Версия за печат

00897-2019-0013

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 7 от дата 04.11.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000662064

BG411, Институт по металознание, съоръжения и технологии с Център по хидро- и аеродинамика „Акад. А. Балевски“ – БАН (ИМСТЦХА-БАН), бул.”Шипченски проход” № 67, За: Димитър Димитров, България 1574, София, Тел.: 02 4626/375/, E-mail: ddimitrov@ims.bas.bg, Факс: 02 4626/202/

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.ims.bas.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.ims.bas.bg/за%20института/профил%20на%20купувача.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Научно-изследователска и научно-приложна дейност


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Ремонт и реконструкция на производствено хале № 2 към Блок А на Институт по металознание, съоръжения и технологии с Център по хидро- и аеродинамика „Акад. А. Балевски“ – БАН (ИМСТЦХА-БАН)“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Настоящата поръчка е свързана с избор на изпълнител за „Ремонт и реконструкция на производствено хале № 2 към Блок А на Институт по металознание, съоръжения и технологии с Център по хидро- и аеродинамика „Акад. А. Балевски“ – БАН (ИМСТЦХА-БАН)“. С осъществяване на възложения ремонт и реконструкция в Хале № 2 ще се реализира първи етап от реконструкцията и осъвременяването на целия производствен блок. Ще бъдат изпълнени следните дейности: 1. В Хале № 2 ще се създадат две независими зали (цехове) за научно- производствена дейност: „Цех по металообработка“ и „Цех по металолеене“. 2. Всички стари машини, пещи, оборудване и т.н. ще бъдат премахнати и цялото оборудване ще бъде подменено с ново и съвременно (което е предмет на друга поръчка). 3. С цел подобряване на топлинния комфорт обемът на халето ще бъде намален на половина посредством окачен таван от покривни термопанели върху метална конструкция, който таван ще бъде монтиран на кота горен ръб +4,77. Частично ще бъдат използвани съществуващите стари междинни стоманобетонни плочи в халето. 4. В халето ще се осигури възможност за периодично измиване на пода с течаща вода. 5. Ще се осигури енергийно ефективно изкуствено осветление, а с цел осигуряване на икономии се предвижда да бъде запазено част от естественото горно осветление. 6. Всички стари инсталации ще бъдат премахнати и ще бъдат подменени с нови според изискванията на съвременните технологии и нормативи. Дейностите са посочени в Техническата спецификация и Количествената сметка, неразделна част от документацията за участие.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите предмет на поръчката са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение на поръчката дейностите предмет на поръчката трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. На първо място, с оглед специфичния характер на възлаганите дейности по строително-монтажни работи, множеството изисквания към тяхното реализиране, част от които произтичат от големия брой от възможни подходи на изпълнение, може да се направи обосновано предположение, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически или да се оскъпи, поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на проекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 492143 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, Възложителите прилагат процедурата по чл. 18, ал. 1, т. 12, когато обществената поръчка има прогнозна стойност за строителство от 270 000 лв. до 10 000 000 лв., без вкл. ДДС. Предвид, че прогнозната стойност на поръчката е: 492 143,00 лева (четиристотин деветдесет и две хиляди сто четиридесет и три лева) е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП ред за провеждане на публично състезание, във връзка с чл. 20, ал. 2, т. 1 и при условията на Глава „Двадесет и пета“ от ЗОП. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура, чрез публично състезание гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респективно прозрачността при разходването на финансовите средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура, целта на която, от друга страна е да защити обществения интерес, посредством осъществяване на контрол върху разходването на финансови средства и едновременно с това да насърчи конкуренцията, като създаде равни условия и прозрачност при участието в процедурата. При провеждане на настоящата процедура по възлагане в максимална степен ще бъде съблюдавани принципите на добро финансово управление, а именно: икономичност, ефикасност и ефективност.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1. Изтичането на срока по чл. 179 – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация. 2. В случаите по чл. 196, ал. 5 от ЗОП - от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено, както и при бездействие – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

04.11.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Людмил Борисов Дренчев

VIII.2) Длъжност

Директор