00754-2019-0007
Технически редакции | ||
30.07.2019 14:52 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
30.07.2019 14:42 ч. : | 30/07/2019 14:39 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
30.07.2019 14:42 ч. : | 30/07/2019 14:39 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-с. Борино:
Решение за откриване на процедура
6. ВиК инженерство
І: Възложител
Публичен
BG424, Кмет на община Борино, ул. Христо Ботев № 1, За: Джамал Коджебашев, България 4824, с. Борино, Тел.: 0886 152742, E-mail: obshtina_borino@abv.bg, Факс: 03042 2144
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.borino.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://sop.bg/borino-201/proceduri-20-2-zop/a2-0005216.html.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ВЪНШЕН ЕТЕРНИТОВ ВОДОПРОВОД ОТ ПЛАНИНСКО ВОДОХВАЩАНЕ НА Р. АДЖИЛАРСКА ДО ПСПВ НА С. ЯГОДИНА, ОБЩИНА БОРИНО, ОБЛАСТ СМОЛЯН“.
Обект на обществената поръчка е строителство по смисъла на чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП с предмет: „РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ВЪНШЕН ЕТЕРНИТОВ ВОДОПРОВОД ОТ ПЛАНИНСКО ВОДОХВАЩАНЕ НА Р. АДЖИЛАРСКА ДО ПСПВ НА С. ЯГОДИНА, ОБЩИНА БОРИНО, ОБЛАСТ СМОЛЯН“. В изпълнение на дейностите по поръчката следва да се изпълни реконструкция на външен етернитов водопровод от планинско водохващане на р. Аджиларска до ПСПВ на с. Ягодина, община Борино, област Смолян. Приблизителната дължина на подлежащия на реконструкция водопровод е около 8 361 м. Проектът предвижда изграждане на външен водопровод от РЕ100, Ф (110, 125, 160, 180) PN10, PN16 от водохващането до района на ПСПВ. Водопроводът ще се изпълни от полиетиленови тръби РЕ100, положени в готов изкоп върху пясъчна основа. Предвидени са и всички съоръжения по трасето на водопровода, посочени по-горе. За премостването над реката водопроводът ще бъде в кожух от стоманени тръби Ф250, изолирани, както е посочено по детайл. Трасето на реконструирания водопровод в по-голямата си част ще е успоредно на съществуващия и минава по черен горски и земеделски път. Съобразно геодезията и хидравличното оразмеряване се получава съчетан водопровод от полиетиленови тръби, както следва: PE100, PN10, Ф 110 – 1813 м; PE100, PN16, Ф 110 – 1452 м; PE100, PN10, Ф 125 – 236 м; PE100, PN10, Ф 160 – 3510 м; PE100, PN16, Ф 180 – 1350 м.
ДА
1
1
1
НЕ
НЕ
Дейностите, включени в предмета на поръчката, следва да се изпълняват, едновременно и в този смисъл същите са неделими. За качественото изпълнение на поръчката дейностите предмет на поръчката трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл.46, ал.1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Разделянето на предмета на обособени позиции може да доведе до различно начало на изпълнение на отделните дейности, технически затруднения и сложна координация между отделните изпълнители, което създава необосновано поемане на риска изграждането на целия обект да не приключи качествено и в срок. За качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор, като е налице невъзможност за разделяне на дейностите по изпълнението на двата или повече подобекта в отделни обособени позиции и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Наличието на двама или повече отделни изпълнители би довело до конфликт между тях с оглед ограничения периметър на строителната площадка и спазване на предвижданията им за начин и срок за изпълнение на всеки подобект. Считам, че видовете и количества строителни работи не могат технически и икономически да се разделят и обособят без значителни затруднения за възложителя. Изпълнението касае един строеж – довеждащ водопровод, в обхвата на който е налице обусловеност между дейностите по изпълнение, като същите не могат да се изпълняват отделно и напълно независимо. Допълнителна трудност са гаранционните срокове за свършеното и осигуряването на безопасност на строителната площадка. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обекта качествено и в срок. С горните мотиви, и позовавайки се на основната цел на закона за ефективност при разходване на публичните средства, възложителят приема, че разделянето на конкретната обществена поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно чл.176 от ЗОП, разпоредбите на Глава XXV от ЗОП се прилагат при възлагане на обществени поръчки на стойност по чл.20, ал.2 от ЗОП. В случая предвид прогнозната стойност на поръчката е взето решение за възлагането и чрез процедура на "Публично състезание", тъй като не са налице основанията за провеждане на процедура на "Пряко договаряне с определени лица".
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Настоящата обществена поръчка е без осигурено финансиране и се открива под условие, че Възложителят ще осигури собствени финансови средства в бюджета си или ще получи национално или друго финансиране за изпълнението й, като в посочения смисъл съгласно разпоредбата на чл.114 от ЗОП в проекта на договор за изпълнението на обществената поръчка („Договор/Договора“) се предвижда клауза за отложено изпълнение. Отложеното изпълнение се състои в: липсата на осигурено финансиране за изпълнението на Договора; обуславяне на изпълнението от осигуряването/получаването на финансиране за изпълнението на Договора - започване на строителството, в това число извършване на подписване на протокол за започване на строителството /протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво съгласно приложения № № 2 и 2а от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството/, само след осигуряване/получаване на финансиране за изпълнението на Договора, а не единствено на база сключването му; възможност при липса на финансиране за всяка от страните да прекрати Договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му, като в този случай страните не си дължат обезщетение за претърпените вреди от прекратяването на Договора и неустойки.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП.
30.07.2019 г.
VIII: Възложител
Мустафа Шабан Караахмед
Кмет на община Борино