00396-2019-0008
Технически редакции | ||
20.08.2019 15:44 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
20.08.2019 15:43 ч. : | 20/08/2019 15:41 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
20.08.2019 15:43 ч. : | 20/08/2019 15:41 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-БОРОВО:
Решение за откриване на процедура
2. Строителство на сгради и съоръжения
І: Възложител
Публичен
BG323, ОБЩИНА БОРОВО, НИКОЛА ВАПЦАРОВ 1А, За: ВАЛЕРИЯ БОРИСОВА, България 7174, БОРОВО, Тел.: 0359 081402253, E-mail: borovo@borovo.org, Факс: 0359 081771774
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.borovo.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.borovo.org/bg/oporachki.html.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
“ОСНОВЕН РЕМОНТ НА ОБЩИНСКИ УЛИЦИНА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА БОРОВО С ПОДОБЕКТИ"
“ОСНОВЕН РЕМОНТ НА ОБЩИНСКИ УЛИЦИНА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА БОРОВО С ПОДОБЕКТИ" 1. Подобект № 1 – гр. Борово, ул. „Петър Берон“ с обхват от ОК 150 до кръстовище с ул. „Св. Климент Охридски“ 2. Подобект № 2 – с. Брестовица, ул. „Освобождение“ с обхват от ок 120 до ОК 123 3. Подобект № 3 – с. Горно Абланово, ул. „Околчица“ с обхват ОК 219 ДО ок 350 4. Подобект № 4 - с. Екзарх Йосиф , ул. „Баба Тонка“ с обхват ОК 165 до ОК 177
НЕ
НЕ
НЕ
Предметът на поръчката не е обособен в обособени позиции, тъй като всички дейности, включени в техническата спецификация са взаимосвързани. Разделянето им е нецелесъобразно, тъй като ще доведе до невъзможност за качествено и срочно изпълнение на поръчката. Целта е да се осигури бързина, ефективност и качество при изпълнението на строителството. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на дейностите по поръчката, а оттам и до разминавания при изпълнението, евентуална невъзможност за едновременно изпълнение и съответно необосновано отлагане стартирането на някой от дейностите. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции в настоящия случай би създало риск за изпълнение на поръчката, възлагането им на различни изпълнители, като последното би било свързано и с различна организация на строителния процес и вероятно до разлика в срока за изпълнение на отделните обособени позиции, а оттам и в цялостният срок за реализация на проекта. При евентуално разделяне на обособени позиции следва да се има предвид риска и възможността при отварянето на офертите на кандидатите да се окаже, че за някоя от обособените позиции липсват подадени оферти. Също така разделянето на поръчката на обособени позиции увеличава вероятността от евентуални жалби, за всяка от обособените позиции, което също поставя под риск крайният срок за реализиране на проекта. Извън горното, следва да се има предвид, че съгласно чл. 46, ал. 4 от ЗОП, възложителите посочват в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, или в поканата за потвърждаване на интерес, дали офертите могат да бъдат подавани за една, за няколко или за всички обособени позиции. В този смисъл, дори хипотетично да се приеме, че обществената поръчка е разделена на обособени позиции, то възложителят, за да гарантира наличието на участници по всички обособени позиции, има право да изиска участниците да подадат оферта за всички обособени позиции и съответно да покрият критериите за подбор кумулативно за всички обособени позиции, което означава и възлагане на целия предмет на обществена поръчки и обезсмисля разделянето й на обособени позиции. Предвид горното разделянето на обществената поръчка на обособени позиции се явява нецелесъобразно, би се отразило негативно на ефективността при изпълнението. Следва да се отбележи, че дейностите по изпълнението на предмета на обектите са идентични. В този смисъл е правилно и целесъобразно, че изпълнението на поръчката без разделянето й на обособени позиции, ще гарантира постигане на оптимален резултат, и ще предотврати евентуална липса на кохерентност между резултатите, постигнати вследствие изпълнението на отделните дейности. По този начин възложителят ще си гарантира: цялостно изпълнение на поръчката, предвидените дейности за улиците, предмет на поръчката, респективно да носи отговорност за цялостната гаранционна поддръжка; да се постигне оптимален процес на управление на целия проект и един отговорен контрагент за дейностите в пълен обем. Обособяването в отделни самостоятелни позиции крие риск от невъзможност за срочно изпълнение. Освен това обектът, предмет на настоящата поръчка се характеризира със самостоятелна техническа и икономическа идентичност и представлява самостоятелен строеж по смисъла на &2, т.51 от ЗОП. Независимо от предвидената етапност на изпълнение, видове работи по отделните етапи са "обективно неделими части" от строителството по проекта по смисъла на &2, т.28 от ЗОП - т.е. обекта е систематично, икономически и технически неделим. За него е изготвен един технически проект и предвидените с него СМР изискват единна технология на изпълнение, гарантираща възстановяване на пътната настилка и изграждане на съоръжения, които ще предотвратят разрушаването й при бъдещи наводнения. За строежа е издадено едно Разрешение за строеж по реда на чл.96 от ЗУТ, съответно след приключване на изпълнението, обекта ще бъде въведен в експлоатация с едно Разрешение за въвеждане в експлоатация.
НЕ
V: Мотиви
Стойността на обществената поръчка попада в праговете на чл.20, ал. 2, т. 2 от ЗОП, като процедурата е публично състезание. С оглед на всички планирани и проведеи поръчки в община Борово, в това число и идентични или схдни с предмета на настоящата поръчка, както и съобразно начините за определяне на прогнозната стойност по ЗОП , то не са налице предпставки за провеждане на открита процедура по реда на ЗОП.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
СЪГЛАСНО ЧЛ. 197 ОТ ЗОП
20.08.2019 г.
VIII: Възложител
ВАЛЕНТИН ПАНАЙОТОВ ВЕЛИКОВ
КМЕТ НА ОБЩИНА БОРОВО