00035-2019-0006
Технически редакции | ||
02.08.2019 16:37 ч. : | 02/08/2019 16:21 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
02.08.2019 16:37 ч. : | 02/08/2019 16:21 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Костинброд:
Решение за откриване на процедура
59. Екология
І: Възложител
Публичен
BG412, община Костинброд, ул. Охрид №1, За: Снежа Трендафилова - директор на дирекция Обществени поръчки и Оперативни програми и проекти и главен юрисконсулт и инж. Габлиела Георгиева - зам.-кмет Устройство на територията, Общинска собственост и екология, България 2230, Костинброд, Тел.: 00359721 68712, E-mail: kostinbrod.bg@gmail.com, Факс: 00359721 68777
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.kostinbrod.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): http://kostinbrod.bg/archives/22067.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Пряко договаряне
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
Обезвреждане чрез депониране на неопасни(битови)отпадъци, генерирани от територията на община Костинброд в Регионалното депо - Костинброд, за общините Костинброд, Своге, Сливница, Божурище, Годеч и Драгоман.
Обезвреждане чрез депониране на неопасни(битови)отпадъци, генерирани и транспортирани от териториите, попадащи в границите на сметосъбиране и сметоизвозване на община Костинброд в количество около 14 000 тона годишно в единственото съоръжение по ЗУО-депо, на територията на община Костинброд за депониране на отпадъци.
ДА
1
3
НЕ
НЕ
Не е възможно разделяне на поръчката на обособени позиции, тъй като предметът на поръчката е специфичен. Същият включва комплекс от дейности, които са взаймосвързани за постигане на качеството на изпълняваната услуга, обект на възлагане, която може да бъде изпълнен само от определен изпълнител, поради наличие на изключителни права по силата на Комплексно разрешително за конкретната дейност на територията на възлагането и Решение на РСУО - Регион Костинброд.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно чл.182, ал.1, във връзка с чл. 79, ал. 1, т. 3, "в" от ЗОП възложителя може да възлага обществени поръчки чрез пряко договаряне, когато предметът на поръчката може да бъде изпълнен само от определен изпълнител, поради наличие на изключителни права, какъвто е случая. Съгласно Комплексно разрешително № 399-Н1/2016г., във връзка с Решение №399-Н1-И0-А0/2016г., издадено на основание чл. 120, ал.1, предложение първо, във връзка с чл.117, ал.2 от Закона за опазване на околната среда и чл.11, ал.1 от Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни на Изпълнителна агенция по околна среда, оператор на „Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Костинброд, Своге, Сливница, Божурище, Годеч и Драгоман” е „КОСТИНБРОД ЕКО” АД, с ЕИК 200609341. Дейностите, за изпълнението на които е Комплексно разрешително са нормативно определени в т. 5.4 от приложение № 4 към ЗООС и включва: експлоатация на Клетка 1 и Клетка 6; изграждане и експлоатация на Клетка 2, Експлоатационен път от км1+080 до км1+380, ретензионен басейн за филтрат №2, ограда и вход, Клетка 3 и Клетка 4, по Разрешение за строеж в тази връзка с № 61/25.07.2017 г., допълнено със Заповед № 27 от 07.09.2017 г. от главен архитект на община Костинброд. КОСТИНБРОД ЕКО АД е единствен оператор на Регионалното депо за неопасни отпадъци Костинброд, отредено за общините Костинброд, Своге, Сливница, Божурище, Годеч и Драгоман. Депото се намира в местността „Гоняреви падини”, землището на село Богьовци, на територията на община Костинброд и е единственото, което Общината може да ползва на своя територия за дейности по управление на отпадъците, съгл. чл. 49, ал. 9 от ЗУО. Съгласно Национален план за периода 2009-2013г. за Регион Костинброд са определени общините-Костинброд, Своге, Сливница, Божурище, Годеч и Драгоман, както и задължението им да изградят регионално депо, което да ползват общо (чл. 49, ал. 9 от ЗУО). Посочените общини в изпълнение на задълженията си по чл. 23 и чл. 24 от ЗУО са създали "Регионално сдружение за управление на отпадъците" и са взели решение за изграждане на Регионално депо на територията на община Костинброд от "Костинброд Еко" АД. В чл. 23, ал. 3 от ЗУО са определени формите на собственост на регионалното депо и/или съоръженията за третиране на отпадъци, като една от тях е съсобственост между финансиращия частен партньор и общината, собственик на терена. Регионалното депо за регион Костинброд е изградено от акционерното дружество „Костинброд Еко“ с ЕИК 200609341, с акционер община Костинброд с чрез непарична вноска – ПИ и Отстъпено право на строеж върху друг ПИ, за обект "Регионалното депо". Депото е изградено. Издадени са Разрешение за строеж №276/03.09.2010 г., допълнено със Заповед №08/09.04.2011 г.на гл.архитект на община Костинброд, във вр. Комплексно разрешително №399-НО/2010 от МОСВ и Разрешение за ползване № СТ-05-88/31.01.2012 г. от ДНСК. В предмета на дейност на "Костинброд Еко" АД е включено "извършване и предоставяне на услуги и дейности във връзка с управлението и третирането на отпадъци, изграждане, управление и стопанисване на регионално депо за твърди битови отпадъци, която е нормативно регулирана дейност, за която в законодателството е въведен специален разрешителен режим". Разпоредбата на чл. 117, ал.1 от ЗООС предвижда тези дейности да се изпълняват след издаването на Комплексно разрешително за дейностите на Оператора на инсталациите и съоръженията. Съгласно § 1, т. 21 от ДР на Наредба № 6 от 2013 г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци оператор е ЮЛ или ФЛ, което е собственик на депото или е отговорно за неговото стопанисване в съответствие с нормативните актове в областта на опазване на околната среда. Продължава в Раздел VІІ.
Костинброд Еко АД, ЕИК: 200609341
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Продължение от раздел V: Отчитайки, че на „Костинброд Еко“ АД, е оператор на регионалното депо за Регион Костинброд, с Комплексно разрешително № 399-Н1/2016г., във връзка с Решение №399-Н1-И0-А0/2016г., издадено на основание чл. 120, ал.1, във връзка с чл.117, ал.2 от Закона за опазване на околната среда и чл.11, ал.1 от Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни на Изпълнителна агенция по околна среда и имайки предвид §1, т.39 от ДР на ЗООС, определящ Комплексното разрешително за индивидуален административен акт, предоставящ разрешение за експлоатация на определена инсталация или на дадена част от нея при определени условия, считаме, че операторът е доказал съответствието си със законовите изисквания и към момента на вземане на Решението, осъществява дейностите в обхвата на цитираното разрешително. С оглед изложеното, възлагането на поръчката на друго лице, различно от „Костинброд Еко“ АД, ще наруши изключителните му права, придобити въз основа на Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците, Наредба № 6 от 2013г. за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци, както и на Комплексно разрешително с № 399-Н1/2016г. на ИАОС на МОСВ. Прогнозната стойност на обществената поръчка не надхвърля праговете по чл.20, ал.2 от ЗОП. Предвид изложеното, за възложителят съществуват достатъчно основания за провеждане на процедура по реда на чл.182, ал.1 във връзка с чл.79, ал.1, т.3 от ЗОП. Спрямо конкретното лице, възложителят има изисквания да докаже преди подписване на договора, че дейността по депониране на отпадъците в депото се осъществява само от него, поради което възлагането на договора не може да се реализира в условия на конкуренция. Възложителят цели да се осигури законосъобразно обезвреждане на неопасни отпадъци, генерирани и транспортирани от териториите, попадащи в границите на сметосъбиране и сметоизвозване на община Костинброд от единствения оператор със специфичната дейност, осъществявана на единственото депо на територията на общината, обосновава решението за пряко договаряне с конкретното лице. Това е периодично възлагана обществена поръчка и за избора на процедура АОП се е произнесъл със Становище № Е-31-00-007574 от 13.05.2015 г. Договарянето ще се проведе на 08.08.2019 г. от 10,00 ч. в гр.Костинброд, ул.Охрид №1, ет2, кабинет 26. Срок за предоставяне на оферта до 07.08.2019 г. 17,00 часа в ЦИУГ(деловодството) на община Костинброд.Изисквания: Участникът да представи оферта на български език. Офертата да съдържа: Заявление за участие, ЕЕДОП, Декларация за срок на валидност на офертата, Декларация, че при изготвяне на офертата са спазени задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, Техническо и Ценово предложение. Офертата да се представи на хартиен носител в запечатана непрозрачна опаковка с надпис, съдържащ наименование на обществената поръчка, наименование на участника с данни за обратна връзка. Критерии за възлагане, съгласно чл.70, ал.1 и ал.2, т.1 от ЗОП- "икономичиски най-изгодна оферта" по критерии "най-ниска цена". Преди подписване на договора, изпълнителят предоставя гаранция за изпълнение на договора от 3% от стойността на договора без ДДС, във форма по избор на изпълнителя и определена в ЗОП. На основание чл. 65, ал. 1, т.1 от ППЗОП, ще бъде сключен договор по чл.182, ал.1, във връзка с чл.79, ал.1, т.3 от ЗОП и е поканен един участник. При подписване на договора, изпълнителя да изпълни задълженията си по чл.65, ал.2 от ППЗОП, като представи документи по чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП и Декларация за липса на обстоятелства по чл.54, ал.1, т.7 от ЗОП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
В 10 дневен срок от публикуване на Решението за откриване на процедурата на договаряне, съгласно чл.197, ал.1, т.5 "а" от Закона за обществените поръчки.
02.08.2019 г.
VIII: Възложител
инж. Габриела борисова Георгиева - зам.-кмет на община Костинброд
за кмет на община Костинброд, съгласно Заповед № РД-05-211/15.07.2019 г.