00765-2019-0007
Технически редакции | ||
15.08.2019 09:21 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
15.08.2019 09:17 ч. : | 15/08/2019 08:35 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
15.08.2019 09:17 ч. : | 15/08/2019 08:35 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Брациово:
Решение за откриване на процедура
6. ВиК инженерство
І: Възложител
Публичен
BG423, община Брацигово, ул. Атанас Кабов № 6 А, За: Цонка Кушлева, България 4579, Брациово, Тел.: 089 4689385, E-mail: op@bratsigovo.bg, Факс: 03552 2071
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.bratsigovo.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): www.bratsigovo.bg/op.php.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
Избор на изпълнител на строително – монтажните работи за изпълнение на обект: Ремонт, реконструкция и благоустрояване на улици от уличната мрежа на гр.Брацигово, община Брацигово – „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа в гр.Брацигово, община Брацигово, област Пазарджик“ – етапно строителство.
Предметът на поръчката включва извършване на СМР за частична подмяна на тръбите на улични водопроводи, по които се случват чести аварии във водопроводната мрежа и за да се намалят до минимум загубите на вода в града.Водопроводната мрежа на гр. Брацигово е изпълнена на две зони- висока и ниска. Всяка зона се водоснабдява от самостоятелен водоем. При подмяната на тръбите не се променя системата на водоснабдяване. Повече информация се съдържа в документацията за участие, достъпна в профила на купувача на община Брацигово.
ДА
1
НЕ
НЕ
В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително - монтажни работи, предвидени в проекта, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един общ строеж „Реконструкция и рехабилитация на водопроводна мрежа в гр.Брацигово, община Брацигово, област Пазарджик“, за което е издадено разрешение за строеж, и разделянето им е, както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Взаимосвързани са отделните дейности, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции и би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. На следващо място следва да се вземе предвид и факта, че поръчката не позволява разделяне на обособени позиции, тъй като представлява водопроводна мрежа с обща техническа функция, свързана с водоснабдяване на гражданите на територията на гр.Брацигово, т.е. налице е една водоснабдителна мрежа. Изпълнението на части би довело до опасност от възникване на прекомерни технически трудности и оскъпяване на отделните видове дейности. Още повече, ако бъдат определени различни изпълнители на строежа ще се получат разминавания във времето на изпълнение на включените дейности, а оттам и за отлагане на изпълнението на строежа. Работите по изпълнение на поръчката са взаимно свързани с оглед характера им и следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, при синхронизиране на различните строително-монтажни работи и изначално изработена единна и цялостна концепция на изпълнение на предмета на поръчката. Участието на повече от един екип, на различни изпълнители на строежа ще доведе до необходимостта от полагане на големи усилия и ангажиране на ресурси, както от страна на възложителя, така и на изпълнителите за координиране на работите и контрол върху изпълнението им. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на обекта в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. При липса на ограничение за участие на подизпълнители, се осигурява в достатъчна степен конкурентна среда. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
Взета е предвид прогнозната стойност на настоящата поръчка, която попада в праговете на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП и факта, че естеството на строителството позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации. Ето защо не са налице условия за възлагане на обществената поръчка по реда на открита процедура, ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне, състезателен диалог, партньорство за иновации, договаряне без предварително обявление, конкурс за проект или пряко договаряне. С оглед на обстоятелството, че при предвидената в ЗОП процедура "публично състезание" всички заинтересовани лица могат да подадат оферти за участие и с цел гарантиране в най-голяма степен публичност и прозрачност на възлагане изпълнението на поръчката, каквато несъмнено е една от водещите цели на Възложителя, настоящата обществена поръчка се възлага чрез ,,публично състезание“.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалба срещу решението може да подаде всяко лице от кръга на посочените в чл.198 от ЗОП, в 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП пред Комисията за защита на конкуренцията с копие и до кмета на община Брацигово.
15.08.2019 г.
VIII: Възложител
Йордан Петров Павлов /съгл.Заповед РД-341#1/31.07.2019 г.
Заместник кмет на община Брацигово