Версия за печат

00589-2020-0003

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 3 от дата 21.01.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, пл. Св. Иван Рилски №1А, За: инж. Мирослав Стоицев, България 2300, Перник, Тел.: 076 684220, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 076 684273

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop-2019.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на обект „Авариен ремонт на градска пречиствателната станция за питейни води (ГПСПВ) с АКХ филтри и аварийна връзка между съществуващ утаител на ГПСПВ с АКХ филтри и разпределителна шахта на вход на ПСПВ Перник“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнението на поръчката включва:а). Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на проект, съгласно изискванията на Възложителя, посочени в техническа спецификация и изискванията на действащите към момента нормативни документи б). Извършване на всички съгласувания с експлоатационните дружества и администрации, чието разрешение, съдействие или становище е необходимо за изпълнението на предмета на обществената поръчка; в). Изпълнение на задълженията си като проектант, по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство (Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ, включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството на обекта; г). Отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или Консултанта, включително и по време на извършване на строителството; д). Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството; е). Строителните работи се изпълняват съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; ж). Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и проекта строителни продукти; з). Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа; и). При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата; й). Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; к). Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; л). Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация; м). Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя; н). Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; о). Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, определени с Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ; п) Всички останали Дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и Гаранционното поддържане на Строежа.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на две обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, ще се стигне до забавяне на строителството, което ще се отрази на спешността от изпълнение на строителните работи, предвид важността на аварийният ремонт и обществения интерес, респективно до забавяне въвеждане в експлоатация на обекта.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1429132 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Със заповед № 1951/21.12.2019г., допълнена със заповед № 1974/23.12.2019г. на кмета на община Перник на основание чл. 44 ал.1 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 48 ал. 1, ал.2 и ал.3, чл. 49 ал. 1 във вр. с чл.51, ал.1 от Закона за защита при бедствия, и протокол № 2/21.12.2019 г. и Протокол № 3/23.12.2019г. на Щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствие е обявено бедствено положение на територията на общ. Перник за срок от 7 дни, считано от 9.30 часа на 21.12.2019г. Със з-д № 1979/27.12.2019г. на кмета на общ. Перник на основание чл. 44 ал.1 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 48 ал. 1, ал.2 и ал.3 , чл. 49 ал. 1, чл.51, ал.2 от Закона за защита при бедствия и Протокол № 5/27.12.2019 г. на Щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствие е удължен срокът , за който е обявено бедствено положение на територията на общ. Перник, с 30 /тридесет/ дни, считано от 28.12.2019г., от 9.30 часа.Бедственото положение е обявено поради опасност от бедствие-суша съгласно чл.2, ал.1 във вр.с § 1, т.1 и т. 3 от ДР на Закона за защита при бедствия /ЗЗБ/ , което съгласно чл.48, ал.3, т.2 и т.3 от ЗЗБ има опасност да доведе до увреждане на здравето на хората и на икономиката в общ. Перник.Бедственото положение на територията на общ. Перник е обявено поради критично малкия обем на водата в яз.Студена, който е основен водоизточник за цялостното водоснабдяване на гр.Перник и съседни населени места в общ. Перник. Към настоящия момент обемът на водата в яз.Студена е в пъти по-малко от полезния му обем с тенденция към постоянно намаляване. На 18.11.2019г. е въведен режим на водоподаването в общ. Перник, като на 21.12.2019г./ датата, от която е обявено бедственото положение на територията на общ.Перник/ обемът на водата в яз. Студена е едва 3 974 000 кубически метра, като е налице тенденция към постоянно намаляване на водния обем и настъпване на изключително сериозен риск от достигане до мъртвия му обем. Допълнително за това са и неблагоприятните атмосферни условия за водоприток в яз. Студена през настоящия есенно-зимен сезон, през който до момента не се регистрират обичайните валежи за този период. Поради изключително малкия обем на водата в яз. Студена вече проявяващ се проблем е със замътняването на водата, като през м.12.2019г. в Перник са регистрирани и няколко случаи на лица, заразени от бактерията ешерихия коли. В случай, че се достигне до мъртвия обем на яз. Студена, се очаква да възникнат и допълнителни проблеми, свързани с прекомерно замътняване на водата, с нейния физико-химическия състав- поява на високи концентрации на манган и желязо, наличието на по-големи количества фитопланктон, с което се поставя в изключителен риск възможността да се водоснабдява населението в общ.Перник с вода, годна за питейни и за битови цели. Качествата на водата в мъртвия обем са влошени по показател мътност FNU, близки до 30, поради което с извършване на спешни неотложни ремонтни дейности по въвеждане в експлоатацията на ГПСПВ с АКХ филтри, ще се осигури пречистване на водни количества за режимното водоподаване. За преодоляване на бедственото положение вследствие сушата, освен въведеният режим на водоподаването в общ.Перник, вече са приложени и се прилагат редица мерки, посочени в Аварийния план за реагиране за преодоляване на водната криза и последиците от нея, приет на заседание на кризисен щаб с протокол № 4/24.12.2019г., в заповед № 1951/21.12.2019г., заповед № 1974/23.12.2019г. и заповед № 1979/27.12.2019г. на кмета на общ.Перник. Наред с тях обаче е необходимо да се предприемат и много спешни действия за ефек. Пречист. на суровата вода от язовира, вкл. и от мъртвия му обем, преди подаването й на населението.ПСПВ, Перник е собственост на община Перник. На площадката на ПСПВ, Перник са изградени две преч.станции ГПСПВ с АКХ филтри и ГПСПВ с пясъчни филтри. ГПСПВ с АКХ филтри е била проектирана, изградена и пусната в експл.през 1954г.. продължава в Раздел VII Допълнителна информация

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл. 65, ал. 1 от ППЗОП няма да се прилагат разпоредбите на чл. 64, ал. 2 и ал. 3 от ППЗОП и покана за участие в процедурата на договаряне няма да се изпраща. На основание чл.79, ал.1, т. 4 от ЗОП, ще се сключи договор с „МОНТАЖИ“ ЕАД, ЕИК 831629999 със седалище и адрес на управление: гр. София п.к. 1797 район р-н Изгрев ул. "Лъчезар Станчев" №9. Съгласно чл. 65, ал. 2 от ППЗОП договорът ще бъде сключен след влизане в сила на настоящото решение за откриване на процедурата. При подписване на договора, изпълнителят следва да изпълни изискванията на чл. 65, ал. 2 от ППЗОП, като представи документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП и декларация за липса на обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Проектната й мощност е 340 л/сек. Оперативният й капацитет е 240 l/s. Тази ПСПВ е била в експлоатация до м. април 2007г.В периода м. 11.2007г.–м. 2.2008г. за кратко отново е била пусната в експлоатация, като след това не е ф-ла.Преч. на водата е продължило да се извършва само от ГПСПВ с пясъчни филтри. ГПСПВ с пясъчни филтри е в експл.от 1976г.Проектният й капацитет е 525 l/s., като до бедственото положение чрез нея е било възможно ефек. да се пречиства суровата вода от яз. и да се подава на населението в общ.Перник с необходимото качество за питейно-битови цели. Поради критично малкия обем на яз. „Студена” водата, която в момента се черпи за водоснабдяване на населението, е значително по-замътнена в сравнение с водата при нормален воден обем в яз. По тази причина в момента водата не може да бъде пречиствана с необходимото качество само чрез ГПСПВ с пясъчни филтри, а е необходимо да се пусне спешно в експл.и ГПСПВ с АКХ филтри и да се изгради помпено съоръжение-връзка между двете ГПСПВ.Тази спешност произтича и от достигането до мъртвия обем на яз..Според разчети за нивото на яз. Студена при настоящия водоприток се предполага достигане до мъртвия му обем още в периода:м.02-м.03. 2020г.При достигане до мъртвия му обем ще трябва да се въведе режим на водоподаване, при който вода да се подава през 3 дни за по няколко часа, с което в още по-голяма степен ще се влошат хигиенно-битовите условия и значително се увеличава риска за здравето на хората.При спешно изпълнение на дейностите, предмет на поръчката, ще се осигури пречистване на вода 200-300 l/s.Това ще позволи да се прилага сега въведения режим на водоподаване, като всеки ден да се подава вода на населението за няколко часа.Това изисква неотложно да се извърши ремонт на ГПСПВ с АКХ филтри и да се изгради помпено съоръжение- връзка между ГПСПВ с АКХ филтри и ГПСПВ с пясъчни филтри, за да може едновременно чрез двете ГПСПВ да се пречиства суровата вода, която в момента се черпи от яз., така и при достигане до мъртвия му обем.Съществуващата потенциална опасност за здравето на населението от бедствие- суша, критично малкият обем на яз.Студена с тенденция към намаляване и достигане до мъртвия му обем, необходимостта от предприемане на много спешни действия, в резултат на които да се осигури възможност за пречистване на водата, вкл. от мъртвия обем на язовира,представляват изключителни обстоятелства, които налагат неотложното възлагане на поръчката.Предвидените в ЗОП срокове, дори съкратените за друга процедура, не могат да бъдат спазени, тъй като е необходимо спешно да започне изпълнението на СМР, предмет на поръчката. СМР, предмет на поръчката, ще се изпълнят до 120 дни от възлагането на поръчката, с което ще се даде възможност да продължи да се подава вода на населението при режим на водоподаване- всеки ден, за по няколко часа. При възлагане на поръчката по реда на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП спешно ще започне изпълнението на дейностите, предмет на поръчката, с което ще се предотврати и рискът от допълнително влошаване на санитарно-хигиенните условия в общ.Перник и от създаване на опасност за здравето на хората. Ако поръчката се възложи чрез друга процедура по ЗОП, няма да е възможно неотложно да се изпълнят дейности, предмет на поръчката.С оглед на предвидения в ЗОП ред за обявяване и провеждане на друга процедура, вкл.обжалване на актове на възложителя и влизането им в сила, ако бъдат спазени сроковете, вкл. и съкратените за друга процедура, няма да бъде възможно спешно да започне изпълнението на поръчката, а както е посочено по-горе, това е крайно наложително за опазване на здравето на хората. Необходимостта от неотложно възлагане на поръчката е в резултат на критично малкия обем на яз.Студена, който е изключителна държавна собственост. Стопанисването, водовземането от яз. Студена, басейновото управление, координацията и контролът на тези дейности са извън правомощията на кмета на Община, Перник.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.01.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Станислав Иванов Владимиров

VIII.2) Длъжност

Кмета на община Перник