Версия за печат

00619-2019-0005

BG-Елена:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер РД.02.05-541 от дата 12.09.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000133762

BG321, община Елена, ул. Иларион Макариополски 24, За: Директор на дирекция УТОС, България 5070, Елена, Тел.: 06151 6262, E-mail: obshtina@elena.bg, Факс: 06151 6510

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://elena.acstre.com/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://zop.elena.bg/?p=2754.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

“Реконструкция и рехабилитация на ул. „Възрожденска” и тротоари към съществуващи улици в гр. Елена”

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „б” от Закона за обществените поръчки (ЗОП) е „строителство“ на обекти: „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Възрожденска” и тротоари към съществуващи улици в гр. Елена“ със следните подобекти: 1: Реконструкция на ул. „Възрожденска” - гр. Елена, вкл. тротоари; 2: Реконструкция и рехабилитация на тротоари към ул. „Крайбрежна“, ул. „Мир“, ул. „Костовска“, ул. „Оборище“, ул. „Опълченска“, ул. „Кършовска“, ул. „Спортист“, ул. „Църковна“, ул. „Кокиче“ и ул. „Стара планина“ в гр. Елена; 3: Реконструкция и рехабилитация на тротоари към ул. „Самуилец“, ул. „Острец“, ул. „Петко Ю. Тодоров“, ул. „Калето“, ул. „Чумерна“, ул. „Неофит Бозвели“, ул. „Георги Сава Раковски“, ул. „Никифор Попконстантинов“, ул. „Паисий Хилендарски“, ул. „Здравец“, ул. „Дойно Граматик“, ул. „Балкан“ и ул. „Генерал Домбровски“ в гр. Елена.”

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Проект „Реконструкция и рехабилитация на ул. „Възрожденска” и тротоари към съществуващи улици в гр. Елена“, Договор за отпускане на БФП № BG06RDNP001-7.001-0134-C01/16.05.2019 г., който се осъществява с финансовата подкрепа на Програма за развитие на селските райони 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Държавен фонд „Земеделие”.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Настоящата обществена поръчка няма обособени позиции, с оглед обстоятелството, че предметът на поръчката предвижда реконструкция и рехабилитация на улица и тротоари към съществуващи улици в гр. Елена, оттук всяка една номенклатурна единица от предметния обхват на поръчката е неразделно свързана с останалите по начин, че е невъзможно и нецелесъобразно разделянето на поръчката на обособени позиции. Разделянето би създало сложна организация при изпълнението, респективно контрол на качеството и документирането. Разделянето би довело до значителни затруднения в техническото изпълнение, лошо качество и липса на солидарна отговорност, поради необходимостта от сложна координация между отделни изпълнители, и между всеки от тях и възложителя, тъй като дейностите са от такова естество, че са взаимно свързани по начин и в степен, които при разделяне биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Изпълнението на подобни обекти неминуемо предполага затваряне за определени времеви периоди на някои улици и тротоари и създаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един основен строител, които е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на всички улични и тротоарни участъци, включени в предмета на поръчката. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публични средства, в случая се приема, че разделянето на обособени позиции не е целесъобразно. Неразделянето не води до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност, както и не би довело до необосновано предимство или необосновано ограничаване на участието в процедурата на икономически оператори.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 586585.92 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12-13 на ЗОП процедури. В настоящия случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 586 585,92 лв., без ДДС. На Възложителя не са известни към момента на стартиране на действия по възлагане на настоящата поръчка на други поръчки за възлагане със сходен идентичен предмет, чиято стойност надвишава стойността по чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, поради което възлага настоящата обществена поръчка по реда на „публично състезание“ по реда ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на „публично състезание“. Провеждането на предвидената в ЗОП процедура чрез „публично състезание“ гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства по проекта. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.196,ал.1 от ЗОП на обжалване подлежи всяко решение на възложителя по процедурата за възлагане на обществена поръчка. Жалба може да се подаде в 10 дневен срок от изтичането на срока по чл.179 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.09.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Дилян Стефанов Млъзев

VIII.2) Длъжност

КМЕТ НА ОБЩИНА ЕЛЕНА