Версия за печат

00864-2019-0008

BG-Исперих:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 444 от дата 16.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000505821

BG324, Община Исперих, Община Исперих, ул. „Дунав“ № 2, За: Айлин Шукриева - Началник отдел обществени поръчки, България 7400, Исперих, Тел.: 08431 2178, E-mail: op_isperih@abv.bg, Факс: 08431 4712

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.isperih.bg..

Адрес на профила на купувача (URL): http://e-procurement.bg:8080/pk/00864#110.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Реконструкция и рехабилитация на улична мрежа в гр. Исперих, община Исперих, по проект: „Реконструкция и рехабилитация на улична мрежа в гр. Исперих, община Исперих”, осъществяван по ПРСР 2014-2020 г.“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е реконструкция и рехабилитация на уличната мрежа вкл. тротоари по улица „Хан Аспарух“ в гр. Исперих, включващ 3 (три) улици: улица „Хан Аспарух“ гр. Исперих – дължина на мрежата – 774.00 м; улица „Христо Ботев“ гр. Исперих – дължина на мрежата – 1005.97 м; улица „Искър“ гр. Исперих – дължина на мрежата – 1505.14 м, в това число: изпълнение на строително-монтажни работи, включително доставка на суровини и материали, механизация, работна сила и всички услуги и дейности, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с Техническите спецификации, техническия проект и количествените сметки; дейности по въвеждане на обекта в експлоатация; гаранционна отговорност за периодите на оферираните от Изпълнителя гаранционни срокове за отделните видове строително - монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, съобразно условията и изискванията на Наредба № 2 от 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, във връзка с чл. 160, ал. 4 и ал. 5 от ЗУТ. Предвидените за изпълнение строително-монтажни работи по улици са както следва: - улица „Хан Аспарух“ гр. Исперих в т.ч.: Пътна настилка - Подготвителни работи; Земни работи; Асфалтови работи; Пътни работи; Отводняване на трасето; Пътна маркировка и сигнализация и Тротоарна настилка - Подготвителни работи; Пътни работи. - улица „Христо Ботев“ гр. Исперих - I етап - СМР по настилката: Участък 1 от пт 35 до пт 88 /от ул. „Мургаш“ до ул. „Лудогорие“/ и Участък 2 от пт 0 до пт 5 в т.ч.: Подготвителни работи; Земни работи; Асфалтови работи; Пътни работи; Отводняване на трасето; Пътна маркировка и сигнализация. - улица „Искър“ гр. Исперих - I етап - СМР по настилката в т.ч.: Подготвителни работи; Земни работи; Асфалтови работи; Пътни работи; Отводняване на трасето; Пътна маркировка и сигнализация. Пълният обхват и изчерпателното изброяване на дейностите, дължими от Изпълнителя, са посочени в техническата спецификация и одобрените количествени сметки, приложени към документацията за участие. Количествени сметки са съпътствани от технически проекти, които дават ясна представа за предвидените строително-монтажни работи. За обектите има издадено разрешение за строеж на главния архитект на Община Исперих.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

1

Критериите за подбор:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Настоящата обществена поръчка се възлага в рамките на проект „Реконструкция и рехабилитация на улична мрежа в гр. Исперих, община Исперих”, осъществяван по Процедура чрез подбор на проектни предложения по Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ №BG06RDNP001-7.001 – УЛИЦИ „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях”, съгласно подписан Административен договор BG06RDNP001-7.001-0031-C01/08.05.2019 г. между Община Исперих и Държавен фонд „Земеделие“ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. При разделянето на поръчката на обособени позиции и в случай на избор на различни изпълнители по тях, разпокъсаността ще доведе до забавяне на строителството, което ще се отрази на обществеността, както и до затруднения на Възложителя за навременното въвеждане в експлоатация на обекта. Освен това създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането на обекта и от оскъпяването на отделните видове дейности. В тази връзка, разделянето на процедурата на две или повече обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнение на съответните дейности, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строежа. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Това налага спазване на определена технологична последователност, използване на оборудването и взаимовръзка между отделните действия, с оглед постигане на необходимото качество и срок на изпълнение. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради следните причини: - в обхвата на строежа са включени улици, взаимообвързани в общо функционално пространство. Обектите са разположени в гъсто застроена жилищна зона и са взаимно обвързани и зависими по отношение на организацията на движение. За качественото изпълнение и постигане на минимално затруднение за гражданите по време на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда. Не на последно място, предвид обстоятелството, че проектът се финансира със средства от Европейския съюз, е необходимо да се следи за целесъобразното им разходване. Разделянето на поръчката на отделни обособени позиции ще доведе до затруднения в организирането на строителния процес и респективно в управлението и отчитането на проекта. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено, некачествено изпълнение или загуба на евросредства.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1103402.87 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка, за строителство е на стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без вкл. ДДС, Възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 на ЗОП процедури. В настоящият случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 1 103 402, 87 лв. (един милион сто и три хиляди четиристотин и два лева и осемдесет и седем ст.) без вкл. ДДС. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на пряко договаряне, безспорно е налице възможност и условия обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на публично състезание. Провеждането на предвиденото в ЗОП публично състезание, гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на публични средства. С цел да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най-добрите за Възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и са създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията. На основание чл.197, ал.1, т. 4 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

16.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Бейсим Руфад Расим

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Исперих