01146-2020-0001
Технически редакции | ||
16.01.2020 16:40 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
16.01.2020 16:19 ч. : | 16/01/2020 16:14 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
16.01.2020 16:19 ч. : | 16/01/2020 16:14 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG411, Институт по обща и неорганична химия - БАН, ул. Акад. Георги Бончев, бл. 11, За: проф. Пламен Стефанов, България 1113, София, Тел.: 02 9792560, E-mail: pstefanov@cemct.eu, Факс: 02 8705024
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.igic.bas.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://sop.bg/igicbas-579/proceduri-20-1-zop/a1-0005888.html.
Публичноправна организация
Друг: Научни изследвания
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Открита процедура
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Проектиране, извършване на строително-монтажни работи и авторски надзор на обект: „Реконструкция на Блок 29 – самостоятелна сграда, собственост на БАН, кампус „Гео Милев“ по проект „Национален център по мехатроника и чисти технологии“
Предметът на обществената поръчка включва изпълнението на следните дейности по проектиране и строителство на обекта: • Провеждане на всички административни и градоустройствени процедури преди започване на проектирането и осигуряване на всички необходими допълнителни (извън предоставените в рамките на процедурата за възлагане на обществена поръчка) изходни данни за проектирането, в т.ч. официални съгласувателни писма, разрешителни, предписания, становища, преценяване на необходимостта от ОВОС, указания от компетентните органи, експлоатационни предприятия и инстанции; • Изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ по всички необходими части, съгласно изходните данни за проектиране, предписанията получени от лицата по т. 1, техническите спецификации и заданието на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и при спазване на изискванията на нормативната уредба в Република България, в т.ч. Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; • Провеждане на административна процедура по одобряване на инвестиционния проект от компетентния орган и съгласуване на проектната документация от всички необходими инстанции, отстраняване на констатирани грешки и пропуски по време на проектирането и получаване на разрешение за строеж; • Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и всякакви други съпътстващи и свързани дейности, необходими за изпълнение на строителството на обекта, в съответствие с нормативните изисквания, Разрешението за строеж и одобрения инвестиционен технически проект; • Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на инвестиционния проект строителни продукти; • Извършване на необходимите проби; • Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивната документация на Строежа; • Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на Строежа и въвеждането му в експлоатация; • Отстраняване на проявени дефекти през гаранционните срокове, определени с договора за възлагане на обществената поръчка в съответствие с офертата; • Извършване на авторски надзор по ЗУТ. В предмета на поръчката е включено проектиране и строителство на Център за върхови постижения (лабораторен комплекс). Обектът е Първа група, Четвърта категория, по смисъла на чл. 5, ал. 6 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, издаден от Камарата на строителите в България. Пълният обхват на дейностите, които трябва да се извършат са посочени в Техническата спецификация, неразделна част от настоящата документация.
НЕ
ДА
Проект BG05M2OP001-1.001-0008 „Национален център по мехатроника и чисти технологии“, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
НЕ
Обществената поръчка обхваща проектиране и изпълнение на строителство на един обект. В тази връзка на основание чл. 46, ал. 1 от ЗОП е направена преценка от възложителя, че предметът на настоящата обществена поръчка няма да бъде разделян на обособени позиции. Като основен мотив за така взетото решение може да се изтъкне обстоятелството, че за качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. В случая е налице невъзможност за разделяне на дейностите по обособени позиции и едновременната им реализация от няколко изпълнители, без това да е свързано със значителни затруднения за възложителя и гражданите в близост до обекта. Наличието на двама или трима отделни изпълнители на дейностите, включени в предмета на поръчката би довело до затруднения при изпълнението на обекта и евентуален конфликт между тях с оглед ограничения периметър на строителната площадка и спазване на предвижданията им за начин и срок за изпълнение на всеки етап. Също така за изпълнението на строителния обект са необходими големи количества строителни материали, чиито транспорт, съхранение, складиране и доставяне на строителната площадка би било затруднено при наличието на повече от един изпълнител. От друга страна неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции ще допринесе за улеснена комуникация с бъдещия изпълнител на проектирането и строителството, максимална оперативност при изпълнението и най-ефикасно използване на времевия ресурс. Имайки предвид, че критериите за подбор не са прекомерно завишени, считаме че неразделянето на поръчката на отделни позиции по никакъв начин не ограничава необосновано участието на стопански субекти и не дава необосновано предимство на определени лица. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че включване на посочените по-горе строителни подобекти в отделни обособени позиции не е целесъобразно.
НЕ
V: Мотиви
Изборът на изпълнител чрез провеждането на процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП е обусловен от обстоятелството, че същата в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства, защитава обществения интерес и едновременно с това се насърчава конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица. При провеждането на процедурата ще бъдат прилагани принципите на Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС) и по-специално тези за свободно движение на стоки, свобода на установяване и свобода на предоставяне на услуги и взаимно признаване, както и с произтичащите от тях принципи на: 1. равнопоставеност и недопускане на дискриминация; 2. свободна конкуренция; 3. пропорционалност; 4. публичност и прозрачност.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал.1, т.1 от ЗОП, решението подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок, считано от изтичане на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП.
16.01.2020 г.
VIII: Възложител
Проф. д-р Пламен Кирилов Стефанов
Директор