Версия за печат

00369-2019-0018

BG-Луковит:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 494 от дата 17.12.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000291602

BG315, Община Луковит, ул. Възраждане № 73, За: гл. експерт ППОП А.Цветанова, България 5770, Луковит, Тел.: 0697 52464, E-mail: lukovit@lukovit.bg, Факс: 0697 52014

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.op.lukovit.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://op.lukovit.bg/vsichki-obshtestveni-porachki/251-.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на улична мрежа, тротоари, съоръжение и принадлежностите към тях на улица „Симов дол“ и улица „Кирил и Методий“ в гр. Луковит, Община Луковит“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

„Реконструкция на улична мрежа, тротоари, съоръженията и принадлежностите към тях по улица "Кирил и Методий", както следва от ул. "Възраждане" до ул. "Гео Милев" - 77 м.л. и от ОК 342 (ул. “Гео Милев“) до ОК 540 (ул. “Петко Д. Петков“) - 737 м.л., общо 814 л.м или 9289 кв. м асфалтова настилка и 4251 кв.м тротоари. А). Проектния участък от улица „Кирил и Методий“ започва от кръстовището с улица „Възраждане“, част от път І-3 Бяла- Ботевград, при км. 139 + 431 и завършва при ОК 342, кръстовището с ул. „Гео Милев“, дължината на пътната отсечка е 77 м. Б). Реконструкция на уличната мрежа на ул. "Кирил и Методий", гр. Луковит с участък: от ОК 342 (ул. “Гео Милев“) до ОК 540 (ул. “Петко Д. Петков“) - 737 м.л.. Обекта представлява съществуваща улица с ширина на пътното платно в различните участъци от 7 м. до 12 м. и частично изградени тротоари от двете му страни 2,50 м. - 3 м. и Ремонт ул. “Симов дол“ участък: km 0+060.00 - km 0+775.00 (от ОК 14 до ОК 156, ул. "Съединение") - 715 м.л или 61 081 м2 и тротоари 3 398 м2.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Договор за финансово подпомагане № BG06RDNP00I-7.001-01 от 09.05.2019 година, сключен между ДФЗ – Разплащателна агенция и Община Луковит по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г., съфинансирана от държавния бюджет на Република България и Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони по процедура № BG06RDNP00I-7.001 – улици.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане с настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително – монтажни работи, предвидени в инвестиционния проект, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един общ проект - „Реконструкция и рехабилитация на общински пътища на територията на община Луковит” и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Безспорно взаимообвързани са също така и отделните подобекти, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции и би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването, както на отделните подобекти, така и на цялостния обект на строителство. Не без значение, в сравнение с гореизложените аргументи е и обстоятелството, че обществената поръчка е одобрена от финансиращата изпълнението институция - Държавен фонд „Земеделие“, в качеството му на Управляващ орган на Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г. именно с така структурирания предметен обхват. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета за двата обекта са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за улична мрежа, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1070788 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП, публичните възложителите прилагат процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 от ЗОП, когато обществените поръчки за строителство имат прогнозна стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв.. Предвид обстоятелствтото, че общата прогнозна стойност на поръчката е 1 070 788.17 лева (един милион седемдесет хиляди седемстотин осемдесет и осем лева и седемнадесет стотинки) без ДДС, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП реда за провеждане на публично състезание. От друга страна, мотивът за избор на вида процедура се обосновава от факта, че естеството на поръчката позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации и не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне – с обявление или без обявление и безспорно са налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по реда, предвиден в Закона за провеждане на публично състезание. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по реда на посочения вид процедура, целта на която, от друга страна, е да защити общественият интерес, посредством осъществяване на контрол върху разходването на средства от държавния бюджет и едновременно с това да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участие в процедурата. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура - публично състезание гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства по проектите, каквато несъмнено е една от водещите цели на Община Луковит, в качеството й на Възложител на обществената поръчка.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба се подава в 10-дневен срок от изтичане срока по чл.179- срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация съгласно чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

18.12.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Иван Димитров Грънчаров

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Луковит