00137-2020-0001
Технически редакции | ||
21.01.2020 17:01 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
21.01.2020 16:59 ч. : | 21/01/2020 15:58 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
21.01.2020 16:59 ч. : | 21/01/2020 15:58 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Лясковец:
Решение за откриване на процедура
-- Извън списъка
І: Възложител
Публичен
BG321, Община Лясковец, пл. Възраждане № 1, За: Пенка Велкова, Даниела Маринова, България 5140, Лясковец, Тел.: 0619 22055, E-mail: obshtina@lyaskovets.net, Факс: 0619 22045
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.lyaskovets.net/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водостоци в община Лясковец”
Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водостоци в община Лясковец” с включени следните обособени позиции: - Обособена позиция 1: „Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водосток над дере в Промишлена зона „Честово“ на гр. Лясковец, ул. „Максим Райкович“ между о.т. 757-771” и - Обособена позиция 2: „Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водосток над дере с. Добри дял на ул. „Славяни“ между о.т. 298-136“. Всеки участник може да подаде оферта за една или за двете обособени позиции. Не се допуска подаването на варианти на офертата.
НЕ
НЕ
ДА
НЕ
V: Мотиви
Съобразно отговорността на възложителя за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки, в качеството си на такъв Кметът на Община Лясковец отчита необходимостта от провеждане на процедура по избор на изпълнител на обществената поръчка с предмет: „Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водостоци в община Лясковец”. В предмета на обществената поръчка са включени следните две обособени позиции: - Обособена позиция 1: „Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водосток над дере в Промишлена зона „Честово“ на гр. Лясковец, ул. „Максим Райкович“ между о.т. 757-771” и - Обособена позиция 2: „Аварийно-възстановителни, строителни и монтажни работи на водосток над дере с. Добри дял на ул. „Славяни“ между о.т. 298-136“, което разделяне на обособени позиции е в съответствие с приложимата правна уредба. Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. В настоящият случай се касае за обществена поръчка за строителство по см. на чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно – изпълнение на строеж, като легалната дефиниция на „строеж” се съдържа в § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП – резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция, като самото определение за „строителни и монтажни работи” като работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват, се съдържа в § 5, т. 40 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Включените в предмета на настоящата обществена поръчка дейности по двете обособени позиции са финансирани с Постановление на Министерски съвет № 284 от 15.11.2019 г. за одобряване на допълнителни разходи/трансфери от резерва по чл. 1, ал. 2, раздел II, т. 5.1. от Закона за държавния бюджет на Република България за 2019 г. за непредвидени и/или неотложни разходи за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия. Разделянето на поръчката на две обособени позиции е обусловено от наличието на два отделни строежа по см. на § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП, които се намират на територията на Община Лясковец – в гр. Лясковец и в с. Добри дял и доколкото същите са разположени на значително разстояние помежду им, се явява обосновано и целесъобразно разделянето им в отделни обособени позиции. Тълкуването на приложимите разпоредби на ЗОП налага извода, че в рамките на оперативната самостоятелност на възложителя е преценката дали предмета на поръчката следва и може да се раздели в обособени позиции и дали участниците могат да подават оферти за една, няколко или всички обособени позиции, като право на заинтересованите лица в случая е да преценят своите възможности и интереси. Така посредством разделянето на предмета на поръчката на обособени позиции е осигурено по-широко участие на потенциални участници в съответствие с принципите, заложени в чл. 2 от ЗОП, т.к. е избегнато обединяването в един предмет на обекти, които са самостоятелни по своето естество. С оглед наличието на две обособените позиции в предмета на обществената поръчка, всеки участник може да подаде оферта за една или за двете обособени позиции, като не се допуска подаването на варианти на офертата. Това е продиктувано от една страна от спецификата на поръчката, а от друга – от принципите, заложени в чл. 2 от ЗОП – равнопоставеност и свободна конкуренция, което е в съответствие и с механизмите за стимулиране на конкуренцията, предвидени в европейското и българското законодателство, с които се цели улесняване достъпа на малки и средни предприятия до обществени поръчки. Продължава в Раздел VII. 1
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
При наличието на обособени позиции в предмета на поръчката и съобразно изискванията на чл. 21, ал. 4 и ал. 5 от ЗОП, когато обществената поръчка включва няколко обособени позиции, всяка от които е предмет на договор, стойността на поръчката е равна на сбора от стойностите на всички позиции и реда на възлагане на обществена поръчка е нейната обща стойност и осигуреният финансов ресурс за заплащане. В конкретния случай, осигуреният финансов ресурс на възложителя за изпълнение на дейностите – предмет на настоящата поръчка, попада в стойностните прагове на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП. С оглед изискванията на чл. 21 от ЗОП, то определяща за реда на възлагане на обществена поръчка е актуалната към датата на откриването й прогнозна стойност и максимално допустимият финансов ресурс за заплащане. В конкретния случай, с оглед максималния финансов ресурс на възложителя за изпълнение на дейностите, обектът на настоящата поръчка попада в стойностните прагове на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, поради което възложителят обявява процедура „публично състезание”. От друга страна, мотивът за избора на вида процедура се обосновава от факта, че поради естеството на конкретната обществена поръчка, в т.ч. възможността достатъчно точно да се определят техническите спецификации, не са налице условията за провеждане на ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне, състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне – без обявление или пряко, и безспорно са налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по реда, предвиден в ЗОП за процедура, при която всички заинтересовани лица могат да подадат оферта, като съобразно чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП избраният вид процедура е по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП – „публично състезание”, при която процедура всички заинтересовани лица могат да подадат оферта. Провеждането на избраният вид процедура - „публично състезание”, осигурява максимална публичност, защитава обществения интерес и едновременно с това има за цел да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Формалните изисквания, поставени в ЗОП и ППЗОП по отношение на избрания вид процедура - „публично състезание”, гарантират в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства, каквато несъмнено е една от водещите цели на при прилагането на ЗОП от страна на възложителя на обществената поръчка.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
21.01.2020 г.
VIII: Възложител
Д-р Ивелина Хараламбиева Гецова
Кмет на Община Лясковец