00514-2020-0003
Технически редакции | ||
24.02.2020 16:15 ч. : | 24/02/2020 16:00 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
24.02.2020 16:15 ч. : | 24/02/2020 16:00 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-с. Минерални бани:
Решение за откриване на процедура
5. Хидроинженерство
І: Възложител
Публичен
BG422, Кмет на община Минерални бани - Мюмюн Али Искендер, бул. Васил Левски 3, За: Нуртин Сафет Сабри - заместник кмет на община Минерални бани, България 6343, с. Минерални бани, Тел.: 03722 2020, E-mail: mb_tenders@abv.bg, Факс: 03722 2260
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.mineralnibani.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://46.40.127.83:8080/ImeonWeb/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=0m0CPN74fuo%3d.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Пряко договаряне
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Изграждане на инфраструктура за предотвратяване на наводнения в с. Татарево, общ. Минерални бани, обл. Хасково – II етап – десен край на р. „Банска” с обща дължина 485,41 м.”
Предвижда се изграждане на инфраструктура – подпорна стена за предотвратяване на наводнения на жилищните територии по десния бряг на река „Банска”, в участъка от моста на реката в центъра на селото, до края на регулацията на населеното място, по посока на течението на реката, както и почистване на речното корито от дървесна растителност и наноси.
НЕ
НЕ
НЕ
Настоящата обществена поръчка не е разделена на обособени позиции поради нецелесъобразността на разделянето й – предмета на обществената поръчка обективно е неделим. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции обективно не е възможно с оглед вида и характера на работите, което подлежат на възлагане. Видовете дейности, подлежащи на изпълнение не могат да бъдат самостоятелен предмет на отделни обособени позиции. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
Община Минерални бани открива процедура пряко договаряне във връзка с възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства, невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 4 ЗОП, като обстоятелствата, обосноваващи наличието на неотложност, не се дължат на възложителя. На 07.02.2020 г. общинската комисия за обследване проводимостта на речните легла в регулационните граници на населените места в община Минерални бани е представила извънреден доклад за състоянието на река „Банска”, преминаваща през урбанизираната територия на с. Татарево. Към настоящия момент е укрепен частично левият бряг на реката след моста. При обилни валежи и бързо снеготопене реката повишава нивото си, излиза от коритото в посока на неукрепената си дясна част и наводнява имоти (къщи и стопански постройки) в регулационните граници на селото. Нанася материални щети на общинската инфраструктура, къщи и частни имоти. При предишни разливи е разрушена и улица от уличната мрежа на с. Татарево, настилката е компрометирана и отнесена от придошлата река. Прогресиращата ерозия застрашава водопроводната и канализационната мрежа на селото и шахтите, намиращи се в непосредствена близост до брега. За възстановяване на разрушените съоръжения и предотвратяване на евентуални бъдещи щети при разлив на реката е необходимо укрепване на част от бреговете на река „Банска” в с. Татарево, изграждане на защитна масивна подпорна стена за укрепване на десния бряг на реката и възстановяване на компрометираната настилка на улицата. Общинската комисия е съставила извънредния доклад във връзка с падналите краткотрайни по време, но интензивни като количества валежи, в периода 04.02 – 06.02.2020 г. в района на с. Татарево. Комисията е направила извънреден оглед на състоянието на река „Банска”, преминаваща през урбанизираната територия на с. Татарево, община Минерални бани и е установила, че наносни отлагания, израснали дървета, храсти и клони са заели голяма част от речното русло на реката и пречат на свободното оттичане при по-големи водни количества. След падналите интензивни валежи в периода 04.02. – 06.02.2020 г. в района на реката тя е повишила нивото си и е излязла от коритото в посока на неукрепената си дясна част. В разливната част са попаднали път от общинската инфраструктура, имоти, стопански постройки и къщи. В залетия участък попада и помпената станция за питейни води на с. Татарево. Наблюдава се засилена ерозия на десния речен бряг, в резултат на която е налице сериозна опасност от скъсване на водопровода, както и от пропадане и разместване на канализационните тръби. Това създава предпоставки да бъдат нарушени целостта и херметичността на системите, да се получат течове и да последват значителни вреди в резултат от смесването на питейно – битовите с битово – фекалните води, което ще застраши пряко здравето на обитателите на прилежащите имоти. Освен това нерегламентираното изтичане на битово – фекалните води в речното корито ще доведе до труднопоправими екологични щети. С оглед преодоляване на констатираните обстоятелства и предвид опасността от възникване на ситуации, застрашаващи живота и здравето на местното население и екологичното равновесие в района, комисията препоръчва незабавно да бъдат извършени неотложни брегоукрепителни и ремонтни дейности, по корекция и почистване на речното корито на р. „Банска” в с. Татарево, община Минерални бани и изграждане на защитна масивна подпорна стена за укрепване на десния бряг на реката. През годините са правени многократни констатации и предписания от междуведомствена комисия към област Хасково, а от страна на община Минерални бани в периода 2012-2020 г. са предприемани множество действия. На територията на община Минерални бани река „Банска” преминава през регулационните граници на две от населените места – с. Сусам и с. Татарево. През годините високите води са създавали критични ситуации, което прави реката опасна за живеещите в двете села. Продължава в Раздел VII.I
1. АТЛАС БИЛД ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, ЕИК 205663275 2. ИНТЕРХОЛД ЕООД, ЕИК 202357469
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
За да бъдат предотвратени бъдещи наводнения е необходимо да бъде изпълнен и II-ри етап от изграждането на инфраструктура по десния край на река „Банска”, представляващ предмет на настоящото възлагане. Във връзка с горното, считам, че е налице възникнала необходимост от неотложно възлагане поради изключителни обстоятелства и невъзможност за спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и 4 ЗОП. Възникналите обстоятелства отговарят на дефиницията „изключителни обстоятелства” съгласно § 2, т. 17 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, а именно обстоятелства, които непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, живеещи в с. Татарево, община Минерални бани. Съгласно изготвения проект и представената КСС, прогнозната стойност на обществената поръчка, съгласно чл. 21, ал. 2 ЗОП за изпълнение на СМР на обект „Изграждане на инфраструктура за предотвратяване на наводнения в с. Татарево, общ. Минерални бани, обл. Хасково – II етап – десен край на р. „Банска” с обща дължина 485,41 м.”, е в размер на 1 170 953,08 лв. без ДДС. При така посочената прогнозна стойност и на основание чл. 20, ал. 2, т. 1 ЗОП вр. чл. 21, ал. 16, т. 1, предложение първо ЗОП, следва да бъде избран изпълнител чрез провеждане на обществена поръчка – публично състезание, съгласно чл. 18, ал. 1, т. 12 ЗОП. Не е възможно спазване на сроковете по чл. 178, ал. 2 и ал. 4 ЗОП, предвид описаните по-горе констатации в доклада на общинската комисия за обследване проводимостта на речните легла в регулационните граници на населените места на община Минерални бани. От друга страна подготовката на документацията, организирането и провеждането на публично състезание по ЗОП е дълъг и сложен процес, който в най-добрия случая би отнел 3 месеца при условие, че нито едно от решенията на възложителя не бъде обжалвано пред КЗК и ВАС. А дори този минимален срок е време, с което не разполагаме с оглед предстоящия пролетен сезон с предвидените валежи и съответно увеличение на нивото на реката.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
На основание чл. 197, ал. 1, т. 5 ЗОП жалби могат да бъдат подавани в 10-дневен срок от публикуване на настоящото решение за провеждане на процедура на договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 ЗОП.
24.02.2020 г.
VIII: Възложител
Мюмюн Али Искендер
Кмет на община Минерални бани