Версия за печат

00589-2020-0002

BG-Перник:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 1 от дата 21.01.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000386751

BG414, Община Перник, пл. Св. Иван Рилски №1А, За: инж. Мирослав Стоицев, България 2300, Перник, Тел.: 076 684220, E-mail: poop@pernik.bg, Факс: 076 684273

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://pernik.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop-2019.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на обект: „Реконструкция на главен клон II от водоснабдителната мрежа в община Перник“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнението на поръчката включва:а). Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на проект, съгласно изискванията на Възложителя, посочени в техническа спецификация и изискванията на действащите към момента нормативни документи б). Извършване на всички съгласувания с експлоатационните дружества и администрации, чието разрешение, съдействие или становище е необходимо за изпълнението на предмета на обществената поръчка; в). Изпълнение на задълженията си като проектант, по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство (Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ, включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството на обекта; г). Отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или Консултанта, включително и по време на извършване на строителството; д). Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството; е). Строителните работи се изпълняват съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга; ж). Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и проекта строителни продукти; з). Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа; и). При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата; й). Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство; к). Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; л). Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация; м). Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя; н). Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; о). Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, определени с Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ; п) Всички останали Дейности, които са необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и Гаранционното поддържане на Строежа. Неизчерпателно изброени са следните основни видове дейности включени в предмета на обществената поръчка: Изкопни работи в тежко земни почви, подравняване дъното на изкопа, полагане на пясъчна подложка, полагане на чугунени тръби ф800 мм, обратно засипване с пясък, обратно засипване със земни почви, полагане и трамбоване на скална маса, хоризонтално безизкопно преминаване под Гл.път I-6, ЖП линия София Кюстендил, възстановяване на връхна настилка, включване във водопроводната мрежа на кв.Изток.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на две обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, ще се стигне до забавяне на строителството, което ще се отрази на спешността от изпълнение на строителните работи, предвид важността на аварийният ремонт и обществения интерес, респективно до забавяне въвеждане в експлоатация на обекта.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3047301 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Със заповед № 1951/21.12.2019г., допълнена със заповед № 1974/23.12.2019г. на кмета на община Перник на основание чл. 44 ал.1 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 48 ал. 1, ал.2 и ал.3 , чл. 49 ал. 1 във вр. с чл.51, ал.1 от Закона за защита при бедствия, и протокол № 2/21.12.2019 г. и Протокол № 3/23.12.2019г. на Щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствие е обявено бедствено положение на територията на община Перник за срок от 7 дни, считано от 9.30 часа на 21.12.2019г. Със заповед № 1979/27.12.2019г. на кмета на община Перник на основание чл. 44 ал.1 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 48 ал. 1, ал.2 и ал.3 , чл. 49 ал. 1, чл.51, ал.2 от Закона за защита при бедствия и Протокол № 5/27.12.2019 г. на Щаба за изпълнение на Общинския план за защита при бедствие е удължен срокът , за който е обявено бедствено положение на територията на община Перник, с 30 /тридесет/ дни, считано от 28.12.2019г., от 9.30 часа. Бедственото положение е обявено поради опасност от бедствие-суша съгласно чл.2, ал.1 във вр.с § 1, т.1 и т. 3 от Допълнителните разпоредби на Закона за защита при бедствия , което съгласно чл.48, ал.3, т.2 и т.3 от Закона за защита при бедствия има опасност да доведе до увреждане на здравето на хората и на икономиката в община Перник. Бедственото положение на територията на община Перник е обявено поради критично малкия обем на водата в язовир Студена, който е основен водоизточник за цялостното водоснабдяване на град Перник и съседни населени места в община Перник. Към настоящия момент обемът на водата в язовир Студена е в пъти по-малко от полезния му обем с тенденция към постоянно намаляване. На 18.11.2019г. е въведен режим на водоподаването в община Перник, като на 21.12.2019г./ датата, от която е обявено бедственото положение на територията на община Перник/обемът на водата в язовир Студена е едва 3 974 000 кубически метра, като е налице тенденция към постоянно намаляване на водния обем и достигане до мъртвия му обем.Допълнително вероятността са и неблагоприятните атмосферни условия за водоприток в язовир Студена през настоящия есенно-зимен сезон, през който до момента не се регистрират обичайните валежи за този период.В резултат на въведения режим на водоподаване се проявяват постоянно много аварии по водопроводната мрежа, като от честото пускане и спиране на водата на много места тръбите се пукат, при което, освен че се регистрират много големи водозагуби, се създава и изключителна опасност за здравето на населението. В резултат на тези аварии на много места се получава засмукване във водопроводната мрежа на подпочвени замърсени води / най-често канализационни/, какъвто случаи вече са установени в кв. Проучване и кв. Църква. Този риск е потенциален и за останалите квартали и части в гр. Перник, което може да доведе до изключително влошаване на санитарно-хигиенните условия и поставяне в риск здравето на хората.Вече са регистрирани случаи на лица с инфекция от бактерия ешерихия коли. Също така в резултат на проявилите се аварии в някои квартали на Перник водоподаване не се може да осигури за по няколко дни. Проблемите със значителното увеличение на авариите след въведения режим на водоподаване са особено значими при Главен клон II от водоснабдителната мрежа в община Перник. Този клон се намира в района на „Стомана”, където дълги години се е осъществявало металургично производство, в резултат на което върху водоснабдителната мрежа влияе и процес на електрокорозията от натрупани примеси в почвата от дългогодишното металургично производство. Във водоснабдителната мрежа към Главен клон II съществува много сериозен потенциален риск при аварии да се смеси водата от водопроводната/водоснабдителната мрежа с отпадни/ канализационни води.Тези обстоятелства изискват много спешно да започне изпълнението на дейностите, предмет на поръчката, за да се предотврати и възникване на опасност за здравето на хората...... Продължава в раздел VII

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

На основание чл. 65, ал. 1 от ППЗОП няма да се прилагат разпоредбите на чл. 64, ал. 2 и ал. 3 от ППЗОП и покана за участие в процедурата на договаряне няма да се изпраща. На основание чл.79, ал.1, т. 4 от ЗОП, ще се сключи договор с „МОНТАЖИ“ ЕАД, ЕИК 831629999 със седалище и адрес на управление: гр. София п.к. 1797 район р-н Изгрев ул. "Лъчезар Станчев" №9. Съгласно чл. 65, ал. 2 от ППЗОП договорът ще бъде сключен след влизане в сила на настоящото решение за откриване на процедурата. При подписване на договора, изпълнителят следва да изпълни изискванията на чл. 65, ал. 2 от ППЗОП, като представи документите по чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП и декларация за липса на обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 7 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

За преодоляване на бедственото положение вследствие сушата, освен въведеният режим на водоподаването в община Перник, вече са приложени и се прилагат редица мерки, посочени в Аварийния план за реагиране за преодоляване на водната криза и последиците от нея, приет на заседание на кризисен щаб с протокол № 4/24.12.2019г., в заповед № 1951/21.12.2019г., заповед № 1974/23.12.2019г. и заповед № 1979/27.12.2019г. на кмета на община Перник.Наред с тях обаче е необходимо да се предприемат и много спешни действия за реконструкция на Главен клон II от водоснабдителната мрежа в община Перник. Предвидените в ЗОП срокове, дори съкратените за друга процедура, не могат да бъдат спазени, тъй като е необходимо в неотложен порядък да започнат дейностите, предмет на поръчката.Дейностите по реконструкцията , предмет на поръчката, ще се изпълнят до 80 дни от възлагане на поръчката.При възлагане на поръчката по реда на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП неотложно ще се извърши реконструкцията,предмет на поръчката, за да се предотврати риска по водоснабдителната мрежа към този клон да настъпят посочените по-горе крайно неблагоприятни последици. Ако поръчката се възложи чрез друга процедура по ЗОП, няма да е възможно неотложно да се изпълнят дейности. Необходимостта от неотложно възлагане на поръчката е в резултат на критично малкия обем на язовир Студена, който е изключителна държавна собственост. Водовземането от язовир Студена се контролира от Министерство на околната среда и водите. За водосборните области на река Струма басейновото управление се осъществява от Басейнова дирекция „Западнобеломорски район”, чиято дейност се контролира от Министерство на околната среда и водите.Стопанисването на язовир Студена, водовземането от язовир Студена, басейновото управление, координацията и контролът на тези дейности са извън правомощията на кмета на Община, Перник.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

21.01.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Станислав Иванов Владимиров

VIII.2) Длъжност

Кмета на община Перник