поръчката в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе и до повишаване на качеството и завършването в срок на строителството. В настоящия случай, за възложителя не само не са налице предпоставки, налагащи разделянето на поръчката на обособени позиции, а противното би затруднило както възлагането, така и извършването на текущ и последващ контрол при изпълнението на договора в последствие, и е технически и икономически неоправдано. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до необосновано ограничаване на участието в нея, като същото няма да доведе до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност.
НЕ
V: Мотиви
Изборът на изпълнител чрез провеждането на процедура по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП е обусловен от прогнозната стойност на поръчката, която попада в рамките на стойностите по чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП. Избраната процедура в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства, защитава обществения интерес и едновременно с това се насърчава конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалбите се подават съгласно сроковете по чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
26.03.2020 г.
VIII: Възложител
инж. Хасан Азис Исмаил
Кмет на Община Кърджали