Версия за печат

00874-2019-0011

BG-с.Ветрино:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

59. Екология


Решение номер РД-627 от дата 27.12.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000093458

BG331, Община Ветрино, ул. Г.С.Раковски № 24, За: Мария Пенчева - главен специалист в отдел МИРЕП, България 9220, с.Ветрино, Тел.: 0888 409942, E-mail: oppo_vetrino@abv.bg, Факс: 05161 2139

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.vetrino.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vetrino.bg/orders.php.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Избор на изпълнител на обект: „Рекултивация на депо за ТБО в поземлен имот 10865.86.30, м.Пътеките, село Ветрино, област Варна“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е рекултивация на депо за твърди битови отпадъци. Площадката на депото е разположено в периферията на с. Ветрино - югозпадно до регулацията на населеното място. От север граничи с път 1-2 Русе-Варна. Разположено е в имот с кад. № 10865.86.30, област Варна, община Ветрино, с. Ветрино, м. ПЪТЕКИТЕ, вид собств. Общинска публична, вид територия Земеделска, НТП Депо за битови отпадъци (сметище). Общата площ заета с отпадъци на площадката на депото е около 58.400 дка. Техническото решение за рекултивация на депото предвижда рекултивация на терена в границите на имота, отреден за сметище. В обхвата на възлаганите строителни работи следва да се изпълняват: Техническа рекултивация Биологична рекултивация За всяка от дейностите са предвидени комплекс от действия и мероприятия за изпълнение, подробно описани като последователност и обхват в приложените техническа спецификация и инвестиционен проект.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Настоящата обществена поръчка ще се финансира със средства по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020г.“, с оглед на открита покана за подаване на проектни предложения и представено проектно предложение по процедура BG16M1OP002-2.010 - Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

МОТИВИ за неразделянето: Предметът не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. Възложителят е преценил, че тъй като предметът на поръчката е един строеж по смисъла на издаденото Разрешение за строеж, то не би било целесъобразно разделянето на същата на обособени позиции, последното би се отразило на качеството и логическата взаимообвързаност на проектните работи. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е фактът, че дейностите по изпълнение на поръчката са систематично свързани, поради което обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции, тъй като това ще доведе до затруднения при изпълнение и отчитане на работите по обекта. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради следните причини: в обхвата на строежа са включени видове работи, взаимообвързани в общо функционално пространство. За качественото изпълнение на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. С изготвянето на общ инвестиционен проект, Възложителят се е стремил да постигне функционалност с оглед на бъдещата експлоатация, което е постижимо ако изпълнението се извършва от един изпълнител. Не на последно място, предвид обстоятелството, че проектът се финансира със средства от Европейския съюз, е необходимо да се следи за целесъобразното им разходване. Разделянето на поръчката на отделни обособени позиции ще доведе до затруднения в организирането на строителния процес и респективно в управлението и отчитането на проекта. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение или загуба на евросредства.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 4805511.72 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка, за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 4 805 511,72 лева (четири милиона осемстотин и пет хиляди и петстотин и единадесет лева и седемдесет и две стотинки) без включен ДСС или 5 766 614,06 лева (пет милиона седемстотин шестдесети шест хиляди и шестстотин и четиринадесет лева и шест стотинки) с включен ДДС. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

На основание чл.113 ал.2 от ЗОП, се предоставя настоящата обосновка: изискване на финансиращата програма е след изпълнение на техническата рекултивация от предмета на поръчката да се изпълни биологична рекултивация за срок от 5 (пет) години. Това обективно налага срока на възлаганата поръчка с настоящата процедура да бъде по-дълъг от определения в чл.113, ал.1 ЗОП. Описаното на практика представлява условие, което е свързано с естеството на възлаганата дейност, която не може да бъде изпълнена в по-кратък срок, поради което е допустимо отклонение от общо определения максимален срок за възлагане на договори за изпълнение на обществени поръчки. В конкретния случай е налице изискване на финансираща програма, което е императивно и не може да бъде избегнато, като следва да се приеме, че е достатъчно основание за възлагане на поръчка за общ срок на изпълнение по-дълъг от 5 години, поради което е обосновано приложението на чл.113 ал.2 от ЗОП. Специални условия за изпълнение на поръчката: Възложителят изисква от участниците да декларират, че офертите им са изготвени при спазване на задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околна среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната или в държавата, където трябва да се извърши строителството и които са приложими към строителството. Към настоящия момент поръчката се възлага при условията на чл.114 от ЗОП – при липса на осигурено финансиране, като договорът ще се сключи под отлагателно условие за изпълнение при условията на ЗОП. Общата, прогнозна стойност на настоящата обществена поръчка е 4 805 511,72 лв. без. ДДС, разпределени, както следва: 1. СМР - Техническа рекултивация - 4 288 446,61 лв. 2. Непредвидени разходи за СМР – техническа рекултивация - 428 844,66 лв. 3. Биологична рекултивация - 88 220,45 лв. Уточнение: Така посочените стойности по отделни бюджетни пера представляват максималната стойност, която може да бъде заплатена от Възложителя. Участниците следва да съобразят посочените стойности за дейности в офертата си. Оферта, в която се съдържат стойности надвишаващи посочения бюджет на поръчката (общ и по отделни дейности) ще бъдат отстранени от участие в процедурата като несъответстващи на условията за изпълнение на поръчката, предварително обявени от Възложителя. Така посочената прогнозна стойност се явява максимална за Възложителя и представлява пределния финансов ресурс, който може да бъде изплатен по възложения договор. Оферта, в която се съдържат стойности надвишаващи посочения бюджет на поръчката ще бъдат отстранени от участие в процедурата като несъответстващи на условията за изпълнение на поръчката, предварително обявени от Възложителя. Техническата рекултивация и непредвидени разходи ще се финансират със средства по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020г.“, с оглед на открита покана за подаване на проектни предложения и подадено проектно предложение по процедура BG16M1OP002-2.010 - Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14. При неодобряване на финансиране от посочения източник, Възложителят може да търси и други източници на финансиране за настоящата поръчка. Биологичната рекултивация ще се финансира със собствени средства от бюджета на община Ветрино.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 ЗОП - 10 - дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

27.12.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Пенка Жекова Йорданова

VIII.2) Длъжност

Зам. Кмет на община Ветрино, дл. лице по чл.7, ал.1 от ЗОП, упълномощено със Заповед №РД-129/05.04.2019г. и Заповед №РД-551/15.11.2019г.