Версия за печат

00589-2020-0011

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 11 от дата 11.03.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, Пл. Св. Иван Рилски №1А, За: Ирена Георгиева; Лилия Пънтова, България 2300, Перник, Тел.: 076 684220, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 076 684273

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop-(sled-26.02.2020)/inzhenering-za-remont-na-trotoarna-nastilka-na-ul.-sofijsko-shose,-gr.-pernik/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Инженеринг за ремонт на тротоарна настилка на ул. "Софийско шосе", град Перник

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на поръчката е избор на изпълнител за „Инженеринг за ремонт на тротоарна настилка на ул. „Софийско шосе“, гр.Перник“. Настоящата обществена поръчка е с обект СТРОИТЕЛСТВО – проектиране и изпълнение на строеж, съгласно чл. 3, ал. 1, б. „б” от ЗОП. Предметът на настоящата обществена поръчка включва следните дейности: Дейност 1: Проектиране във фаза „Технически проект“ за обект „Инженеринг за ремонт на тротоарна настилка на ул. „Софийско шосе“, гр.Перник“. Проектът трябва да съдържат: част „Пътна- подмяна на съществуващи бордюри и тротоарна настилка”, част „Геодезия“, част „Временна организация на движението”, част „План за безопасност и здраве“, част „План за управление на строителните отпадъци“ (съгласно чл. 156 б ЗУТ) и част „КСС“. Изработване на Технически проект и дейности представляващи условие, следствие или допълнение към него: Изготвяне и съгласуване с експлоатационните дружества и администрации Технически проект, съгласно изискванията на Възложителя и действащите нормативни документи - при необходимост. Отстраняване за сметка на изпълнителя недостатъци в проекта, установени в хода на оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и технически контрол, съгласно ЗУТ, включително и по време на СМР. Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на СМР. Дейност 2: Изпълнение на строително - монтажни работи на строежа. Изпълнение на СМР съгл. изготвения от изпълнителя и утвърден от възложителя Технически проект, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга. Доставяне и влагане в строителството на съответстващи на проекта и техните спецификации строителни продукти. Произведени и/или доставени строителни детайли/елементи вложени в строежа. Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация. Отстраняване на недостатъци, установени при предаването на строежа и приемането му от възложителя /ако е приложимо/. Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация. Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през мин. гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, съгласно чл. 160 от ЗУТ. Дейност 3: Упражняване на авторски надзор по време на СМР: Извършване контрол и консултации на строителната площадка относно съответствие на СМР с одобрения инвестиционен проект; Провеждане на срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта и комисии за съставяне на протоколи за етапното приемане на СМР; Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи, при възникнала по време на строителството необходимост.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Мотивите за това решение са свързани с характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение дейности, които са взаимосвързани и са част от изпълнението на един общ обект, а именно: „Инженеринг за ремонт на тротоарна настилка на ул. „Софийско шосе“, гр.Перник“ и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Функционално предназначение на отделните дейности и техническо им изпълнение не позволява разделяне им в отделни обособени позиции, тъй като това би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. Провеждането на подобен вид поръчки с идентичен предмет е изрично предвидено в Закона за обществените поръчки като възможност за съвместяването и на проектирането и на строителството в една процедура. Дейностите, предмет на поръчката са взаимно свързани по своята същност и в обем, позволяващ изпълнението им от един изпълнител. Дейностите по строителството и съответно техническото предложение за изпълнението им са в пряка зависимост от проектирането и предвидените при изготвянето на техническия проект решения. При възлагане на обществената поръчка на един Изпълнител за изготвяне на проект и изпълнение на строителството, както и авторски надзор, проектното предложение което ще изпълни проектантския екип на Изпълнителя, ще бъде максимално съобразено с техническия му капацитет и ресурс необходим за изпълнението на поръчката в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе и до повишаване на качеството и завършването в срок на строителството. Предвид обстоятелството, че предвидените за изпълнение дейности – проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор, са систематично, икономически и технически неделими, евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни изпълнители би могло да доведе до различни начало и край на дейностите, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на обекта в експлоатация. С възлагането на настоящата обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на дейностите, включени в обхвата на обществената поръчка, в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите дейности. В настоящия случай, за възложителя не само не са налице предпоставки, налагащи разделянето на поръчката на обособени позиции, а противното би затруднило както възлагането, така и извършването на текущ и последващ контрол при изпълнението на договора в последствие, и е технически и икономически неоправдано. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до необосновано ограничаване на участието в нея, като същото няма да доведе до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 375000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

На основание чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП, във връзка с чл.20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, настоящата обществена поръчка се възлага чрез публично състезание по реда на чл. 178 - 181 от ЗОП и съгласно ППЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 375 000 лв. (триста седемдесет и пет хиляди лева) без ДДС или 450 000 лв.(четиристотин и петдесет хиляди лева) със ДДС. Предвид обстоятелството, че естеството на строителството позволява достатъчно точно да се определи техническата спецификация, за възложителя не са налице основания да прилага друг вид процедура, освен избраната, която в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства. Освен това, така ще се защити обществения интерес, като от една страна се постигат най-добри условия за възложителя, от друга ще се насърчи конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица. Процедурата за възлагане на обществената поръчка е основана на принципите на пропорционалност, публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, като дава възможности за участие на всички заинтересовани лица, отговарящи на изискванията на Възложителя.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Улица „Софийско шосе“ е основна пътна връзка на южната, западната и централна част на гр.Перник със Столицата и кв.Изток. Състоянието на уличния тротоар е в много лошо състояние. Участъка предвиден за ремонт е от ОТ 60-56-557- 181-246-492 до 1134 . Дължина на пътни бордюри около 3245м, площ тротоари около 6100м2.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

11.03.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Станислав Иванов Владимиров

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Перник