Версия за печат

00044-2020-0010

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 27 от дата 04.03.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695089

BG411, Агенция Пътна инфраструктура, бул. Македония №3, За: Петя Парталова/ инж. Биляна Влаева/ инж. Ралица Попова, България 1606, София, Тел.: 02 9173219, E-mail: p.partalova@api.bg, Факс: 02 9522563

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.api.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/profil-na-kupuvacha-sled-30-dekemvri-2014.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: Проектиране, сторителство, поддръжка и ремонт на републиканските пътища


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Изработване на технически проект и изпълнение на част от мерките за смекчаване въздействието на трафика върху дивите животни и птици в Кресненското дефиле, посочени в Решение по ОВОС № 3-3/2017 г., чрез изграждане и модифициране на оградни и дефрагментационни съоръжения по път I-1 от км 380+300 до км 396+137 (част от дясното платно на АМ Струма лот 3.2) и повишаване на безопасността в участъка“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка включва изпълнение на следните дейности: 1 Дейност проектиране включва: 1. Изработване на Технически проект за изпълнение на част от мерките за смекчаване въздействието на трафика върху дивите животни и птици в Кресненското дефиле, посочени в Решение по ОВОС № 3-3/2017 г., чрез изграждане и модифициране на оградни и дефрагментационни съоръжения по път I-1 от км 380+300 до км 396+137 (част от дясното платно на АМ Струма лот 3.2) и повишаване на безопасността в участъка, в обем и съдържание, определени в Заданието за изработване на техническия проект (приложение към документацията). 2. Изпълнение на предвидените в офертата дейности за изработване на Техническия проект, съгласно Заданието за изработване на техническия проект, Техническата спецификация на АПИ от 2014 г. и другите приложими нормативни изисквания, както и необходимостта от извършване на такива, която е установена след сключване на договора, необходими за цялостното завършване на строежа. 3. Извършване на всички необходими съгласувания на Техническия проект с всички компетентни органи, експлоатационни дружества и администрации, чието разрешение, съдействие или становище е необходимо за изпълнението на предмета на обществената поръчка. 4. Изпълнение на задълженията като Проектант, включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство Закон за устройство на територията (ЗУТ), Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. 5. Отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или Консултанта, извършващ оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и Технически контрол по част „Конструктивна“ съгласно ЗУТ, включително и по време на извършване на строителството. 6. Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството. 7. В срок от 10 (десет) календарни дни от датата на провеждане на Експертен технико – икономически съвет (ЕТИС) - представяне за одобрение от Консултанта по договора на остойностена Количествена сметка към Техническия проект, като общата стойност на Количествено – стойностната сметка (КСС) не може да надвишава Цената за изпълнение на СМР, посочена в Ценовото предложение на участника, респективно Изпълнителя. КСС се остойностява съгласно оферираните единични цени, като за нови видове работи се формира цена на базата на ценообразуващите елементи, посочени в Ценовото предложение на Изпълнителя. По преценка на Консултанта, същият може да изиска към КСС представянето на анализ на отделни или на всички единични цени за новите видове работи, включени в нея. 8. В срок от 15 (петнадесет) календарни дни от датата на провеждане на ЕТИС – представяне на Консултанта за одобрение на Подробна програма за изпълнение на СМР. 2. Дейност строителство, съгласно одобрен технически проект включва: 1. Изпълнение на строително - монтажните работи (СМР), съгласно Договорните условия, техническите спецификации, изработения и утвърден от Възложителя Технически проект за строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга и КСС. 2. Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и Техническия проект строителни продукти. 3. Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа. 4. При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата – за временно строителство, за производствени полигони (бази)..прод в поле VII.1

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя. Провеждането на подобен вид поръчки с идентичен предмет е изрично предвидено в ЗОП, като възможност за съвместяването на проектирането и на строителството в една процедура. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнението на поръчките по обособените позиции, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строителството. Дейностите, предмет на поръчката, са взаимно свързани по своята същност и в обем, позволяващ изпълнението им от един изпълнител. Дейностите по строителството и съответно техническото предложение за изпълнението им са в пряка зависимост от проектирането и предвидените при изработването на техническия проект решения. Възлагането на обществената поръчка на един изпълнител за изработване на технически проект и изпълнение на строителството, ще бъде предпоставка, осигуряваща в максимална степен координацията при изработването на техническия проект и последващото изпълнение на строителните дейности в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе и до повишаване на качеството и завършването в срок на строителството. В настоящия случай за Възложителя не само не са налице предпоставки, налагащи разделянето на поръчката на обособени позиции, а противното би затруднило, както възлагането, така и извършването на текущ и последващ контрол при изпълнението на договора в последствие и е технически и икономически неоправдано. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до необосновано ограничаване на участието в нея, като същото няма да доведе до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 2440780 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

прод.от поле IV.3.......за нуждите на строителството, за складиране на материали и техника и други нужди, във връзка с изпълнение на строителството, установени с Плана за безопасност и здраве, само в случаите, когато същите са извън територията, върху която се изгражда строежа. 5. При необходимост извършване на работи по преместване и/или защита, при изпълнение на строителството, на подземни и надземни мрежи и съоръжения. 6. Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство. 7. Извършване на геодезическо замерване на теренната основа. 8. Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания. 9. Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по време на строителството. 10. Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация. 11. Извършване на геодезическо заснемане на строежа при спазване на изискванията на Наредба № 3 от 28.04.2005 г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. 12. Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя. 13. Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация. 14. Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през гаранционните срокове, определени с договора за възлагане на обществената поръчка. 15. Всички останали дейности, необходими за изпълнението на предмета на обществената поръчка и гаранционното поддържане на строежа.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т.1 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.03.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Георги Георгиев Терзийски

VIII.2) Длъжност

Председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"