Версия за печат

00450-2020-0007

BG-Нови пазар:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 15 от дата 06.03.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000931575

BG333, Община Нови пазар, община Нови пазар, ул. Васил Левски №3, За: Боряна Кирякова, България 9900, Нови пазар, Тел.: 0537 23311, E-mail: npazar@icon.bg, Факс: 0537 95530

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.novipazar.acstre.com.

Адрес на профила на купувача (URL): https://novipazar.imeon.bg/frmAOP.aspx?hidemenu=y.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на обект „Основен ремонт на улици в с. Памукчии, Община Нови пазар““

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор на обект: „Основен ремонт на улици в с. Памукчии, Община Нови пазар“, включващ следните подобекти: Подобект: „Основен ремонт на ул. „Цар Асен“ /ОК0-47-99/“ с обща дължина 170 м; Подобект: „Основен ремонт на ул. „Хан Аспарух“ - участък от площада до ул. „Дунав“ с обща дължина 72 м; Подобект: „Основен ремонт на ул. „Никола Вапцаров“ в т.ч.: - участък от ул. „Шейново“ до край регулация“ с обща дължина 170 м; - участък от ул. „Хан Аспарух“ до ул. „Дунав“ с обща дължина 175 м; Подобект: „Основен ремонт на ул. „Раковски““ с обща дължина 320 м, в това число: ДЕЙНОСТ I. РАЗРАБОТВАНЕ НА ИНВЕСТИЦИОНЕН ПРОЕКТ: Проектирането на всеки един от подобектите ще се извърши еднофазно – „Технически проект“ в следните части: Част „Геодезия”; Част „Пътна“; Част: „Временна организация на движението по време на строителството”; Част „План за безопасност и здраве”; Част: „План за пожарна безопасност”; Част: „План за управление на строителните отпадъци“ ; Част: „Проектно-сметна документация; Техническият проект се предава в 5(пет) оригинални екземпляра на хартиен носител и 1 (едно) копие на електронен носител в пълен обем и съдържание, в pdf, dwg, word, xlsx или екв. формати. ДЕЙНОСТ II. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР: За Подобект: „Основен ремонт на ул. „Цар Асен“ /ОК0-47-99/“; Основно се предвижда изпълнението на: Строително-монтажни работи по изграждане на тротоар, по ул. „Цар Асен“; Строително-монтажни работи по полагане на уличната настилка (асфалтова), по ул. „Цар Асен“; Подобект: „Основен ремонт на ул. „Хан Аспарух“ - участък от площада до ул. „Дунав““; Основно се предвижда изпълнението на: Строително-монтажни работи по полагане на уличната настилка (асфалтова), по ул. „Хан Аспарух“; Подобект: „Основен ремонт на ул. „Никола Вапцаров““ в т.ч.: участък от ул. „Шейново“ до край регулация“; Основно се предвижда изпълнението на: Строително-монтажни работи по полагане на уличната настилка (асфалтова), по ул. „Никола Вапцаров“ от ул. „Шейново“ до край регулация“; участък от ул. „Хан Аспарух“ до ул. „Дунав“; Основно се предвижда изпълнението на: Строително-монтажни работи по полагане на уличната настилка (асфалтова), по ул. „Никола Вапцаров“ от ул. „Хан Аспарух“ до ул. „Дунав“; Подобект: „Основен ремонт на ул. „Раковски““; Основно се предвижда изпълнението на: Строително-монтажни работи по изграждане на тротоар, по улица „Раковски“; Строително-монтажни работи по полагане на уличната настилка (асфалтова), по улица „Раковски“; ДЕЙНОСТ III. УПРАЖНЯВАНЕ НА АВТОРСКИ НАДЗОР ПРИ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СМР: Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обектите ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) или оправомощени от тях правоспособни лица, съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Пълната информация относно обхвата, обема и изискванията към изпълнението на обществената поръчка, е подробно описана и регламентирана в утвърдена Техническа спецификация/Техническо задание за проектиране, неразделна част от документацията за обществена поръчка.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Критериите за подбор:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата поръчка е за инженеринг - т.е. проектирането и изпълнението на строителството се възлагат с един договор, на един изпълнител. Целта е да се осигури бързина при изпълнението на строителството, тъй като при инженеринга се спестява време като не се провеждат отделни процедури за избор на проектант и за избор на строител. В обхвата на изпълнение попадат части от уличната мрежа на с. Памукчии и евентуалната работа на повече от един изпълнител ще доведе до затруднение на пътното движение, разполагане на множество техника и цялостно комплициране на строително-ремонтния процес. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Изпълнението на подобни обекти неминуемо предполага затваряне за определени времеви периоди на някои улици и създаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един основен строител, които е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на всички улични участъци, включени в предмета на поръчката. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 647980 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка, за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 647 980. 00 лв. (шестстотин четиридесет и седем хиляди деветстотин и осемдесет лева) без вкл. ДДС. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Настоящата обществена поръчка ще се финансира със средства предоставени на община Нови пазар от централния бюджет за 2018 г., на основание чл.1, т. 55 от Постановление № 315 от 19.12.2018 г. на Министерски съвет за одобряване на допълнителни разходи/трансфери за 2018 г., средства предоставени на община Нови пазар от централния бюджет за 2019 г., на основание чл.1, ал.1, т. 121 от Постановление № 348 от 18.12.2019 г. на Министерски съвет за одобряване на допълнителни разходи/трансфери за 2019 г. и собствени бюджетни средства на Община Нови пазар за капиталови разходи.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията. На основание чл.197, ал.1, т. 4 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

06.03.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Георги Сашев Георгиев

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Нови пазар