Версия за печат

00233-2019-0057

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

14. Инженерство, профил Транспорт


Решение номер 64 от дата 11.07.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 130823243

BG411, Държавно предприятие Национална компания железопътна инфраструктура, бул. Княгиня Мария Луиза №110, За: Десислава Славчева, България 1233, София, Тел.: 02 9313079, E-mail: d.slavcheva@rail-infra.bg, Факс: 02 9310663

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.rail-infra.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.rail-infra.bg/профил-на-купувача/.

I.2) Вид на възложителя

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: поддържане на жп инфраструктура


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“ по проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

ЕТАП I: ПРОЕКТИРАНЕ И ПОДГОТОВКА НА ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗДАВАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ-Изготв.и предав.на Технич.проект в пълния му обем,съгласно изискванията на Възложителя и нормативната уредба: „Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти“, „НАРЕДБА № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии“, както и Техническите спецификации за оперативна съвместимост за дейностите по железопътната инфраструктура, приложимото европейско и българско законодателство, по всички необходими проектни части свързани с: модернизация на железен път и съоръжения (включително пасарели), контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив.Съгласуване на техническия проект и подготовка на документи за целите на издаване на разрешение за строеж, както и подготовка на документация за оценка на съответствието на проекта за дейностите по железопътната инфраструктура с изискванията на Техническите спецификации за оперативна съвместимост от Нотифициран орган (NoBo).Изготвяне на Работен проект в пълния му обем, съгласно изискванията на Възложителя и нормативната уредба.ЕТАП II: СТРОИТЕЛСТВО-Извършване на строително-монтажните работи предвидени в проекта за модернизация на железен път и съоръжения (включително пасарели), контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и за изграждане на Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив; доставка и монтаж на предвиденото оборудване и материали, провеждане на функционални изпитания и 72-часови проби в експлоатационни условия на системи за сигнализация и телекомуникации и контактната мрежа.Изготвяне на екзекутивна документация;Осъществяване на авторски надзор.ЕТАП III: ПОЛУЧАВАНЕ НА РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА ОБЕКТА И ПОДГОТОВКА НА ДОКАЗАТЕЛСТВА ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА СЕРТИФИКАТ ЗА ОПЕРАТИВНА СЪВМЕСТИМОСТ-За дейностите по модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив.Подготовка на необходимите документи за получаване на разрешение за ползване от ДНСК съгласно ЗУТ;Подготовка на план и провеждане на тестови изпитания, във връзка с доказване на съответствието на структурните подсистеми с изискванията за оперативна съвместимост, както и подготовка на доказателства за получаване на сертификат за оперативна съвместимост.За дейностите по изграждане на Комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на гара Пловдив.Подготовка на необходимите документи за получаване на разрешение за ползване от ДНСК съгласно ЗУТ.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

На база одобрен формуляр за кандидатстване и подписано Споразумение между ДП НКЖИ и INEA за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ - AGREEMENT № INEA/CEF/TRAN/M2016/1367173.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на настоящата обществена поръчка включва проектиране и строителство (инженеринг) на железен път, контактна мрежа, системи за сигнализация и съоръжения - изграждане на пътен подлез под жп ареала на гара Пловдив и пешеходни надлези в района на гара Пловдив. Характерът и спецификата на работите и дейностите включени в нея не допуска тяхното разделяне в обособени позиции. Поради комплексната обвързаност при изпълнение на дейностите по проектиране и строителство на железопътната и пътна инфраструктури е необходимо същите да бъдат възложени на един изпълнител, който през цялото изпълнение на договора да координира тяхната взаимовръзка. Предвижда се дейностите по части железен път, контактна мрежа, сигнализация и пътното съоръжение да бъдат изпълнени във фази, във връзка с необходимостта от осигуряване на влаковото движение и изискуемия капацитет в гара Пловдив. Това е свързано с предвидената технология на работа, но не представлява основание за разделяне на поръчката на обособени позиции, защото планираните дейности в отделните фази са технологично зависими и са свързани с технологията за изпълнение, а не с различни по вид дейности. Дейностите по проектиране и изграждане на железопътната и пътната инфраструктура са технологично обвързани и тяхното разделяне би довело до необходимост от извършване на едни и същи строителни работи повече от един път. Проектирането и изграждането на горепосочените части от различни изпълнители би довело до несъответствие в проектните решения и несъвместимост между тях, което е недопустимо с оглед на безопасната експлоатация на железопътната линия след приключване на дейностите по договора. Разделянето на поръчката на обособени позиции ще доведе до технически и технологични затруднения при изпълнението й, до затруднения за възложителя за навременното въвеждане на обекта в експлоатация респ. до затруднения при реализиране на гаранционната отговорност, и като цяло до забавяне на строителството. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции може да наложи и ангажирането на допълнителен финансов ресурс. В тази връзка, възлагането на обществената поръчка без обособени позиции ще осигури оптимален процес на управление на проекта, както и отговорност за дейностите в пълен обем от един изпълнител.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 79873963.39 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съгласно разпоредбата на чл. 20, ал. 1, т. 1, буква “а” от ЗОП, когато планираната за провеждане поръчка за строителството е на стойност равна или по-голяма от 10 000 000 лв. без ДДС, възложителят провежда някоя от предвидените в чл. 18, ал. 1, т. 1-11 от ЗОП процедури. В настоящия случай, прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 79 873 963,39 лв. без ДДС с включени до 5% непредвидени разходи върху стойността за строителството. Предвид обстоятелството, че не са налице условията за провеждане на състезателен диалог или някоя от процедурите на договаряне, налице са условията обществената поръчка да бъде възложена по предвидения в ЗОП ред за провеждане на открита процедура. Провеждането на предвидената в ЗОП открита процедура гарантира в най-голяма степен публичността на възлагане изпълнението на поръчката, респ. прозрачността при разходването на финансовите средства. С цел да се осигури максимална публичност, както и да се постигнат и най-добрите за възложителя условия, настоящата обществена поръчка се възлага именно по посочения вид процедура. Посредством тази процедура се цели и защитаване на обществения интерес, като се насърчи конкуренцията и се създадат равни условия и прозрачност при провеждане на процедурата.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

https://www.rail-infra.bg/профил-на-купувача/текущи-процедури/?YlvmS1RacnH797zA9WTVFlpL0dmi%2bqX3Z6OXGBhxGmlHuZcK%2buye8e1T%2bYWSFB1j7W8MPEMCQPrMcQwxn3srrw%3d%3d В прогнозната стойност на обществената поръчка сa включени до 5% непредвидени разходи върху стойността за строителството.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша №18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане срока по чл.100, ал.3 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

11.07.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

инж. Красимир Христов Папукчийски

VIII.2) Длъжност

Генерален директор