00251-2019-0009
Технически редакции | ||
23.08.2019 14:55 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
23.08.2019 14:53 ч. : | 23/08/2019 14:36 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
23.08.2019 14:53 ч. : | 23/08/2019 14:36 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Шумен:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG333, Шуменски университет Епископ Константин Преславски, ул. Университетска 115, За: Галина Ангелова – Ръководител отдел „ОПБЗ“, България 9700, Шумен, Тел.: 054 830356, E-mail: op@shu.bg, Факс: 054 830371
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.shu.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://profil-na-kupuvacha.shu.bg/?p=2331.
Публичноправна организация
Образование
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Открита процедура
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Ремонт на сгради, собственост на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски““
Предметът на настоящата обществената поръчка е ремонт на сгради, собственост на Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“, град Шумен в т.ч.: I. Ремонт на сграда „Център за дистанционно обучение“ в т.ч.: Ремонт на покрив; Външно саниране на сградата; Вътрешен ремонт на сградата; II. Физкултурен салон Корпус 1; Преддверие пред физкултурен салон; III. Ремонт на сграда „Лаборатория по микробиология”: Направа на армиран бетон около сграда; IV. Физкултурен салон Корпус 2 в т.ч.: изпълнение на строително-монтажни работи, включително доставка на суровини и материали, механизация, работна сила и всички услуги и дейности, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с Техническите спецификации и количествените сметки; гаранционна отговорност за периодите на оферираните от Изпълнителя гаранционни срокове за отделните видове строително - монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, съобразно условията и изискванията на Наредба № 2 от 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, във връзка с чл. 160, ал. 4 и ал. 5 от ЗУТ. Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрената количествена сметка, приложена към документацията за участие - публично достъпна на адрес https://profil-na-kupuvacha.shu.bg/?p=2331
ДА
1
1
1
НЕ
НЕ
Предметът не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, разпокъсаността ще доведе до забавяне на строителството, което ще се отрази на ползвателите, както и до затруднения на Възложителя за навременното изпълнение на ремонтните работи. Освен това създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането на обекта и от оскъпяването на отделните видове дейности. В тази връзка, разделянето на процедурата на две или повече обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнение на съответните дейности, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на ремонтните работи. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение предмета на поръчката. Това налага спазване на определена технологична последователност, използване на оборудването и взаимовръзка между отделните действия, с оглед постигане на необходимото качество и срок на изпълнение. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради факта, че в обхвата на поръчката са включени дейности, взаимообвързани в общо функционално пространство. За качественото изпълнение и постигане на минимално затруднение за ползвателите на сградите по време на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска, недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение или загуба на средства. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 3, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка, за строителство е на стойност от 50 000 лв. до 270 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителите прилагат реда за възлагане, чрез събиране на оферти с обява или покана до определени лица. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 249 846. 27 лв. (двеста четиридесет и девет хиляди осемстотин четиридесет и шест лева и двадесет и седем ст.) без вкл. ДДС, но към момента на стартиране на действия по възлагане на настоящата поръчка, Възложителят вече е провел, както и са известни други поръчки за възлагане със сходен/идентичен предмет. С оглед сумирането на тази стойност с прогнозните стойности на проведените и планирани обществени поръчки със сходен предмет в рамките на дванадесет месеца, стойността надвишава стойностния праг по чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, поради което е необходимо провеждането на открита процедура. Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителство е с прогнозна стойност по-голяма или равна от 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 1-11 на ЗОП процедури. Провеждането на предвидената в ЗОП открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
В прогнозната стойност на настоящата обществена поръчка са включени непредвидени разходи свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи, в общ размер на 9 609. 47 лева (девет хиляди шестстотин и девет лев и четиридесет и седем ст.) без вкл. ДДС, представляващи 4 % от стойност на СМР без вкл. ДДС. Забележка: Възложителят може да възлага, а Изпълнителят приема да изпълни допълнителни видове строителни работи в резултат от настъпването на непредвидени обстоятелства, които представляват „непредвидени разходи”. „Непредвидени разходи“ са разходи, възникнали в резултат на работи и/или обстоятелства, които към момента на разработване на количествените сметки обективно не са могли да бъдат предвидени, но при изпълнение на дейностите са обективно необходими за постигане на целите, на поръчката. Същите водят до увеличаване на количествата, заложени предварително в количествените сметки, и/или до нови строително-монтажни работи. ВАЖНО!!! Непредвидените разходи ще бъдат направени само при доказана необходимост.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията. На основание чл.197, ал.1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП- срещу решението за откриване на процедурата.
23.08.2019 г.
VIII: Възложител
Николай Янков Николов, упълномощен със Заповед № РД-10-114/14.01.2019 г. на Ректора на Шуменски университет
Помощник-ректор