Версия за печат

00784-2020-0001

BG-Рила:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

34. Археология


Решение номер 1 от дата 03.02.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000261598

BG415, Община Рила, Община Рила, пл. Възраждане № 1, За: Елена Панчева - Юрисконсулт ОП, България 2630, Рила, Тел.: 0887 848439, E-mail: rilamunicipality@gmail.com, Факс: 0705 29911

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://www.grad-rila.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://grad-rila.nit.bg/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Реставрация, експониране на Църква Свети Архангел Михаил - гр. Рила, Община Рила”

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът касае изпълнение на консервационно-реставрационни работи и строително-монтажни работи на Църква Свети Архангел Михаил - гр. Рила и допълнителни инфраструктура-СМР извън имота за осигуряване на паркоместа за достъп до обекта, осветление извън имота, видеонаблюдение, рампа и ограда. За изпълнение на предвидените дейности е изготвен и одобрен Работен проект, в който е предвидено етапно изграждане в два етапа: Етап-Средновековна църква и Етап-Възрожденска църква, съвременна постройка и парк. Първия етап е изпълнен по предходен проект финансиран по Програмата за трансгранично сътрудничество- ИНТЕРРЕГ-ИПП България-Македония (2014-2020). След реализирането на проекта средновековната част на църквата е с нов покрив и купол, реставрирани са 50 кв.м средновековна и 35 кв.м възрожденска живопис. Храмът е включен в Регистъра на Министерство на културата на недвижими културни ценности от национално значение, а високата художествена стойност на обекта е в реставрираната средновековна живопис. Забележка: Към настоящия документ е приложена Техническа спецификация.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Възложителят обявява настоящата обществена поръчка, като потенциален бенефициент/краен получател по проект, с комбинирано финансиране, предоставено по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-6.002 „РАЗВИТИЕ НА ТУРИСТИЧЕСКИ АТРАКЦИИ” на Приоритетна ос 6: „Регионален туризъм“ на Оперативната програма „Региони в растеж” 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и финансови инструменти, като в рамките на същия ще се финансират и дейностите по настоящата поръчка. Към момента на откриване на процедурата за възлагане на обществената поръчка не е осигурено финансирането за нейното изпълнение. В тази връзка на основание чл. 114 от ЗОП, договорът с избрания изпълнител ще бъде сключен, съответно неговото изпълнение ще бъде възложено под отлагателно условие, което е обвързано с осигуряването на финансиране от страна на Възложителя. В този случай всяка от страните може да поиска прекратяване на договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му, като страните не си дължат обезщетение за вреди или пропуснати ползи една на друга.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности по обекти първа категория по смисъла на чл.2, ал.12 от Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и чл. 137, ал. 1, т. 1, б. „м“ от ЗУТ „недвижими културни ценности с категория "световно значение" и "национално значение", както и сгради в границите и охранителните зони на археологическите резервати извън урбанизирани територии;“. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности, а и поставя под риск от увреждане самия археологически обект. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строително-монтажни и консервационно-реставрационните работи на подобектите в антична и средновековна църква “Свети Архангел Михаил”- гр. Рила, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни и консервационно-реставрационните работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение или такова увреждащо обекта от национално значение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на архитектурния обект, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Това неразделяне не води до нарушаване на принципите на ЗОП, както и не би довело до необосновано предимство или необосновано ограничаване на участието на стопански субекти в обществената поръчка. Допълнително, разделянето на дейностите по строително-монтажни и консервационно-реставрационните работи на подобектите, включените в предмета на поръчката, би могло да доведе до различни стилистично изпълнителски решения, което е недопустимо, с оглед цялостния облик на археологическия резерват.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1307799.5 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят обявява настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка на основание чл. 178, ал. 1 от ЗОП, във връзка с чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП (Публично състезание). Изборът на изпълнител чрез провеждането на процедура по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП е обусловен от прогнозната стойност на поръчката 1 307 799,50 лева без ДДС, която попада в рамките на стойностите по чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП. Избраната процедура в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства, защитава обществения интерес и едновременно с това се насърчава конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9356113, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

03.02.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Георги Давидков Кабзималски

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Рила