Версия за печат

01139-2019-0004

BG-с.Георги Дамяново:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 212 от дата 12.08.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000320694

BG312, община Георги Дамяново, ул.Единадесета № 2, За: Десислава Йорданова, България 3470, с.Георги Дамяново, Тел.: 00359 095512220, E-mail: gd3470@mail.bg, Факс: 00359 095512340

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.georgidamyanovo.com.

Адрес на профила на купувача (URL): www.georgidamyanovo.com.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Рехабилитация на общински път "MON 1110/III – 815, Боровци-Видлица/ - Гаврил Геново/III 1024, от км 0+000 до км 2+200".

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмета на поръчката включва рехабилитация, възстановяване и подобряване на съществуващата пътна настилка, пътното тяло и отводняването, с цел осигуряване условия за безопасност на движението, комфорт на пътуващите и пешеходците, и удължаване на експлоатационния живот на общинския път. В зависимост от необходимостта изпълнението включва: възстановяване на цели участъци с компрометирана носимоспособност, възстановяване на пътна основа, фрезоване на асфалтовите пластове и подмяната им с нови, подобряване на параметрите на хоризонталните и вертикални криви и нивелетата. Необходимо е отстраняване на възникналите повреди по пътното платно и възстановяване на транспортно-експлоатационните качества на трасето на пътя в съответствие с изискванията на действащата нормативна база в Република България. Предметът на обществената поръчка включва и изпълнението на следните дейности, които са свързани с изпълнение на СМР: - Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на техническите спецификации строителни продукти (строителни материали, включително асфалтови смеси, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.)= - Извършване на всички видове строително-монтажни работи /СМР/. -Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания. -Участие в процедурата по приемане на строежа – приемо – предавателен протокол за установяване на качествено изпълнени СМР. - Гаранционно поддържане на обекта, включващо отстраняване на проявени дефекти през гаранционния срок.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Съобразно отговорността на възложителя за правилното прогнозиране, планиране, провеждане, приключване и отчитане за резултатите от обществените поръчки, в качеството си на такъв Кметът на Община Георги Дамяново отчита необходимостта от провеждане на процедура по избор на изпълнител на обществената поръчка с предмет:„Рехабилитация на общински път "MON 1110/III – 815, Боровци-Видлица/ - Гаврил Геново/III 1024, от км 0+000 до км 2+200". Съгласно чл. 46, ал. 1 от ЗОП, при подготовката за възлагане на обществената поръчка възложителят следва да прецени възможността за разделянето й на обособени позиции, което е в рамките на неговата оперативна самостоятелност. В настоящият случай се касае за обществена поръчка за строителство по см. на чл. 3, ал. 1 от ЗОП, а именно – изпълнение на строеж, като легалната дефиниция на „строеж” се съдържа в § 2, т. 51 от Допълнителните разпоредби на ЗОП – резултатът от строителни работи или дейности в областта на строителството, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономическа или техническа функция, като самото определение за „строителни и монтажни работи” като работите, чрез които строежите се изграждат, ремонтират, реконструират, преустройват, поддържат или възстановяват, се съдържа в § 5, т. 40 от ДР на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Поръчката обхваща ремонт на общински път, изискващ определена технологична последователност и свързаност на строителните дейности, което прави невъзможно отделянето на обособени позиции. В тази връзка, за качественото изпълнение на поръчката, дейностите за реализирането й трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. На първо място, с оглед специфичния характер на възлаганата поръчка – строителство и множеството нормативни изисквания към неговото реализиране, част от които произтичат от правилата за инвестиционно проектиране, както и големия брой от възможни подходи на изпълнение, може да се направи обосновано предположение, че при разделяне на обособени позиции има опасност изпълнението на поръчката прекомерно да се затрудни технически или да се оскъпи поради необходимостта от сложна координация между отделните изпълнители. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на проекта качествено и в срок. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона - постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая възложителя обосновава решението си, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно. От друга страна, възлагането на поръчката без разделянето й на обособени позиции няма да доведе до ограничаване на конкуренцията и нарушаване на основните принципи на 3ОП, а единствено гарантира постигане на оптимален резултат и предотвратяване от евентуален риск от ненавременно извършване на конкретните дейности.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1586686.7 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно чл. 73, ал. 1 от ЗОП публичните възложители могат да избират свободно вида на процедурата при спазване разпоредбите на ЗОП. Чрез възлагането на настоящата обществена поръчка, чрез открита процедура по реда на чл.73, ал.1 от ЗОП се гарантира в максимална степен публичност и прозрачност при възлагане на предмета на поръчката, гарантиране на максимален брой участници, както и ефективност при разходване на публични средства.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 197, ал.1, т.1 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация, както и в случаите по чл. 196, ал. 5 от ЗОП - уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено, както и при бездействие - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.08.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Цветелина Георгиева Александрова /п./ Данните са заличени на основание чл.42, ал.5 от ЗОП и във връзка с чл.2, ал.1 от ЗЗЛД

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Георги Дамяново