Версия за печат

00193-2019-0027

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

68. Хранително-вкусова промишленост


Решение номер ОП-250 от дата 13.09.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 831917834

BG411, Технически университет - София, бул. Св. Климент Охридски № 8, За: Ирина Мендева - юрисконсулт, Студентски общежития и столове на ТУ - София, България 1000, София, Тел.: 02 9653240, E-mail: zop@tu-sofia.bg, Факс: 02 8683215

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.tu-sofia.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://zop.tu-sofia.bg/ZopProcedures/preview/246.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Образование


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“Извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ – София”

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръеката включва извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ – София по обособени позиции, както следва: обособена позиция № 1:„Доставка на Месни продукти за ТУ -София - СОС гр. София“;обособена позиция номер 2:„Доставка на Месни продукти за ТУ -София – филиал Пловдив“; обособена позиция № 3:"Доставка на Бакалия и консерви за ТУ -София - СОС гр. София "; обособена позиция № 4:"Доставка на Бакалия и консерви за ТУ –София, филиал Пловдив".

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 715367.14 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата се провежда на основание чл. 79, ал. 1, т. 4, във връзка с чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП, тъй като е необходимо неотложно възлагане на поръчката поради изключителни обстоятелства и невъзможност да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за открита процедура, ограничена процедура или състезателна процедура с договаряне. Към момента на откриване на настоящата процедура на договаряне без предварително обявление е открита „открита“ по вид процедура“ за провеждане на обществена поръчка със същия предмет “Извършване на периодични доставки на хранителни продукти, осъществени по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ – София” по обособени позиции, решението и обявлението за която са публикувани в РОП на Агенцията по обществени поръчки на 18.02.2019 г. (номер на поръчката: 00193-2019-0010), електронен адрес към електронната преписка на поръчката в Профила на купувача: https://zop.tu-sofia.bg/ZopProcedures/preview/212 . Процедурата е завършила с Решение за класиране и избор на изпълнител – Заповед № ОП-201/25.07.2019 г. В законоустановения срок по чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, на 05.08.2019 г. е подадена жалба срещу решението за класиране на участниците в процедурата по обособена позиция № 1 с наименование „Доставка на Месни продукти за ТУ -София - СОС гр. София и филиал Пловдив" и по обособена позиция № 3 с наименование "Доставка на Бакалия и консерви за ТУ -София - СОС гр. София и филиал Пловдив" от класирания на второ място участник "МИРА ФУУД" ЕООД. От електронната страница на КЗК (http://reg.cpc.bg/Dossier.aspx?DossID=300054684) е видно, че производство е образувано на 28.08.2019 г. Към настоящият момент заседание по разглеждане на депозираната жалба срещу решението за класиране на участниците е проведено на 12.09.2019г. Предвид времето, в което КЗК следва да излезе с решение и възможността последното да бъде обжалвано пред Върховен административен съд, е налице обективна невъзможност възложителят да се ангажира със срокове, в които ще приключи обжалването. Действащите към момента договори за доставки на хранителни продукти (включително доставка на месни продукти за ТУ -София - СОС гр. София и филиал Пловдив и доставка на Бакалия и консерви за ТУ -София - СОС гр. София и филиал Пловдив), осъществени по предварително подадени заявки за нуждите на ТУ – София изтичат на 03.10.2019 г. и Технически университет – София ще е в невъзможност да изхрани учащите в ТУ – София студенти. Технически Университет - София обучава над 11 000 студенти, включително и чуждестранни, като изхранването им - обяд и вечеря, се осъществява в три стола на територията на град София и един във Филиала в град Пловдив. Учебната година за студентите, които започват редовни занятия се открива на 24.09.2019 г. Липсата на доставки на хранителни продукти на практика ще доведе до невъзможност за доставка на хранителни продукти за студентските столове, стопанисвани от ТУ - София, невъзможност да ползват правата си за субсидирано хранене учениците и студентите приети в Университета от градове извън град София, а те съставляват 40% от обучаемите, което от своя страна ги довежда до неравностойно положение в сравнение с техните колеги от другите Университети в град София и Пловдив. При невъзможност за осигуряване на необходимите хранителни продукти, студентските столове ще бъдат принудени да преустановят дейността си. Затварянето на столовете преди началото на активния есенен сезон и при липсата на алтернатива, би довело до засягане на редица обществени интереси – както на учащите студенти, така и на техните родители, а така също и на работодателите и обществото като цяло. А защитата на интересите на учащите е основно задължение, регламентирано в редица нормативни актове, включително и в Конституцията на Р България. Неотложността от възлагане на настоящата пръчка не се дължи на обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на .., продължава в рездел VII.1.Допълнителна информация.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

за обособена позиция № 1: Месокомбинат - Асеновград ООД със седалище и адрес на управление: гр. Пловдив 4003, район Северен ул. ВАСИЛ ЛЕВСКИ No 244., ЕИК: 115007293, представлявано от Цветелина Марчева- управител По обособена позиция №2:“ФАНТАСТИКА 2002” ЕООД, със седалище и адрес на управление: гр. Пловдив 4003, р-н Северен, Ул.Васил Левски No 174, ЕИК: 115761916, представлявано от Светослав Цанков -управител По обособена позиция №3:Адвертайзинг ЕООД със седалище и адрес на управление: гр. София, бул. Климент Охридски 16, ет. 4, офис 3, ЕИК: 175298654, представлявано от Иван Димов - управител По обособена позиция №4:“ФАНТАСТИКА 2002” ЕООД със седалище и адрес на управление: гр. Пловдив 4003, р-н Северен, Ул.Васил Левски No 174, ЕИК: 115761916, представлявано от Светослав Цанков -управител

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: ОП-53 от 15.02.2019 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00193-2019-0010

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължение от Раздел V.1) Мотиви за избор на процедура... обстоятелства, които произтичат от действия или бездействия на възложителя, а са резултат на обстоятелства, въпреки положената от него дължима грижа. Възложителят е взел решение за откриване на открита по вид обществена поръчка на 18.02.2019 г. още преди да изтиче срока на договора за доставки. Възложителят се възползва от възможността, която предоставя Закона за обществени поръчки, за провеждането на процедура на договаряне без предварително обявление, до приключване на процедурата на обжалване и възлагане на изпълнението на откритата обществена поръчка. С оглед на изложеното е налице неотложно възлагане на поръчката, което се явява изключително обстоятелство по смисъла на §2 т. 17 от ЗОП във връзка с чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП. Договорът за изпълнение на настоящата процедура който ще се сключи, ще бъде с продължителност до сключване на договор с избран изпълнител по обжалваната открита процедура (уникален номер в АОП 00193-2019-0010, в частта по обособена позиция № 1 с наименование „Доставка на Месни продукти за ТУ -София - СОС гр. София и филиал Пловдив" или по обособена позиция № 3 с наименование "Доставка на Бакалия и консерви за ТУ -София - СОС гр. София и филиал Пловдив" - попълва се в зависимост от обособената позиция), но не повече от 12 (дванадесет) месеца, считано от датата на сключване на договора или до достигане на максимално допустимата стойност на договора, в зависимост от това кое събитие настъпи по-рано.Доказателства: Уведомително писмо от КЗК зяа насрочване на открито заседание на 12. 09. 2019 г. Доказателства за горепосочените мотиви се съдържат в електронната преписка на поръчката в Профила на купувача: https://zop.tu-sofia.bg/ZopProcedures/preview/212 , номер на поръчката в АОП: 00193-2019-0010 и електронната страница на КЗК (http://reg.cpc.bg/Dossier.aspx?DossID=300054684). На профила на купувача на Възложителя в електронната преписка на поръчката са публикувани поканате до участниците по съответните обособени позиции, както и документацията, приложение към поканата, съдържаща техническа спецификация, проект на договор и образците за участие в поръчката. Офертата се подава от участника или от упълномощен от него представител - лично или чрез пощенска или друга куриерска пратка с обратна разписка. За участие в договарянето следва в срок до 17:00 часа на 19.09.2019 г. да се представят в ТУ - София, гр. София, бул. „Св.Климент Охридски“ № 8, блок 1 – Ректорат, ет. 3, каб. 1317 - Деловодство оферти, съобразени с изискванията на Възложителя, посочени в поканите и Tехническата спецификация, част от поканите по обособените позиции. Договарянето ще се проведе на 20.09.2019 г. за обособена позиция №1 от 9,00 ч;за обособена позиция №2 от 9,15 ч.;за обособена позиция №3 от 9,30 часа и за обособена позиция №4 от 9,45 часа в сградата на Техническия университет, гр. София, бул. "Св. Климент Охридски" № 8, ет. 2, заседателна зала на Академичен съвет на ТУ – София. При провеждане на договарянето може да присъства/т лицето/ата, което/които управлява/т и представлява/т дружеството или упълномощен/и от него/тях представител/и. Последният/те следва да представи/ят пълномощно (оригинал или копие заверено „Вярно с оригинала" от участника), даващо му/им възможност да присъства/т на заседанието на комисията и право да води/ят преговори за определяне клаузите на договора.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

13.09.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

проф. д-р инж. Ради Петров Романски

VIII.2) Длъжност

Зам. ректор АС и К на ТУ - София, упълномощен със Заповед № 2151/26.07.2019 г. на Ректора на ТУ - София