00874-2020-0002
Технически редакции | ||
20.03.2020 10:26 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
20.03.2020 10:11 ч. : | 20/03/2020 10:03 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
20.03.2020 10:11 ч. : | 20/03/2020 10:03 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-с.Ветрино:
Решение за откриване на процедура
64. Икономика, профил Финанси
І: Възложител
Публичен
BG331, Община Ветрино, ул. Г.С.Раковски № 24, За: Мария Пенчева - главен специалист в отдел МИРЕП, България 9220, с.Ветрино, Тел.: 0888 409942, E-mail: oppo_vetrino@abv.bg, Факс: 05161 2139
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.vetrino.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vetrino.bg/proc_vetrino.php?id=158&dr=0.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Избор на изпълнител на обект: „Рекултивация на депо за ТБО в поземлен имот 10865.86.30, м.Пътеките, село Ветрино, област Варна“
Предмет на настоящата обществена поръчка е рекултивация на депо за твърди битови отпадъци. Площадката на депото е разположено в периферията на с. Ветрино - югозпадно до регулацията на населеното място. От север граничи с път 1-2 Русе-Варна. Разположено е в имот с кад. № 10865.86.30, област Варна, община Ветрино, с. Ветрино, м. ПЪТЕКИТЕ, вид собств. Общинска публична, вид територия Земеделска, НТП Депо за битови отпадъци (сметище). Общата площ заета с отпадъци на площадката на депото е около 58.400 дка. Техническото решение за рекултивация на депото предвижда рекултивация на терена в границите на имота, отреден за сметище. В обхвата на възлаганите строителни работи следва да се изпълняват: Техническа рекултивация Биологична рекултивация За всяка от дейностите са предвидени комплекс от действия и мероприятия за изпълнение, подробно описани като последователност и обхват в приложените техническа спецификация и инвестиционен проект.
НЕ
ДА
Настоящата обществена поръчка ще се финансира със средства по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020г.“, с оглед на открита покана за подаване на проектни предложения и представено проектно предложение по процедура BG16M1OP002-2.010 - Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14.
НЕ
МОТИВИ за неразделянето: Предметът не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. Възложителят е преценил, че тъй като предметът на поръчката е един строеж по смисъла на издаденото Разрешение за строеж, то не би било целесъобразно разделянето на същата на обособени позиции, последното би се отразило на качеството и логическата взаимообвързаност на проектните работи. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е фактът, че дейностите по изпълнение на поръчката са систематично свързани, поради което обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции, тъй като това ще доведе до затруднения при изпълнение и отчитане на работите по обекта. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради следните причини: в обхвата на строежа са включени видове работи, взаимообвързани в общо функционално пространство. За качественото изпълнение на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. С изготвянето на общ инвестиционен проект, Възложителят се е стремил да постигне функционалност с оглед на бъдещата експлоатация, което е постижимо ако изпълнението се извършва от един изпълнител. Не на последно място, предвид обстоятелството, че проектът се финансира със средства от Европейския съюз, е необходимо да се следи за целесъобразното им разходване. Разделянето на поръчката на отделни обособени позиции ще доведе до затруднения в организирането на строителния процес и респективно в управлението и отчитането на проекта. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение или загуба на евросредства.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка, за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 3 049 627,02 лева (три милиона четиридесет и девет хиляди шестстотин двадесет и седем лева и две стотинки) без включен ДСС или 3 659 552,42 лева (три милиона шестстотин петдесет и девет хиляди петстотин петдесет и два лева и четиридесет и две стотинки) с включен ДДС. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
На основание чл.113 ал.2 от ЗОП, се предоставя настоящата обосновка: изискване на финансиращата програма е след изпълнение на техническата рекултивация от предмета на поръчката да се изпълни биологична рекултивация за срок от 5 (пет) години. Това обективно налага срока на възлаганата поръчка с настоящата процедура да бъде по-дълъг от определения в чл.113, ал.1 ЗОП. Описаното на практика представлява условие, което е свързано с естеството на възлаганата дейност, която не може да бъде изпълнена в по-кратък срок, поради което е допустимо отклонение от общо определения максимален срок за възлагане на договори за изпълнение на обществени поръчки. В конкретния случай е налице изискване на финансираща програма, което е императивно и не може да бъде избегнато, като следва да се приеме, че е достатъчно основание за възлагане на поръчка за общ срок на изпълнение по-дълъг от 5 години, поради което е обосновано приложението на чл.113 ал.2 от ЗОП. Специални условия за изпълнение на поръчката: Възложителят изисква от участниците да декларират, че офертите им са изготвени при спазване на задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околна среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната или в държавата, където трябва да се извърши строителството и които са приложими към строителството. Към настоящия момент поръчката се възлага при условията на чл.114 от ЗОП – при липса на осигурено финансиране, като договорът ще се сключи под отлагателно условие за изпълнение при условията на ЗОП. Общата, прогнозна стойност на настоящата обществена поръчка е 3 049 627,02 лв. без. ДДС, разпределени, както следва: 1. СМР - Техническа рекултивация - 2683 105,62 лв. 2. Непредвидени разходи за СМР – техническа рекултивация - 268 310,56 лв. 3. Биологична рекултивация - 98 210,83 лв. Уточнение: Така посочените стойности по отделни бюджетни пера представляват максималната стойност, която може да бъде заплатена от Възложителя. Участниците следва да съобразят посочените стойности за дейности в офертата си. Оферта, в която се съдържат стойности надвишаващи посочения бюджет на поръчката (общ и по отделни дейности) ще бъдат отстранени от участие в процедурата като несъответстващи на условията за изпълнение на поръчката, предварително обявени от Възложителя. Така посочената прогнозна стойност се явява максимална за Възложителя и представлява пределния финансов ресурс, който може да бъде изплатен по възложения договор. Оферта, в която се съдържат стойности надвишаващи посочения бюджет на поръчката ще бъдат отстранени от участие в процедурата като несъответстващи на условията за изпълнение на поръчката, предварително обявени от Възложителя. Техническата рекултивация и непредвидени разходи ще се финансират със средства по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020г.“, с оглед на открита покана за подаване на проектни предложения и подадено проектно предложение по процедура BG16M1OP002-2.010 - Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14. При неодобряване на финансиране от посочения източник, Възложителят може да търси и други източници на финансиране за настоящата поръчка. Биологичната рекултивация ще се финансира със собствени средства от бюджета на община Ветрино.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 ЗОП - 10 - дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация
20.03.2020 г.
VIII: Възложител
Пенка Жекова Йорданова
Зам. Кмет на община Ветрино, дл. лице по чл.7, ал.1 от ЗОП, упълномощено със Заповед №РД-129/05.04.2019г. и Заповед №РД-551/15.11.2019г.