Версия за печат

01564-2019-0006

BG-с.Чупрене:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 695 от дата 07.08.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000159700

BG311, Община Чупрене, ул. Асен Балкански 55, За: Ваньо Костин, България 3950, с.Чупрене, Тел.: 0932 72580, E-mail: ob_chuprene@abv.bg, Факс: 0932 72402

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.chuprene.com.

Адрес на профила на купувача (URL): https://info-m.eu/chuprene/?cat=35.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Изпълнение на СМР във връзка с реализацията на проект „Реконструкция на водопроводна мрежа на селата Долни Лом, Горни Лом, Репляна и Средогрив, Община Чупрене, Област Видин“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка включва изпълнението на следните подобекти: - Подобект 1 „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Горни Лом, Община Чупрене“; - Подобект 2 „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Средогрив, Община Чупрене“; - Подобект 3 „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Репляна, Община Чупрене“; - Подобект 4 „Реконструкция на водопроводна мрежа в с.Долни Лом, Община Чупрене“ За всеки един от подобектите са предвидени изпълнение на земни работи, пътни работи, ВиК дейности.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

проект „Реконструкция на водопроводна мрежа на селата Долни Лом, Горни Лом, Репляна и Средогрив, Община Чупрене, Област Видин“, съгласно Договор за безвъзмезна финансова помощ №05/07/2/0/00355 от 17.10.2017 г. финансиран по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В съответствие с чл. 46, ал. 1 от ЗОП, Възложителят е преценил възможността за разделянето на обществената поръчка на обособени позиции. Съгласно § 29 от ДР на ЗОП, „обособена позиция" е такава част от предмета на обществената поръчка, която въпреки че може да бъде самостоятелен предмет на обществена поръчка, е систематично свързана с другите позиции от предмета на обществената поръчка. След обстойна и внимателна преценка е установено, че настоящата обществена поръчка се отнася до изпълнението на СМР, като обектът на строителство е само един. Всички видове строително-монтажни дейности по своето естество се явяват неразривно свързани помежду си, тъй като разделянето и възлагането на различни изпълнители на предмета на поръчката ще затрудни качественото и бързо изпълнение поради необходимостта от организация на строителството на няколко места. Механичното разделяне на поръчката на обособени позиции не би могло да бъде мотивирано, нито от гледна точка на спецификата на дейностите, нито от гледна точка на различни обекти. Никоя от дейностите, предмет на обществената поръчка, не би могла да се отдели така, че да бъде самостоятелен предмет на обществена поръчка. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност участниците, респ. бъдещият изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. На следващо място, не е маловажен и фактът, че ще се генерира документооборот (актове и протоколи съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването, както на отделните подобекти, така и на цялостния обект на строителство. С оглед на горепосоченото Възложителят е преценил, че с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 3121142.31 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителите прилагат процедурите по чл. 18, ал.1, т. 12 от ЗОП – публично състезание, когато обществените поръчки имат прогнозна стойност за строителство от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. Прогнозната стойност на настоящата поръчка е в размер на 3 121 142.31 лв. (три милиона сто двадесет и една хиляди сто четиридесет и два лева и тридесет и една стотинки) лева без ДДС, а предметът й е строителство. Изборът на процедурата е при условията на чл. 18, ал.1, т.12 от ЗОП, при спазване на условията на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП. Възложителят желае максимална прозрачност при възлагането на обществената поръчка и реши да открие процедура „публично състезание“ по ЗОП. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на открита процедура, състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публичното състезание. Провеждането на този вид процедура осигурява в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства, предвидени за изпълнението. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

14.08.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Асен Емилов Джунински

VIII.2) Длъжност

За Кмет на Община Чупрене, съгласно Заповед №172 от 23.04.2019г.