Версия за печат

00171-2019-0008

BG-БОЖУРИЩЕ:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер РД-422 от дата 10.12.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000776071

BG412, ОБЩИНА БОЖУРИЩЕ, БУЛ. ЕВРОПА 85, За: Цветелина Кирилова Димитрова, България 2227, БОЖУРИЩЕ, Тел.: 02 9932913, E-mail: bojurob@mail.bg, Факс: 02 9933104

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.bozhurishte.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://bozhurishte.nit.bg/publichno-sstezanie/20191210-ps-05-izplnenie-na-smr-na-obekt-%E2%80%9Erekonstrukcziya-i-rexabilitacziya-na-bul.-%E2%80%9Eevropa%E2%80%9C,-gr.-bozhurishhe-(uchastk-km-0182.23.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Изпълнение на СМР на обект „Реконструкция и рехабилитация на бул. „Европа“, гр. Божурище (участък км 0+182.23 - км 1+800.22)“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

В обхвата на обществената поръчка се включват дейностите: Реконструкция и рехабилитация на бул. „Европа“: Разваляне и възстановяване на съществуващи улични настилки в т.ч.: - земни работи; - асфалтови работи; - пътни работи; - организация на движението Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи тротоари: Изграждане на нови и/или Разваляне и възстановяване на съществуващи тротоари, както следва: - земни работи; - асфалтови работи; - пътни работи; - организация на движението Третираният участък от улицата започва на 180 м след ж.п. линията при завод „Шенкер България“ при км 0+182,23, и завършва при ул. „Бор“ на около 200 м след центъра на града. Дължината му е около 1618 м.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Обществената поръчка се финансира по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г., подмярка 7.2 "Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура", като е сключен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG06RDNP001-7.001-0126-C01/17.05.2019 г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на настоящата поръчка се характеризира със самостоятелна техническа и икономическа идентичност и представлява самостоятелен строеж по смисъла на § 2, т. 51 от ЗОП. Видовете СМР на обекта са напълно идентични, изискващи единен подход и технология на изпълнение в рамките на проектните предписания. Обществената поръчка се финансира по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г.,подмярка 7.2"Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура", като е сключен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG06RDNP001-7.001-0126-C01/17.05.2019 г. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции и избор на повече от един изпълнител, обуславя водене на по-сложна отчетност, по-голям обем първични документи, което е предпоставка за риск от допускане на грешки при отчитането на проекта пред ДФЗ- РА, което от своя страна води до налагане на финансови корекции. Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности по участък от уличната мрежа на територията на община Божурище. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Изпълнението на подобни обекти неминуемо предполага затваряне за определени времеви периоди на някои улици и създаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един основен строител, който е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на уличните участъци, включени в предмета на поръчката. По този начин, чрез комплексно извършване на СМР от един изпълнител, ще се постигне по-ниска крайна стойност на обекта, по-бързо и качествено изпълнение и се гарантира оптимален резултат между предлагани цена и качество на изпълнение. С оглед специфичния характер на възлаганите дейности (дискомфорт на местното население), както и големия брой от възможни подходи на изпълнение, може да се направи обосновано предположение, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически, поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители, и между всеки от тях и възложителя, както и с останалите участници (консултанти по строителен и авторски надзор). Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би било крайно нецелесъобразно и би причинило значително забавяне и затруднения за възложителя при изпълнение на предмета на договора. Това крие сериозни рискове от забавяне реализацията на проекта. Възлагането на поръчката, без тя да бъде разделяна на обособени позиции, гарантира постигане на оптимален резултат.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1055414.66 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Определяща за реда за възлагане на обществена поръчка е нейната прогнозна стойност, която, в конкретния случай, е в размер на 1 055 414,66 лева без ДДС. Видно от посочената прогнозна стойност приложимият ред за възлагане, е този, регламентиран в разпоредбата на чл.20, ал.2, т.1а) от ЗОП, съобразно която, когато планираната за провеждане поръчка при строителство е в стойностните граници от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без ДДС, възлагането на дейностите, обект на обществената поръчка, се извършва по предвидения в Закона ред за провеждане на процедура публично състезание. Процедурата осигурява публичност и прозрачност, събиране на конкурентни оферти и постигане на ефективност при разходването на бюджетни средства.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. Изтичането на срока по чл. 179 – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация. 2. В случаите по чл. 196, ал. 5 от ЗОП - от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено, както и при бездействие – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

11.12.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

АНГЕЛ ДИМИТРОВ БУХЛАРСКИ

VIII.2) Длъжност

ЗАМ.-КМЕТ НА ОБЩИНА БОЖУРИЩЕ, оправомощен със Заповед №386/20.11.2019 г. на кмета на общината