Версия за печат

00396-2019-0012

BG-БОРОВО:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

4. Строителни конструкции


Решение номер 067 от дата 04.12.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000530479

BG323, ОБЩИНА БОРОВО, НИКОЛА ВАПЦАРОВ 1А, За: ВАЛЕРИЯ БОРИСОВА, България 7174, БОРОВО, Тел.: 0359 081402253, E-mail: borovo@borovo.org, Факс: 0359 081771774

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.borovo.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.borovo.org/bg/oporachki.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Текущ ремонт и поддръжка на участъци от републиканската пътна мрежа в границите на урбанизираната територия на гр.Борово/Участък от път ІІІ-501 от км. 43+716 до км.46+655 -2,939 км. (приравнена дължина =2,939км) – бул.”България”; ул. Дунав” и участък от път ІІІ-5101 от км. 5+011 до км. 6+652 – 1,641 км обща (приравнена дължина =1,128км ) – ул. «Дунав»

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Текущ ремонт и поддръжка на участъци от републиканската пътна мрежа в границите на урбанизираната територия на гр.Борово/Участък от път ІІІ-501 от км. 43+716 до км.46+655 -2,939 км. (приравнена дължина =2,939км) – бул.”България”; ул. Дунав” и участък от път ІІІ-5101 от км. 5+011 до км. 6+652 – 1,641 км обща (приравнена дължина =1,128км ) – ул. «Дунав»

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката. Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на строителството. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някой от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на кандидатите да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на проекта. Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета на обектите са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за улиците, предмет на поръчката, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем. Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение. Освен това обектът, предмет на настоящата поръчка се характеризира със самостоятелна техническа и икономическа идентичност и представлява самостоятелен строеж по смисъла на &2, т.51 от ЗОП. Независимо от предвидената етапност на изпълнение, видове работи по отделните етапи са "обективно неделими части" от строителството по проекта по смисъла на &2, т.28 от ЗОП - т.е. обекта е систематично, икономически и технически неделим. За него е изготвен един технически проект и предвидените с него СМР изискват единна технология на изпълнение, гарантираща възстановяване на пътната настилка и изграждане на съоръжения, които ще предотвратят разрушаването й при бъдещи наводнения. За строежа е издадено едно Разрешение за строеж по реда на чл.96 от ЗУТ, съответно след приключване на изпълнението, обекта ще бъде въведен в експлоатация с едно Разрешение за въвеждане в експлоатация.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 33860 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Стойността на обществената поръчка попада в праговете на чл.20, ал. 2, т. 2 от ЗОП, като процедурата е публично състезание. С оглед на всички планирани и проведеи поръчки в община Борово, в това число и идентични или схдни с предмета на настоящата поръчка, както и съобразно начините за определяне на прогнозната стойност по ЗОП , то не са налице предпставки за провеждане на открита процедура по реда на ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

СЪГЛАСНО ЧЛ. 197 ОТ ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.12.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

ВАЛЕНТИН ПАНАЙОТОВ ВЕЛИКОВ

VIII.2) Длъжност

КМЕТ НА ОБЩИНА БОРОВО