00137-2020-0003
Технически редакции | ||
16.03.2020 11:25 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
16.03.2020 11:20 ч. : | 16/03/2020 11:03 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
16.03.2020 11:20 ч. : | 16/03/2020 11:03 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Лясковец:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG321, Община Лясковец, пл. Възраждане № 1, За: Пенка Велкова, Даниела Маринова, България 5140, Лясковец, Тел.: 0619 22055, E-mail: obshtina@lyaskovets.net, Факс: 0619 22045
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.lyaskovets.net/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт, реконструкция, рехабилитация и ново строителство на улици, тротоари и съоръжения към тях в населените места и общински пътища на територията на Община Лясковец”
Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт, реконструкция, рехабилитация и ново строителство на улици, тротоари и съоръжения към тях в населените места и общински пътища на територията на Община Лясковец”. А. Дейностите, попадащи в обхвата на поръчката са следните: • Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари в гр. Лясковец, с. Джулюница, с. Козаревец, с. Добри дял, с. Драгижево и с. Мерданя; • Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на общинска пътна мрежа; • Реконструкция и рехабилитация на улици, тротоари и съоръжения към тях в квартали на град Лясковец. В обхвата на поръчката се включват строително-монтажните работи на улиците в населените места и общинската пътна мрежа на територията на община Лясковец през периода 2020 - 2022 г., както следва: • Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари в гр. Лясковец, с. Джулюница, с. Козаревец, с. Добри дял, с. Драгижево и с. Мерданя, включващ следните обекти: - гр. Лясковец – Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари; - с. Джулюница – Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари; - с. Козаревец – Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари; - с. Козаревец – Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари; - с. Добри дял – Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари; - с. Мерданя – Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на улици и тротоари. • Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт на общинска пътна мрежа, включващо следните пътища: - Път ІV- 40044 (VTR2180) Добри дял – граница с Община Златарица; - Път ІV-53002 (VTR2184) Драгижево - граница с Община Велико Търново; - Път ІV-51419 (VTR1014) Драгижево – Мерданя; - Път ІV-40923 (VTR1286) от път І – ІV до границата с Община Стражица; - Път ІV-40925 (VTR2287) гара Джулюница – граница с Община Стражица. • Реконструкция и рехабилитация на улици, тротоари и съоръжения към тях в квартали на град Лясковец. Целта на обществената поръчка е осигуряване на качествено и оптимално изпълнение на дейностите по превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт, реконструкция и рехабилитация на улици, тротоари и съоръжения към тях в гр. Лясковец, с. Джулюница, с. Козаревец, с. Добри дял, с. Мерданя и текущо поддържане и текущ ремонт на общинската пътна мрежа: път ІV- 40044 (VTR2180) Добри дял – граница с Община Златарица, път ІV-53002 (VTR2184) Драгижево – граница с Община Велико Търново, път ІV-51419 (VTR1014) Драгижево – Мерданя, път ІV-40923 (VTR1286) от път І – ІV до границата с Община Стражица, път ІV-40925 (VTR2287) гара Джулюница – граница с Община Стражица.
НЕ
НЕ
НЕ
Съобразно отговорността на възложителя за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки, в качеството си на такъв Кметът на Община Лясковец отчита необходимостта от провеждане на процедура по избор на изпълнител на обществената поръчка с предмет: „Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт, реконструкция, рехабилитация и ново строителство на улици, тротоари и съоръжения към тях в населените места и общински пътища на територията на Община Лясковец”. Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. В настоящият случай се касае за обществена поръчка за строителство по см. на чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно – изпълнение на строеж, като легалната дефиниция на „строеж” се съдържа в § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП – резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция, като самото определение за „строителни и монтажни работи” като работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват, се съдържа в § 5, т. 40 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е две години и не се цели едновременно възлагане за изпълнение на строителни дейности в различни населени места на територията на Община Лясковец, което да изисква необходимост от повече от един изпълнител. Работите ще се възлагат поетапно според осигуреното финансиране. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението от един основен строител, които е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху дейностите, включени в предмета на поръчката. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители би довело до затруднения в изпълнението им както за възложителя при осъществяването на ежедневен инвеститорски контрол върху изпълнението и осъществяването на финансов контрол при строителството, т.к. сходни дейности биха се извършвали при различни финансови условия, така и за изпълнителите при координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия, осъществяване на контрол, въвеждане на временна организация на движението и др. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда. Провеждането на избраният вид процедура - „публично състезание”, осигурява максимална публичност, защитава обществения интерес и едновременно с това има за цел да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Формалните изисквания, поставени в ЗОП и ППЗОП по отношение на избрания вид процедура - „публично състезание”, гарантират в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства, каквато несъмнено е една от водещите цели на при прилагането на ЗОП от страна на възложителя на обществената поръчка.
НЕ
V: Мотиви
Съобразно отговорността на възложителя за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки, в качеството си на такъв Кметът на Община Лясковец отчита необходимостта от провеждане на процедура по избор на изпълнител на обществената поръчка с предмет: „Превантивно и текущо поддържане, текущ ремонт, реконструкция, рехабилитация и ново строителство на улици, тротоари и съоръжения към тях в населените места и общински пътища на територията на Община Лясковец”. Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. В настоящият случай се касае за обществена поръчка за строителство по см. на чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно – изпълнение на строеж, като легалната дефиниция на „строеж” се съдържа в § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП – резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция, като самото определение за „строителни и монтажни работи” като работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват, се съдържа в § 5, т. 40 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Провеждането на избраният вид процедура - „публично състезание”, осигурява максимална публичност, защитава обществения интерес и едновременно с това има за цел да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Формалните изисквания, поставени в ЗОП и ППЗОП по отношение на избрания вид процедура - „публично състезание”, гарантират в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства, каквато несъмнено е една от водещите цели на при прилагането на ЗОП от страна на възложителя на обществената поръчка.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
16.03.2020 г.
VIII: Възложител
Д-р Ивелина Хараламбиева Гецова
Кмет на Община Лясковец