Версия за печат

00589-2020-0014

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 15 от дата 25.03.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, пл. Свети Иван Рилски №1А, За: Габриела Тупанкова; Ирена Георгиева, България 2300, Перник, Тел.: 076 684220, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 076 684273

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop-(sled-26.02.2020)/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“ Инженеринг –проектиране и строителство на дъждовна канализация ул.”Софийско шосе” гр. Перник”

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Улица Софийско шосе е основна пътна артерия за връзка на западната част на гр. Перник със Столицата и кв. Изток. По улицата има изградена смесена канализация от бетонови тръби ф400 мм. Същата, отвежда битовите и дъждовни води от жилищната територия, а също така и дъждовните води от прилежащите улици. За осигуряване на нормалното движение по улицата е необходимо изграждане на дъждовна канализация, която да отвежда само повърхностните води. По този начин ще се разтовари битовия канал и ще се реши отводняването на пътното платно. Да се проектира дъждовен канал от ОТ 28 до ОТ 181. Същият да се включи в съществуваща дъждовна канализация от бетонови тръби ф600 в ОТ 181. Да се предвидят дъждоприемни оттоци на включванията на прилежащите улици, вливащи се в ул. Софийско шосе. Да се предвиди отвеждане на дъждовните води от ул.Софийско шосе и включване в пътен възел Марина бара. Общата дължина на дъждовната канализация да е до 600 м.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Мотивите за това решение са свързани с характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение дейности, които са взаимосвързани и са част от изпълнението на един общ обект, а именно: “Инженеринг – проектиране и строителство на дъждовна канализация ул.”Софийско шосе” гр.Перник” и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Функционално предназначение на отделните дейности и техническо им изпълнение не позволява разделяне им в отделни обособени позиции, тъй като това би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. Провеждането на подобен вид поръчки с идентичен предмет е изрично предвидено в Закона за обществените поръчки като възможност за съвместяването и на проектирането и на строителството в една процедура. Дейностите, предмет на поръчката са взаимно свързани по своята същност и в обем, позволяващ изпълнението им от един изпълнител. Дейностите по строителството и съответно техническото предложение за изпълнението им са в пряка зависимост от проектирането и предвидените при изготвянето на техническия проект решения. При възлагане на обществената поръчка на един Изпълнител за изготвяне на проект и изпълнение на строителството, както и авторски надзор, проектното предложение което ще изпълни проектантския екип на Изпълнителя, ще бъде максимално съобразено с техническия му капацитет и ресурс необходим за изпълнението на поръчката в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе и до повишаване на качеството и завършването в срок на строителството. Предвид обстоятелството, че предвидените за изпълнение дейности – проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор, са систематично, икономически и технически неделими, евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни изпълнители би могло да доведе до различни начало и край на дейностите, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на обекта в експлоатация. С възлагането на настоящата обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на дейностите, включени в обхвата на обществената поръчка, в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите дейности. В настоящия случай, за възложителя не само не са налице предпоставки, налагащи разделянето на поръчката на обособени позиции, а противното би затруднило както възлагането, така и извършването на текущ и последващ контрол при изпълнението на договора в последствие, и е технически и икономически неоправдано. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до необосновано ограничаване на участието в нея, като същото няма да доведе до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 360000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На основание чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП, във връзка с чл.20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, настоящата обществена поръчка се възлага чрез публично състезание по реда на чл. 178 - 181 от ЗОП и съгласно ППЗОП. Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато публични възложители възлагат обществени поръчки с прогнозната стойност за строителство от 270 000 лв. до 10 000 000 без ДДС, те прилага процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 12 или т. 13 на ЗОП. В конкретния случай, общата прогнозна стойност на обществената поръчка е в размер на 360 000 лв. (триста и шестдесет хиляди лева) без ДДС или 432 000 лв.(четиристотин тридесет и две хиляди лева ) лв. с ДДС. Предвид обстоятелството, че естеството на строителството позволява достатъчно точно да се определи техническата спецификация, за възложителя не са налице основания да прилага друг вид процедура, освен избраната, която в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства. Освен това, така ще се защити обществения интерес, като от една страна се постигат най-добри условия за възложителя, от друга ще се насърчи конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица. Процедурата за възлагане на обществената поръчка е основана на принципите на пропорционалност, публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, като дава възможности за участие на всички заинтересовани лица, отговарящи на изискванията на Възложителя.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

По реда на чл. 193, ал. 1, т.1 от ЗОП- в 10-дневен срок след изтичане на срока по чл. 100, ал. 3. от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

25.03.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Станислав Иванов Владимиров

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Перник