Версия за печат

00589-2020-0001

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 2 от дата 21.01.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, пл. Св. Иван Рилски №1А, За: инж. Мирослав Стоицев, България 2300, Перник, Тел.: 076 684220, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 076 684273

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop-2019.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на обект: „Реконструкция и основен ремонт на градска пречиствателна станция за питейна вода/ГПСПВ/ с пясъчни филтри“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнението на поръчката включва:а). Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на проект, съгласно изискванията на Възложителя, посочени в техническа спецификация и изискванията на действащите към момента нормативни документи б). Извършване на всички съгласувания с експлоатационните дружества и администрации, чието разрешение, съдействие или становище е необходимо за изпълнението на предмета на обществената поръчка; в). Изпълнение на задълженията си като проектант, по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство (Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ, включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството на обекта; г). Отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или Консултанта, включително и по време на извършване на строителството; д). Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството; е). Строителните работи се изпълняват съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; ж). Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и проекта строителни продукти; з). Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа; и). При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата; й). Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; к). Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; л). Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация; м). Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя; н). Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; о). Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, определени с Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ; п) Всички останали Дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и Гаранционното поддържане на Строежа. Неизчерпателно изброени са следните основни видове дейности включени в предмета на обществената поръчка: Ламелен утаител с вграден смесител, камера за флокулация и флотация - съществуващ, реконструиран, ремонт на филтърен корпус 969 ш2 - Усилване, саниране на конструкция, довършителни работи и инсталации, ремонт на реагентно стопанство, реагентопроводи, преливник Томсънов профил. Подходящ материал INOX304. Количество 28 броя с дължина 10м., изграждане на SСАDА система за управление на ПСПВ, полагане на покривна изолация административна сграда и филтърен корпус, реконструиране на досегашната командна зала в ново лабораторно помещение, отговарящо на изискванията на производителя на доставеното лабораторното оборудване, инсталация за следене, аларма, събиране и обезвреждане на аварийно изпуснат хлор- газ, ремонт на входната разпределителна шахта.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на две обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, ще се стигне до забавяне на строителството, което ще се отрази на спешността от изпълнение на строителните работи, предвид важността на аварийният ремонт и обществения интерес, респективно до забавяне въвеждане в експлоатация на обекта.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 2632223 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Със заповед № 1951/21.12.2019г., допълнена със заповед № 1974/23.12.2019г. на кмета на община Перник на основание чл. 44 ал.1 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 48 ал. 1, ал.2 и ал.3, чл. 49 ал. 1 във вр. с чл.51, ал.1 от Закона за защита при бедствия, и протокол № 2/21.12.2019 г. и Протокол № 3/23.12.2019г. на Щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствие е обявено бедствено положение на територията на община Перник за срок от 7 дни, считано от 9.30 часа на 21.12.2019г.Със заповед № 1979/27.12.2019г. на кмета на община Перник на основание чл. 44 ал.1 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 48 ал. 1, ал.2 и ал.3 , чл. 49 ал. 1, чл.51, ал.2 от Закона за защита при бедствия и Протокол № 5/27.12.2019 г. на Щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствие е удължен срокът, за който е обявено бедствено положение на територията на община Перник, с 30 /тридесет/ дни, считано от 28.12.2019г., от 9.30 часа.Бедственото положение е обявено поради опасност от бедствие-суша съгласно чл.2, ал.1 във вр.с § 1, т.1 и т. 3 от Допълнителните разпоредби на Закона за защита при бедствия, което съгласно чл.48, ал.3, т.2 и т.3 от Закона за защита при бедствия има опасност да доведе до увреждане на здравето на хората и на икономиката в община Перник. Бедственото положение на територията на община Перник е обявено поради критично малкия обем на водата в язовир Студена, който е основен водоизточник за цялостното водоснабдяване на град Перник и съседни населени места в община Перник. На 18.11.2019г. е въведен режим на водоподаването в община Перник, като на 21.12.2019г./ датата, от която е обявено бедственото положение на територията на община Перник/ обемът на водата в язовир Студена е едва 3 974 000 кубически метра. Независимо от въведения режим на водоподаване, е налице тенденция към постоянно намаляване на обема на водата в язовир Студена и настъпване на изключително сериозен риск от достигане до мъртвия му обем.Поради критично малкия обем на язовир „Студена” водата, която в момента се черпи за водоснабдяване на населението, е значително по-замътнена в сравнение с водата при нормален воден обем в язовира. По тази причина в момента водата не може да бъде пречиствана с необходимото качество, поради което е необходимо неотложно да се възложат и изпълнят СМР, предмет на поръчката.Тази спешност произтича и от достигането до мъртвия обем на язовира. Според разчети за нивото на язовир Студена при настоящия водоприток се предполага достигане до мъртвия му обем още в периода:м.02-м.03. 2020г.Качествата на водата в мъртвия обем са влошени по показател мътност FNU, близки до 30, поради което при достигане до мъртвия обем водата няма да може пречиствана и да се доставя на населението и при сега въведения режим на водоподаване.При спешно изпълнение на дейностите, предмет на поръчката, ще се осигури пречистване на вода 200-300 l/s. Това ще позволи да се прилага сега въведения режим на водоподаване, като се подава вода всеки ден за няколко часа.Поради критично ниското ниво на язовир „Студена”, което постоянно намалява към достигане до мъртвия обем, въведеният режим на водоподаване в община Перник ще продължи още дълго. СМР, предмет на поръчката, ще се изпълнят в срок до 120 дни от възлагането на поръчката, с което ще се даде възможност да продължи да се подава вода на населението при режим на водоподаване-всеки ден, за по няколко часа. При възлагане на поръчката по реда на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП спешно ще започне изпълнението на дейностите, предмет на поръчката, с което ще се предотврати и риска от допълнително влошаване на санитарно-хигиенните условия в община Перник и създаване на опасност за здравето на хората.Ако поръчката се възложи чрез друга процедура по ЗОП, няма да е възможно неотложно да се изпълнят дейности, предмет на поръчката. С оглед на предвидения в ЗОП ред за обявяване и провеждане на друга процедура,вкл.обжалване на актове на възложителя и влизането им в сила, ако бъдат спазени срокове.... Продължава в раздел VII

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл. 65, ал. 1 от ППЗОП няма да се прилагат разпоредбите на чл. 64, ал. 2 и ал. 3 от ППЗОП и покана за участие в процедурата на договаряне няма да се изпраща. На основание чл.79, ал.1, т. 4 от ЗОП, ще се сключи договор с „МОНТАЖИ“ ЕАД, ЕИК 831629999 със седалище и адрес на управление: гр. София п.к. 1797 район р-н Изгрев ул. "Лъчезар Станчев" №9. Съгласно чл. 65, ал. 2 от ППЗОП договорът ще бъде сключен след влизане в сила на настоящото решение за откриване на процедурата. При подписване на договора, изпълнителят следва да изпълни изискванията на чл. 65, ал. 2 от ППЗОП, като представи документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП и декларация за липса на обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Необходимостта от неотложно възлагане на поръчката е в резултат на критично малкия обем на язовир Студена, който е изключителна държавна собственост.Съгласно нормативната база водовземането от язовир Студена се контролира от Министерство на околната среда и водите.Управлението на водите в Република България се осъществява на национално и басейново ниво. Басейновото управление се осъществява от басейнови дирекции. Принципът на бесейновото управление се основава на естественото разположение на вододелите между водосборните области на една или няколко основни реки на територията на Р. България. Язовир Студена е разположен в долината на река Струма. Изграден е в периода 1953-1955 година основно с цел регулиране на водите на река Струма и притоците й река Мътница и река Кладница. За водосборните области на реките Места, Струма и Доспат басейновото управление се осъществява от Басейнова дирекция „ Западнобеломорски район”, чиято дейност се контролира от Министерство на околната среда и водите.Стопанисването на язовир Студена, водовземането от язовир Студена, басейновото управление, координацията и контролът на тези дейности са извън правомощията на кмета на Община, Перник. С оглед на гореизложеното и съгласно разпоредбата на чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП са налице „изключителни обстоятелства“, които по своята същност налагат провеждането на процедури по цитираната разпоредба. Съгласно § 2, т. 17 от ДР на ЗОП, „изключителни“ са обстоятелства, предизвикани от непредвидими за възложителя събития, като природно бедствие, авария или катастрофа, както и други, които увреждат, непосредствено застрашават или могат да доведат до последващо възникване на опасност за живота или здравето на хората, за околната среда, за обществения ред, за националната сигурност, за отбраната на страната или могат съществено да затруднят или да нарушат нормалното изпълнение на нормативноустановени дейности на възложителя. само чрез ГПСПВ с пясъчни филтри, но при драстичното намаляване на водния обем на язовира е необходимо спешно да се изпълнят СМР, предмет на поръчката, за да може да се осигури пречистване на водата и при достигане до мъртвия обем на язовира. Тази спешност нямаше да е налице, ако беше поддържан нормален воден обем на язовир „Студена” и не беше достигнато това критично ниско състояние на водния му обем.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.01.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Станислав Иванов Владимиров

VIII.2) Длъжност

Кмета на община Перник