01075-2020-0005
Технически редакции | ||
19.03.2020 10:07 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
19.03.2020 10:07 ч. : | 19/03/2020 09:58 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
19.03.2020 10:07 ч. : | 19/03/2020 09:58 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Сливен:
Решение за откриване на процедура
6. ВиК инженерство
І: Възложител
Секторен
BG342, Водоснабдяване и Канализация-Сливен ООД, бул. Шести септември № 27, За: Боряна Вълчева, България 8800, Сливен, Тел.: 044 623465, E-mail: viksliven@viksliven.com, Факс: 044 623413
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://vik.sliven.net.
Адрес на профила на купувача (URL): https://vik.sliven.net/pk/1-302556.
Водоснабдяване
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Открита процедура
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Упражняване на независим строителен надзор, оценка на съответствие и изпълнение на функциите на Инженер по смисъла на договорните условия по ФИДИК при реконструкция и изграждане на ВиК системи - мрежи и съоръжения на ВС/Агломерация Сливен“.
В изпълнение на услугата от настоящата обществена поръчка, Изпълнителят ще действа като: 1. Инженер по смисъла на Клауза 3 от ДОГОВОРНИ УСЛОВИЯ ЗА ТЕХНОЛОГИЧНО ОБОРУДВАНЕ И ПРОЕКТИРАНЕ – СТРОИТЕЛСТВО ЗА ЕЛЕКТРО И МАШИННО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СТРОИТЕЛНИ И ИНЖЕНЕРНИ ОБЕКТИ, ПРОЕКТИРАНИ ОТ ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Общи условия - Международна Федерация на Инженерите-Консултанти (FIDIC), както и съответните Специфични условия; 2. Технически контрол при проектирането, вкл. изготвяне на доклади за оценка на съответствието на инвестиционни проекти за обектите, описани в Техническото задание за обособената позиция; 3. Оценка на съответствието по част Конструктивна и по част Енергийна ефективност по смисъла на чл. 142, ал. 10 и ал. 11 от ЗУТ, където е приложимо; 4. Строителен надзор по смисъла на чл. 168 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/; 5. Координатор „безопасност и здраве” за етапа на инвестиционно проектиране и за етапа на строителство; за следните договори: „Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обект Реконструкция на довеждащи водопроводи за ВС „Сливен“, съгласно условията на ФИДИК Жълта книга“. „Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обект: Изграждане и реконструкция на водопроводната и канализационна мрежа и съпътстващите ги съоръжения в кв. Речица, Агломерация Сливен, съгласно условията на ФИДИК Жълта книга“ „Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обект: Изграждане на нови и реконструкция на съществуващи водопроводни и канализационни мрежи и съоръжения на гр. Сливен, вкл. водопроводи до и от ПСПВ и мерки за ефективност, съгласно условията на ФИДИК Жълта книга.“ Подробно описание на всички предвидени дейности се съдържа в приложеното към документацията техническо задание.
НЕ
ДА
Проект „Доизграждане и рехабилитация на ВиК инфраструктура в агломерации с население с над 10 000 екв. ж., попадащи в обхвата на от „Водоснабдяване и Канализация – Сливен“ ООД”, процедура BG161M1OP002-1.016 - Изграждане на ВиК инфраструктура, Приоритетна ос 1 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ АДБФП № Д-34-82/24.09.2019г.
НЕ
Поръчката не е разделена на обособени позиции, поради следните мотиви: Обществената поръчка обхваща упражняването на независим строителен надзор и изпълняване на функциите на Инженер по ФИДИК – жълта книга за три обекта, намиращи се на територията на Агломерация Сливен. Дейностите предмет на поръчката са сходни, като трите обекта на инженеринг ще се изпълняват паралелно по едно и също време, при идентичен подход и технология на изпълнение, което предполага проследяване и координиране на графиците за изпълнение, организацията на движението и други съпътстващи дейности. Извършването на същите, възложителят счита, че би било най-целесъобразно да се възложи на един изпълнител, доколкото евентуалното възлагане на трима отделни изпълнители, в рамките на отделни обособени позиции, би довело до затруднения за възложителя. Наличието на трима изпълнители би довело до затруднена комуникация и координация, както при упражняването на независим надзор и функциите на инженер по ФИДИК, така впоследствие и до координацията на отделните изпълнители по договорите за инженеринг. Възлагането на дейностите по настоящата обществена поръчка е в рамките на проект финансиран с европейски средства, като дейностите по проекта следва да бъдат изпълнени срочно и качествено, без забавяне във времето. Възложителят счита, че за качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор, който да има наблюдение над изпълнението на дейностите по инженеринг на трите обекта. В конкретния случай, инженеринга на обектите се възлагат при спазване на „Договорни условия за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя. Общи условия“ – Международна Федерация на Инженерите-Консултанти (FIDIC), 1-во изд., 1999 г. (нова жълта книга на ФИДИК), като съобразно същите, Инженерът, разполага с изключително големи правомощия относно проследяване, координиране, приемане на работата на изпълнителя. В този смисъл, за възложителя е изключително важно да има единен подход при изпълнението на функциите на Инженер, който от своя страна да доведе до навременното и срочно изпълнение на обектите, за които същият се изпълнява. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции, ще допринесе за улеснена комуникация между възложителя и бъдещия изпълнител, както и между строителите и изпълнителя на настоящата поръчка, което от своя страна ще доведе до максимална оперативност при изпълнението и най-ефикасно използване на времевия ресурс. Имайки предвид, че заложените критерии за подбор са в съответствие със законовите изисквания, считаме че неразделянето на поръчката на отделни позиции по никакъв начин не ограничава необосновано участието на стопански субекти и не дава необосновано предимство на определени лица. Допълнително, възлагането в рамките на един договор на функциите на Инженер по ФИДИК за няколко обекта е допустимо и с оглед на утвърдените по реда на чл. 231 от ЗОП стандартизирани образци на документи за възлагане на обществени поръчки за строителен надзор по FIDIC. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая възложителят приема, че разделянето на обществената поръчка на отделни обособени позиции не е целесъобразно.
НЕ
V: Мотиви
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
19.03.2020 г.
VIII: Възложител
инж. Севдалин Рашев Рашев
Управител