Версия за печат

00754-2019-0006

BG-с. Борино:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

6. ВиК инженерство


Решение номер 133 от дата 26.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000614856

BG424, Кмет на община Борино, ул. Христо Ботев № 1, За: Джамал Коджебашев, България 4824, с. Борино, Тел.: 0886 152742, E-mail: obshtina_borino@abv.bg, Факс: 03042 2144

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.borino.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://sop.bg/borino-201/proceduri-20-2-zop/a2-0005195.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ДОВЕЖДАЩ ВОДОПРОВОД ОТ ИЗВОРА ДО ВОДОЕМА НА С. БУЙНОВО, ОБЩИНА БОРИНО, ОБЛАСТ СМОЛЯН“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обект на обществената поръчка е строителство по смисъла на чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП с предмет: „РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ДОВЕЖДАЩ ВОДОПРОВОД ОТ ИЗВОРА ДО ВОДОЕМА НА С. БУЙНОВО, ОБЩИНА БОРИНО, ОБЛАСТ СМОЛЯН“. В изпълнение на дейностите по поръчката следва да се изпълни реконструкция на довеждащ водопровод от извора до водоема на с. Буйново, община Борино, област Смолян. Приблизителната дължина на подлежащия на реконструкция водопровод е около 6 845 м. Проектът предвижда употребата на РЕ-HD ф110 mm РN16, ръчни изпразнители - 2 бр., монтирани в типови шахти, топло изолирани. За запазване трасето са предвидени 13 пресичания, като 4 от тях са на реката и 9 на поточи (дерета). Всички пресичания са проектирани така, че да не се променя естественото легло на водния поток и съхрани максимално прилежащия терен. Ще има 7 брегови надлъжни укрепвания на трасето, за да се запази теренът от ерозия. Новопроектирано е и преминаването под път, където се движат тежкотоварни автомобили (трупчийки) независимо от ниската категория на пътя. За целта е предвидена ст. обсадна тръба ф250 mm. Ще се използват съвременни материали и техники, позволяващи едно безпроблемно свързване и функциониране на водопровода, осигуряващ висока степен на надеждност по време на експлоатацията. Всички тръби (с изключение на РЕ-HD) следва да са студоизолирани. Изолацията следва да гарантира нормална работа и да не позволява замръзване през зимата. Особено внимание следва да се обърне при изпълнението на хоризонталните участъци. Те трябва да са с минимален наклон, позволяващ безпроблемното изпразване на мрежата - мин. наклон 0.1 % по посока изпразване на участъка. Материалите следва да са сертифицирани за питейни нужди. Дезинфекцията и хидравличните проби трябва да се изпълнят съгласно НПИВМ. Проектът е съобразен с описаните по-горе характерни особености на терена, трудна пътна връзка, отдалеченост, сурови климатични условия, включително възможност за ангажиране на безработното местно население в изпълнението му - лесна технология, с изпълнение на място, позволяваща ползването на висок процент неквалифицирана работна ръка.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Критериите за подбор:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите, включени в предмета на поръчката, следва да се изпълняват, едновременно и в този смисъл същите са неделими. За качественото изпълнение на поръчката дейностите предмет на поръчката трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл.46, ал.1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Разделянето на предмета на обособени позиции може да доведе до различно начало на изпълнение на отделните дейности, технически затруднения и сложна координация между отделните изпълнители, което създава необосновано поемане на риска изграждането на целия обект да не приключи качествено и в срок. За качественото изпълнение на поръчката дейностите по нея трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор, като е налице невъзможност за разделяне на дейностите по изпълнението на двата или повече подобекта в отделни обособени позиции и едновременната им реализация от няколко изпълнители. Наличието на двама или повече отделни изпълнители би довело до конфликт между тях с оглед ограничения периметър на строителната площадка и спазване на предвижданията им за начин и срок за изпълнение на всеки подобект. Считам, че видовете и количества строителни работи не могат технически и икономически да се разделят и обособят без значителни затруднения за възложителя. Изпълнението касае един строеж – довеждащ водопровод, в обхвата на който е налице обусловеност между дейностите по изпълнение, като същите не могат да се изпълняват отделно и напълно независимо. Допълнителна трудност са гаранционните срокове за свършеното и осигуряването на безопасност на строителната площадка. Наред с това, евентуално предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск приключването на обекта качествено и в срок. С горните мотиви, и позовавайки се на основната цел на закона за ефективност при разходване на публичните средства, възложителят приема, че разделянето на конкретната обществена поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 886441.67 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно чл.176 от ЗОП, разпоредбите на Глава XXV от ЗОП се прилагат при възлагане на обществени поръчки на стойност по чл.20, ал.2 от ЗОП. В случая предвид прогнозната стойност на поръчката е взето решение за възлагането и чрез процедура на "Публично състезание", тъй като не са налице основанията за провеждане на процедура на "Пряко договаряне с определени лица".

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Настоящата обществена поръчка е без осигурено финансиране и се открива под условие, че Възложителят ще осигури собствени финансови средства в бюджета си или ще получи национално или друго финансиране за изпълнението й, като в посочения смисъл съгласно разпоредбата на чл.114 от ЗОП в проекта на договор за изпълнението на обществената поръчка („Договор/Договора“) се предвижда клауза за отложено изпълнение. Отложеното изпълнение се състои в: липсата на осигурено финансиране за изпълнението на Договора; обуславяне на изпълнението от осигуряването/получаването на финансиране за изпълнението на Договора - започване на строителството, в това число извършване на подписване на протокол за започване на строителството /протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво съгласно приложения № № 2 и 2а от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството/, само след осигуряване/получаване на финансиране за изпълнението на Договора, а не единствено на база сключването му; възможност при липса на финансиране за всяка от страните да прекрати Договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му, като в този случай страните не си дължат обезщетение за претърпените вреди от прекратяването на Договора и неустойки.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

26.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Мустафа Шабан Караахмед

VIII.2) Длъжност

Кмет на община Борино